Valg Af Mærke


Trommeren

Recommended Posts

Hej med jer!

 

Har I nogle gode input til, hvilket mærke af trommesæt jeg skal købe? Jeg har fået fortalt at Pearl Export og DW er stærke brands som også står for kvalitet gennem hele sættet.

 

Jeg har spillet på hobbyplan i 4-5 år på et brugt rookiesæt, hvorfor jeg gerne vil op i kvalitet og standard. Jeg er derfor også villig til at betale en fornuftigt pris for sættet, så længe jeg ikke ligefrem skal ruinere mig gennem kviklån for at få råd...

 

Jeg er godt klar over at Pearl og DW måske ikke er de billigste i klassen, men synes samtidig at et billigt sæt fra f.eks. 4Sound ikke er værd at bruge tiden på, når man ikke er begynder længere.

 

Har I nogle erfaringer med disse mærker eller andre, og måske nogle gode tips til, hvor man får meget for pengene?

På forhånd tak!

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Trommeren,

 

Hvis du kigger brugtmarkedet her på forummet igennem, vil jeg tro, at du ikke finder sæt af den ringe kvalitet, som du gerne vil opgradere fra.

Sættene her på siden er generelt "rigtige" trommesæt fra kendte og afprøvede mærker.

Om du vælger Pearl, DW, Sonor, Premier, Gretsch, Yamaha, Ludwig, Tama, customsæt, etc. er kun et spørgsmål om dine ideer om moderne vs. vintage, størrelser og hvad du finder pænt/lækkert.

 

Du kan få hjælp til besvarelse af nærmest alle tænkelige spørgsmål inden for alle mærker, men inden du stiller spørgsmål synes jeg, du skal prøve at besvare ovenstående selv, så bliver det lettere at guide til et køb, du vil blive tilfreds med. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for svaret Nicolaj, og det gør jeg :)

Synes bare der er så mange i mit netværk som er pro det ene mærke fremfor det andet. Og som forholdsvis ny med kun 4-5 år på bagen, kan det være svært at holde rede på pros and cons.

Jeg giver mig i kast med at forhandle en god pris på min julegave ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Velkommen til :)

 

Som både Nicolaj og du selv er inde på er de forskellige mærker mere et udtryk for personlige præferencer, end kvalitetsforskel mellem dem.

 

Her er et par tips til hvordan vi bedst kan hjælpe dig i din søgen:

 

Oplys et budget. Et konkret tal og hvad det skal dække. Er det kun trommerne, eller mangler du også hardware og bækkener?

 

Hvilken type musik spiller du? Der er ting der egner sig bedre til rock end jazz, og omvendt.

 

Du vil blive anbefalet fra ALLE at købe brugt, så er det ok, eller vil du have nyt?

 

Spiller du mange koncerter, og hvor store steder? Bruger du mikrofoner?

 

Alle andre ting som du har med i overvejelserne skal deles her, ellers kommer vi med forslag der går imod dine ønsker, når vi ikke kender dem.

 

God jagt, jeg er sikker på at du kan finde et sæt du bliver glad for herinde.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har fået fortalt at Pearl Export og DW er stærke brands som også står for kvalitet gennem hele sættet.

Vær lige opmærksom på at der er to udgaver af "DW"

 

Drum Workshop, der laver trommer af høj kvalitet.

http://www.dwdrums.com/

 

Disco World, der laver trommer af noget lavere kvalitet.

http://www.discoworld.dk/default.php?cPath=3096_3240

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ville vælge en af Yamaha's billigserier - fx et ældre Yamaha Power V. Rigtig solid hardware og meget bedre lyd end Pearl Export.

 

Iøvrigt er af de nyere Premier Olympic koster kun 3000kr fra nyt.

 

Jeg har lige stykket et sæt sammen med lidt blandet (men bedre inkl gibraltar BD-pedal) hardware og nye Remo-skind som jeg solgte for 1400kr.

Der skulle købes et hihat stativ (brugt = 300kr) evt ride og chrash-bækken + stativer. Men det skulle snildt være muligt at blive rimeligt spillende for under 3000 kr.

 

Og jeg synes Premier Olympic lyder absolut godkendt.

 

Men køb et brugt.

 

Der er faktisk et byg selv projekt i dba til 500kr

 

http://m.dba.dk/trommesaet-premier-olympic/id-1020762161/

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for hjælpen alle sammen! Fedt med alle jeres input i min jagt på et bedre sæt. Og ja, det er hele sættet jeg vil udskifte.

 

Jeg vil surfe rundt og sammenligne de forskellige her over julen. Har fået tilbud et sæt gennem mit netværk, det er brugt og til 2.300 kr. Har intet info. endnu om kvalitet og mærke, men mon ikke det kan nås inden jul. Ellers bliver det en nytårsgave :)

 

Rigtig glædelig jul til jer alle samt et musisklarmende nytår

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 year senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu