?uestlove - Hvis I Ikke Kender Ham!


Jonas

Recommended Posts

Elsker virkelig Ahmir Thompson.....Jeg har lyttet utroligt meget til ham, og ville da lige sørge for at folk som forbinder hiphop med trommemaskiner, også hørte "den menneskelige trommemaskine".

Questlove er DEN ultimative groove konge! - ingen er lige så tight! :)

 

Lyt til sange "You Got Me".....til sidst i nummeret (3.22 min inde i sangen) laver han en solo, og det er fandme det mest sindsyge jeg har hørt. Det er en god ide at høre sangen og ikke bare springe til soloen (det gør det hele bedre) - elsker den virkelig!

 

Ahmir Thompson :tu:

 

Mvh Jonas

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja det er selvfølgelig et spørgsmål om det kan kaldes en solo. Men det er i hvert fald ud over det sædvanlige i hiphop sammenhæng.......

 

Det fede er bare at han er så tight, og det lyder jo fandme som i maskine!! :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Yes, ?uestlove er et af mine helt store forbilleder når det kommer til timekeeping og hip-hop-trommespil. Prøv at lyt til nummeret "Put it in your pocket", som han spiller på. Det er også at finde på drummerworld.com sammen med hans andre eksempler.

Nummeret stammer i øvrigt fra pladen Joshua Redman Elastic Band - Momentum hvor, der også tæskes tønder af Brian Blade (en af mine andre store idoler.) Tjek evt. hele pladen ud. Se DET er funky!

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tommy the cat

det er jo bare et stort eksempel på at tromme meget musikalsk.. alt det han laver er så gennemtænkt.. det passer fuldstændigt fedt til musikken.. for ikke at snakke om hvor tight han er :argh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu