Remo/ewans Skind


B.Ba

Recommended Posts

Hej,håber i sidder nogle eksperter på skind derude og vil give jeres mening om dette. Jeg har for nylig monteret et nyt REMO powerstroke 3 clear som slagskind og et EWANS EC Resonant som bundskind på mit Yamaha stage custum (birkekedler) synes det lyder ret godt, men hvad med powerstroke 4 som slagskind og hvad med pinstripe clear, som sammenligning med de andre, hvad er forskellen egentlig også på lyden. Jeg har også skiftet mit EWANS G1 coatet til et powerstroke 3 coatet på lilletrommen for overtonernes skyld, det er en TAMA SLP ahorn, men synes den skralder meget mere i seidingen nu, (har ikke rørt seidingen) er der nogle med erfaringer med mine spørgsmål.

Vh. B.Ba

Link til kommentar
Del på andre sites

Fedt at det lyder godt med Remo PS3 i toppen og Evans EC resonant i bunden :)

Da PS3 er et enkeltlagsskind med en dæmperring har det umiddelbart ikke meget attack men meget tone, der kun er dæmpet med en enkelt ring.

Både med PS4 og Pinstripe vil jeg tro du får mere attack, da det er 2-lagsskind men så til gengæld mindre tone, da de også begge er dæmpet med en ring. Disse holder typisk også længere tid, hvis man slår hårdt...

Men hvad man selv får ud af de forskellige skind er jo meget subjektivt. Prøv lidt forskelligt af, så kan du forhåbentligt finde frem til, hvad du selv synes lyder fedest :-)

 

Mht. lilletrommen så prøv enten at stramme seidingen eller bundskindet, hvis de ikke allerede er det. Så burde den skralde mindre.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Louie, tak for dit svar, det kan jeg bruge, men når du nu ved noget om de forskellige skind, vil jeg lige stille et par spørgsmål mere, hvis det er ok, hvad er forskellen egentlig mellem powerstroke 4 og pinstripe i opbygning og lyd, det du beskriver lyder som om de er meget ens, men der er vel en forskel? - og du skriver der er mere attack og mindre tone på dobbeltskin, desuden vil jeg gerne vide lidt om forskellen på coatet og clear. Det skal siges at min musikstil er rock-pop-blues og country, ikke jazz og heavey rock, det spiller vel også ind og den lyd jeg går efter er ikke en helt død tone i trommen, men må gerne dæmpes for overtoner, samtidig kan jeg godt li en rimelig varm og fed lyd, kan visuelt bedst lide clear skind, men det skal bestemt ikke være afgørende. 🎶

Vh. B.Ba 👍

Link til kommentar
Del på andre sites

Coated er hårdere og mere mellemtone præget i lyden.. Men også mere fyldigt og varmt. Har et fedt fyldigt anslag.

 

For mig lyder det som om du skal prøve et Remo Emperor..

 

Hvis du stemmer det ordentligt så er det verdens bedste skind.. Dog er det ikk min favorit til stortromme.. Der er Coated ps3 til hver en tid min favorit

 

Ps4 vs pinstripe

De er nu ikke så ens i mine ører.. Pinstripe er to tynde lag (som Emperor) Men hvor den yderste del er limet sammen.. Dæmper meget men gør også at skindet ikke lyder godt lige så længe. Det lyder meget kontrolleret og ok når det er nyt. Men i mine ører dør den fede del af lyden efter 2-3 ugers flittig brug.. Hvor et Emperor med korrekt teknik nemt holder 6-9 måneder. lyden i pinstripe er ikke så mørk som i Ps4

 

Ps4 er to lag som Emperor men hvor det ikke er limet men har dæmper ring som ps3.. Dvs det er ret dæmpet men lyder som det skal i længere tid.. Det giver meget bund men også en mere dæmpet mørk lyd. Overtoner er stort set ikke-eksisterende

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Henrikrathje, tak for svar, det gav lidt stof til eftertanke, du skriver jeg måske skulle prøve et emperor, mener du så ikke et coatet og i såfald, hvad så med overtoner, skal der så bruges snapklat/tape for at klare det. PS 4 har jeg også tænkt på at prøve, skulle det så være clear eller coated og ved lige meget brug hvilket er så mest holdbart, det nævner du jo også lidt om. Hvordan vil du beskrive et PS 3 clear i lyd, som jeg har nu i forhold til de 2 andre jeg har nævnt, og endvidere hvad er lysforskellen egentlig mellem 1 og 2 lags skind, er det noget med attack.

Så blev jeg lidt nysgerrig på PS 3 coatet stortromme skind, hvordan lyder det i forhold til et emad 2 som er det jeg har nu, er godt klar over jeg skal prøve mig frem, men rart at vide lidt inden, pinstripe har jeg nok droppet. 😀

Vh. B.Ba

Link til kommentar
Del på andre sites

Jo Coated

 

Overtoner er jo fede!!.. Du kan godt smække et stykke slapklatz på hver tom.. Så er der helt styr på dem

 

Personligt foretrækker jeg ikke at gøre det.. Med mindre vi snakker live jobs med close miking hvor det kan være et problem.

 

Ps3 er en anelse "tyndere" i lyden end emad og ps4.. MEN med lidt indvendig dæmpning og god stemme teknik så mangler den absolut ikke bund.. For mig er ps3 og emad noget man bruger for at producere kunstig bund ved at fjerne overtoner.. Jeg foretrækker et mere levende skind som ps3, og så kan jeg nemt fjerne dem i de sammenhænge hvor det er bedst.. Men beholde dem i de situationer hvor de er fede (i studiet er overtoner din ven!).

 

Jeg bruger altid slam pad på ps3 Coated (følger med).. Gør du det så kan det holde MEGET længe.. Det vil lyde godt i mindst et år.. Og ofte også 2. Du vil næppe slide igennem det.. Men tonen blir seføli mindre god efter en del brug. Men jeg plejer at beholde dem på i mindst et år..

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Enig med Henrik. Dog har jeg personligt fundet ud af at attack på et ps3 og lignende bliver for mørkt og pappet for mig, men det er fordi jeg har meget tone i mit frontskind, og har en naturlig god bund i min tromme. Så jeg har faktisk et tyndere skind på som slagskind som (næsten) kun skal fange et lysere attack, som skal trænge igennem bund og markant tone... Så hvis din tromme siger meget boooom vil jeg ikke anbefale et så tykt slagskind. Det bliver for mørkt og pappet. Til at andet - go! :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Enig med Henrik. Dog har jeg personligt fundet ud af at attack på et ps3 og lignende bliver for mørkt og pappet for mig, men det er fordi jeg har meget tone i mit frontskind, og har en naturlig god bund i min tromme. Så jeg har faktisk et tyndere skind på som slagskind som (næsten) kun skal fange et lysere attack, som skal trænge igennem bund og markant tone... Så hvis din tromme siger meget boooom vil jeg ikke anbefale et så tykt slagskind. Det bliver for mørkt og pappet. Til at andet - go! :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Men et ps3 er jo kun 10mil tykt.. Magen til et Ambassador?.. Bruger du diplomat??

 

Jeg bruger faktisk et clear CS på min 20" Ludwig fra 71.. Lyder genialt i mikrofonen.. Akustisk ikke så fedt. Men på optagelser.. Wauw..

 

Jeg synes det er vigtigt at tænke på om man vil ha god lyd akustisk eller igennem mikrofoner live.. Eller i studiet.. For mig er det 3 forskellige discipliner.. Jeg er også lidt nørdet med det. Surprise ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er også meget enig med Henrik.. Coated Emperor virker for mig på tammer. PS3 coated på storetromme.. Jeg synes også fedt om den varme lyd i et coated storetromme-slagskind. Clear, synes jeg, bliver for plastikagtigt og 'rent' i lyden - på storetromme såvel som tammer.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Fedt med nogle gode svar, dog vil jeg lige spørge om et par ting mere, mht. til stortromme slagskind, jeg har en 20" x16" i birk og har jo som bekendt et emad 2 clear på, hvad ville det gøre ved lyden og skifte til et emad 2 coatet.

Har nogle af jer erfaringer med PS 4 coatet på tammer og hvordan lyder det i sammenligning med coatet emperor, er det som et emperor med dæmperring?

Jeg vil gerne gå efter en varm lyd og gerne have lidt bund i stortrommen, hvis nogen kan gejde mig lidt på dette, vil jeg ud og købe skin i weekenden.

Vh. B.Ba 👍

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu