Afløseren For Bling Bling Kittet...dw Collectors


Niki Strandholdt

Recommended Posts

Som flere måske har opdaget, så røg mit Reference aka Bling Bling kittet til salg sidste år, til manges store forundring.

Og jo, de ER topfede trommer, men de vejer også som et ondt år og jeg er simpelthen så doven, at jeg ikke gider slæbe mig selv halvt ihjel på jobs.

 

Så derfor var det tid til noget nyt. :)

 

Lige siden jeg købte et DW Mini-Pro til TS dage for snart et par år siden, har jeg været ret betaget af deres lyd. De lyder simpelthen bare dejligt. :)

 

Så tænkte, at en storebror til dem da lige måtte være sagen!

 

Da jeg til min store ærgelse ikke har et pengetræ i baghaven, så var ideen om at købe nyt ret hurtigt skudt ned. Det er jo åndssvagt så dyre DW er fra nye!

 

Og brugt?...tja, det er jo ikke ligefrem det største udbud der er.

Så enden af det hele blev, at jeg fik opsnuset et sæt i London med de specs jeg gerne ville have. (20" BD var et must!)

 

Ideen om at sende en masse moneter over til en vildt fremmede, tiltalte mig ikke, så blev enig med mig selv om, at det nok var bedst at tage derover og se skidt inden.

 

Idag koster det jo mindre at flyve til London, end det koster at sende et brev med PostDK!

 

Så jeg fik booket billet til d. 5/1 kl meget tidligt og så ellers en retur sidst på dagen.

Tanken om at skulle mase rundt med de trommer i det offentlige, huede mig ikke. Så jeg fik lejet en fin Transporter i lufthavnen. Dejlig bil, bortset fra det der med rattet som de havde fået sat i den forkerte side... ;)

Det gik faktisk overraskende godt med at trille rundt i den "forkerte side" af vejen.

 

Nå, men ind til London, se sættet, give den rare mand nogle penge og så ellers ud til Wembley Drum Centre, som jeg havde mailet med hjemmfra da jeg jo skulle bruge nogle kasser til at fragte dem hjem i.

Og her vil jeg da lige sige, at hvis man er i London så slå lige et smut fordi dem, magen til lækker udstilling med MANGE trommer skal man lede længe efter!

Jeg fik mine kasser og så gik jagten ind efter noget bobleplast. Fandt en Staples hvor de havde det. :)

Så gik der ellers en time eller to bag i Transporteren, med at pille hardware af, smide trommerne ind i hinanden og få dem i kasser.

 

Smed dem af hos UPS og kørte tilbage til lufthavnen og hoppede på flyveren hjem.
8" og lilletrommen røg med i håndbagagen.

 

Fredag kom de så...Men ak, de skind der sad på var ikke meget værd og holder til tammerne havde jeg heller ikke.

Så måtte pænt vente en uge på at Thomann fik sendt nogle nye skind og holdere.

 

Nå, nok om det, i vil jo bare se billeder... ;)

 

Men lige lidt specs først:

 

DW Collectors - Standard Maple Series årgang 2011

Blue Glass FinishPly

20x18, 8x7, 10x8, 12x9, 14x11FT, 16x13FT

Og så ikke mindst, en DW Edge 14x6" lilletromme. 8,6kg!

 

Og så de skide billeder....

 

Kasserne der landede hos mig:

2016-01-08%2011.58.38_zpsurawpgi6.jpg

 

 

Inden de blev skilt ad og fik pudset kedler og hw:

2016-01-08%2012.22.10_zpsrnpf7k6d.jpg

 

Den er nu meget lækker med sin kombi af ahorn og messing kedel:

2016-01-08%2013.19.54_zpsafzwrxpe.jpg

 

 

Endelig sat op, sammen med Mini-Pro'et i baggrunden:

2016-01-12%2017.56.46_zpsz1gmutz4.jpg

2016-01-12%2017.57.05_zpsac3sgdg4.jpg

2016-01-12%2018.38.34_zpsnopfs9q0.jpg

 

 

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er så latterligt lækkert det sæt! Bling-sættet var selvfølgelig også fedt, men der ér altså bare et eller andet over blå sparkle, og jeg har altid haft en svaghed for DW's lugs!

 

Men men men! Nu når du har fået testet det lidt, hvordan er de der F.A.S.T gulvtammer? Mangler man noget lyd og bund i de der afkortede kedler?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er så latterligt lækkert det sæt! Bling-sættet var selvfølgelig også fedt, men der ér altså bare et eller andet over blå sparkle, og jeg har altid haft en svaghed for DW's lugs!

 

Men men men! Nu når du har fået testet det lidt, hvordan er de der F.A.S.T gulvtammer? Mangler man noget lyd og bund i de der afkortede kedler?

 

Det er nemlig pisse lækkert!

 

Har også altid haft et eller andet for DW.... :)

 

Der mangler intet bund! Har kun spillet på 14x11" indtil videre og på trods af min Reference var 14x14 og med mahogni, tyk kedel og runde kanter, så synes jeg der er lige så meget mad i den her bette 14" :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Tillykke med det. Jeg bliver aldrig en fan af DW's lugs, men lyden kan man ikke sætte en finger på, og blå sparkle er en fed fed finish.

 

Var det virkelig billigere at sende med UPS, end at tage dem med som stor bagage i flyet?

Redigeret af Pickle
Link til kommentar
Del på andre sites

Tillykke med det. Jeg bliver aldrig en fan af DW's lugs, men lyden kan man ikke sætte en finger på, og blå sparkle er en fed fed finish.

 

Var det virkelig billigere at sende med UPS, end at tage dem med som stor bagage i flyet?

Når man har en kone der arbejder i et logistik firma så er det billigere. 😉

 

Havde også overvejet at tage dem med i flyveren, men der kunne jeg ikke få dem forsikret i modsætning til fragt med UPS.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ikke bare blå sparkle men blå glass Glitter :-)

 

Tillykke Niki!.. Håber det blir sættet der giver dig ro i maven efter alle de overvejelser med bling bling . Du får i hvert fald et mere levende sæt.

 

Dejlige trommer og en fed farve man aldrig blir træt af :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ikke bare blå sparkle men blå glass Glitter :-)

 

Tillykke Niki!.. Håber det blir sættet der giver dig ro i maven efter alle de overvejelser med bling bling . Du får i hvert fald et mere levende sæt.

 

Dejlige trommer og en fed farve man aldrig blir træt af :-)

Tak!

Ja, vi har jo snakket en del undervejs. 😊

Jeg blev bare enig med mig selv om, at jeg måtte prøve at eje sådan et sæt.

 

Og ja, de er meget mere levende i lyden end mit Reference. Til gengæld er jeg overrasket over, hvor forholdsvis nemme de er at stemme. Har ellers hørt at DW kan være noget hø at have med at gøre.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Du er jo ikke typen, der skifter sæt som vi andre skifter underbukser, så tillykke med det!

Flot finish, og DW kan virkelig noget. Der står et funky lille sæt i vokset ahorn i mit øvelokale, og selv med coatede PS4 (stemt fornuftigt højt) lyder det altså fedt.


Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

- kæmpe tillykke ... ser godt ud på billeder ... og hvad koster det at parkere i københavs lufthavn ? ... :) ... og tror vi er mange der kommer til at savne bling bling vol. 1

 

Takker! :)

 

Ja, er på en eller anden måde lidt trist det er væk, men ved det har fået et godt hjem.

 

Det kostede 220,- at holde der 1 dag. :)

Flybilletten kostede 228,-

Fragten lidt over 300,-

 

Trommerne kostede en smule mere... ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu