Re-Wrap Projekt


Michael Jensen

Recommended Posts

Hej Ts'er!

Jeg skal i gang med at sætte ny wrap på mine Mastertouch kedler, og har hørt at fuldlimning er det rigtige, og at 3M 30NF er det bedste lim.

Hvor køber jeg det i Danmark?

Er det dette, som jeg kan få hos ST Drums?

http://www.stdrums.de/shop/product_info.php?info=p45_3m-scotch-weld-30.html

 

Jeg skal alligevel have wrap fra dem!

 

Hvor meget lim skal jeg regne med at bruge til

BD 20 x 16 + hoops

FT 15 x 14
TT 12 x 10
TT 10 x 9
SD 5,5 x 14

 

Er der et trick til at få et pænt resultat på hoops?

Pft.

 

Michael

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hoops ?

Du mener ikke skære rundt om vel? Du er nødt til at skille sættet helt ad så der kun står de rå trækedler tilbage - uden bespændinger, hoops, fittings, whatever du nu kalder det :) - så kan man passende også rense og smøre gevind, pudse osv.

 

Go' arbejdslyst - post gerne nogle billeder undervejs.

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Jeg har sågar udskiftet skumgummi i alle lugs.

 

By the way! Når jeg skriver "hoops" er det kun på stortrommen!

 

Jeg tænker bare, at hoops er smalle, og man kun har et forsøg med kontaktlim!

Men fidusen er måske, at lade wrap gå lidt ud over kanten, og så skære/slibe det sidste ?

Men da mine hoops er sorte, skal jeg jo så "plet" male dem efterfølgende, for at fjerne eventuelle slibespor.

 

Hmm! Jeg må i tænkeboks!

Er der i øvrigt en smart måde at "genskabe" huller til lugs etc., udover at købe sådan en rival fidus hos ST?

 

Ptf.

Michael

 

P.S. Jeg skal nok prøve at lægge lidt billeder op undervejs.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har sågar udskiftet skumgummi i alle lugs.

 

By the way! Når jeg skriver "hoops" er det kun på stortrommen!

 

Jeg tænker bare, at hoops er smalle, og man kun har et forsøg med kontaktlim!

Men fidusen er måske, at lade wrap gå lidt ud over kanten, og så skære/slibe det sidste ?

Men da mine hoops er sorte, skal jeg jo så "plet" male dem efterfølgende, for at fjerne eventuelle slibespor.

 

Hmm! Jeg må i tænkeboks!

Er der i øvrigt en smart måde at "genskabe" huller til lugs etc., udover at købe sådan en rival fidus hos ST?

 

Ptf.

Michael

 

P.S. Jeg skal nok prøve at lægge lidt billeder op undervejs.

 

hvis hoops skal have "fra kant til kant" og du ikke kan fræse kanten til, så skal det skæres ud på forhånd SUPER præcist.. og så skal det lægges på mens reifen ligger ned.. og ja.. så skal du være præcis og du har kun ét forsøg.. det er svært!..

 

eg sætter det på i lidt for bredt format.. klipper det groft til med saks.. og fræser det så til så det er pænt.

 

huller: nemt.. sæt coating på..behold beskyttelsesfolien på!

når det er hærdet, så tar du en boremaskine.. sætter bor i magen til hul størrelse.. borer indefra og du.. det er nemmest med en batteri-boremaskine hvor hastigheden styres med "aftrækkeren".. så sætter du kedlen ned mod et stykke tykt plant træ (så du ikke borer ned i en fin bordplade eller lign ;-) ) og så borer du igennem indefra. Et skarpt træbor er bedst til dette.. det er vigtigt at du presser lidt på kedlen når du holder den mod træstykket så du ikke trykker coatingen væk fra kedlen, og risikerer at splinter kommer ud mellem coating og kedel på ydersiden.

 

men det plejer nu at gå ret nemt..

Link til kommentar
Del på andre sites

 

hvis hoops skal have "fra kant til kant" og du ikke kan fræse kanten til, så skal det skæres ud på forhånd SUPER præcist.. og så skal det lægges på mens reifen ligger ned.. og ja.. så skal du være præcis og du har kun ét forsøg.. det er svært!..

 

eg sætter det på i lidt for bredt format.. klipper det groft til med saks.. og fræser det så til så det er pænt.

 

huller: nemt.. sæt coating på..behold beskyttelsesfolien på!

når det er hærdet, så tar du en boremaskine.. sætter bor i magen til hul størrelse.. borer indefra og du.. det er nemmest med en batteri-boremaskine hvor hastigheden styres med "aftrækkeren".. så sætter du kedlen ned mod et stykke tykt plant træ (så du ikke borer ned i en fin bordplade eller lign ;-) ) og så borer du igennem indefra. Et skarpt træbor er bedst til dette.. det er vigtigt at du presser lidt på kedlen når du holder den mod træstykket så du ikke trykker coatingen væk fra kedlen, og risikerer at splinter kommer ud mellem coating og kedel på ydersiden.

 

men det plejer nu at gå ret nemt..

Hmmm! Mulighed 2 lyder som det nemmeste! Efter at lim er hærdet + fræset/slebet overskydende wrap, kunne jeg måske maskere wrap med malertape (auto typen), og så give de sorte "kanter" en gang sort spray.

Hvilket fræsejern bruger du! Et rundingsjen?

 

Jeg får nogle prøver fra ST med alle deres TW Pearl farver i dag eller i morgen :rock: Er meget spændt på hvordan de ser ud i "real life"

 

Hilsen Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg bruger et 45 jern men tar kun ½-1mm af i kanten.. lige nok til at den ikke er skarp mere..det er mm arbejde..

 

er reifen afrundet så bruger jeg et passede rundjern.. typisk r3.0... sådan cirka.. afhænger seføli af reifens form/profil. Hvis reifen er sortmalet, så skal den den males efterfølgende.. er den natur så kan den bare duppes med finishing oil der hvor man fræser til.

Link til kommentar
Del på andre sites

Vil helt klart også anbefale at du først skærer coating til EFTER du har limet. Det er sindssygt svært at få limet wrap på helt lige, og ja, du har kun et forsøg! Huller laves også nemt som Henrik beskriver. Det kan dog være lidt svært at bore indefra på 12" eller mindre, da boremaskinen ikke kan være der, men det bliver meget pænt med denne metode. Et af de vigtigste råd jeg fik var nok at lade limen tørre godt inden du sætter coatingen på træet. Det kan være "make or break" på især samlingerne. Husk at have skruesving og træ til at sætte coatingen i pres i samlingerne. De voldte mig en del besvær, men måske nok fordi min coating var meget kraftig. Vær MEGET tålmodig, og forbered dig meget grundigt, så skal det nok blive tip top.

Redigeret af mica
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...

Hmm! Lyder som det helt rigtige at gøre!

 

Efter en meget lang beslutnings proccess :wacko: , har jeg nok besluttet mig for re-wrappe mit sæt med TW Zebra fra ST.

Håber det bliver fedt. :cigar:

 

I øvrigt! Jeg har en rest 14 x 8" kedel fra en 14 x 14 gulvtam, som jeg tidligere skar en skive af, og lavede en rimelig fed lilletromme.

 

Når jeg nu skal have ny wrap på, tænkte jeg at bruge "stumpen" til et eller andet, så jeg kan få ny wrap på hele gøjemøjet.

 

Måske en ekstra 14 x 8 eller 7" lilletromme.

Eller en 14 x 8 tam (så vil jeg skære mine 10 og 12" ned til samme dybde)

Men så har jeg måske for mange tammer til min smag :argh:

Eller hvad med, at jeg laver min 10" tam om til en "hybrid" tam/lilletromme, og kører med 12 og 14" tammer + 15" gulvtam.

 

Hvad tænker i?

 

Redigeret af rookie
Link til kommentar
Del på andre sites

Brug din 14" rest som snare.

 

12x8, 14x8 og 15" floortom tror jeg ikke meget på.....

 

 

Flot coating!

 

 

Jon

 

Hvordan vil lyden være i en forholdvis dyb lilletromme f.eks. 7 eller 8"?

I forhold til den 5,5" jeg har nu.

Dyb lilletrommer er vel mest til rock eller?

 

Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu