Gør En Ny Pedal Det Nemmere At Spille?


Xonne

Recommended Posts

Hej alle

Der er noget jeg har gået og tænkt på. Jeg har en standard stortrommepedal som fulgte med mit begynder sonor sæt.

 

Jeg øver meget 16'dele og hæl tå, men syntes ikke pedalen arbejder sammen med mig, hvis det gir mening? Det er tit jeg faktisk får lavet flere slag end tiltænkt.

 

Mit spørgsmål er så om det generelt er nemmere og man har mere kontrol med en prof pedal? Eller kan det ikke betale sig, når jeg stadig er ved at lære?

Link til kommentar
Del på andre sites

Som ex junta-far skriver. Mere professionelle pedaler afhjælper teknik.

 

Har gennem mange år brugt billige pedaler, som egentlig fungerede fint - men da jeg skiftede til en dyrere Yamaha-pedal med bundplade og dobbelt-kæde, blev alting meget nemmere.

 

Bruger også en Tama IronCobra, som jeg finder er speciel fed til fx el-trommer. Dog er Yamaha'en bedst på min 22" BD. Hvad der gør forskellen på de 2 pedaler, ved jeg ikke ...

Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har som mange andre været igennem flere forskellige typer og mærker af pedaler, og er ligesom Nicolaj landet på DW 9000. Jeg vil sige at det hjælper en del at skifte, da pro-pedalerne som regel har flere muligheder for indstilling og justeringer som de fleste standard pedaler ikke har.

Link til kommentar
Del på andre sites

Omvendt kan en fantastisk teknik få en billig pedal til at fungere bedre 😉

Men en god pedal vil selvfølgelig altid forbedre teknikken, men en god pedal behøver nødvendigvis ikke være en dyr pedal 😊

Jeg har prøvet professionelle pedaler, som ikke fungere så godt som en noget billigere pedal - men man skal selvfølgelig op i en vis standard af en pedal.

Redigeret af Gandrum
Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis problemet er at du slår for mange slag, så er det fordi du ikke har 100 procent kontrol i foden og det får du ikke af at købe en anden pedal.

Det kan sagtens være at det kommer at føles bedre at spille på en ny pedal, men det er ikke sikkert. Jeg er fx selv mere til Yamahas billige pedal med enkeltkæde end til DW9000.

Jeg vil anbefale at tage ud og prøve nogle pedaler. Hvis det skulle vise dig at det bare føles lækkert med en dyr DW eller Pearl så er det helt klart en god investering. Det øger spilleglæden og du får øvet mere og får mere kontrol i fussen 👍🏻

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for alle svarene! Jeg må afsted og prøve nogen pedaler.

 

Jeg har kigget og tror jeg vil gå efter yamahas pedal der hedder noget med 9500.

 

Og self dw's og Tamas modstykker.

 

Har med vilje besluttet ikke at købe en dobbelt, da jeg måske på den måde ikke bliver hurtig nok på en pedal. Vil mestre en pedal for jeg køber en dobbelt, ved ikke om det er noget pjat😉

Link til kommentar
Del på andre sites

Test test og test

 

Jeg har mange forskellige.. Pt er jeg tilbage på min P-120!.. Selvom jeg hsr både DW 5000 AD3, 8002 og også en 5002

 

Faktisk er er den mest smoothe min DW 8000 (laves ikk mere.. Utroligt..) og elsker den.. Men min underlige fod teknik udviklede jeg med en p-102 og 120.. Så det fungerer bare super for mig

 

Men er også MEGA glad for min DW 5000 AD3..

 

Det jeg har oplevet er at det er en kombination af pedal, justering men også MEGET hvilken kølle man sætter på! Hader DW køller.. ELSKER Pearl Quad eater. Elsker Tama runde kølle.. Aner ikk hva den hedder.

 

Mit råd: leg med køller, og justering, inden du bruger en formue på en pedal

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Ja det har jeg, hvad da? Nu er jeg nysgerrig 😉

Hvis du spiller uden hul i frontskindet bliver luften kastet tilbage på slagskindet i meget større grad, hvilket kan medføre utilsigtede dobbeltslag, hvis du hviler køllen mod skindet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...

Så har jeg været ude og prøve pedaler. Jeg har prøvet Yamahas 9500c, som jeg var forelsket i. Så har jeg prøvet DW og Tamas tilsvarende pedaler prismæssigt.(næsten samme pris)

De havde desværre ikke Pearls pedal.

 

Yamahas pedal var ikke god, klart den ringeste(for mig) af de pedaler. Jeg syntes den var meget glat og ikke så nemt at spille hurtigt på.

De 2 der var bedst og meget ens at spille på var Tamas og DW's pedaler. Og så valgte jeg DW fordi jeg bedre kunne lide designet. Så er nu den lykkelige ejer af en DW5000 Accelerator. sat ned fra 1999kr til 1699kr.

 

Og jeg ved godt jeg skal købe brugt, men jeg ville bare have en HELT ny pedal :cigar:

Link til kommentar
Del på andre sites

Tillykke med dét, og godt at nogen stadig støtter butikkerne!

Selv har jeg lige købt en Yamaha, en 8xxx - ligesom 9500c'eren, men med et lidt længere pedalbræt. Umiddelbart en virkelig robust og behagelig pedal, og mere pålidelig end mine Jojo Mayer-pedaler :-(

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige med hensyn til pedaler - synes jeg da, det er en fordel at købe nyt. Du får nyeste model, som tilmed ikke er mishandlet eller slidt ...

 

Og nye single-pedaler i god kvalitet koster ikke mere end et sted mellem 1000 og 2000 kr. Det' da til at overse ..!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu