Kaffe


Jesper Pingel

Recommended Posts

Allo allo....

 

Sagen er den at jeg vil ha en ny kaffemaskine. ...har pt en nespressomaskine og den er vel ok, men not all that....

 

Så jeg tænker at måske jeg skal ud Og ha en moccamaster maskine denne gang. .

 

Så spørgsmålet er lidt om der er nogle som har sådan en og den er prisen værd...da de alligevel ligger over de 1000kr jo..

 

Så hjælp mig lige her.....

 

Trænger til en varm kop kaffe.

 

Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

Du kan roligt købe en moccamaster. Den brygger en virkelig god kaffe. Og den gør det tilmed hurtigt.

Jeg har aldrig fortrudt mit køb.

Jeg har hørt fra venner at den har en lang levetid. Min egen er 4 år og brygger stadig ligeså godt som da den var ny.

Redigeret af Henrik H.
Link til kommentar
Del på andre sites

Kort svar: JA den er pengene værd.. alene fordi den er hurtig til at lave en kande!

 

Mine forældre havde stædigt i mange år prøvet en masse forskellige.. de holdt. ca. 3-5 år pr stk.. så købte de en moccamaster.. 11 år efter er den stadig som ny og laver hurtig brandvarm, kaffe!

 

har da set dem ind imellem til 7-800.

 

her er en til 888 kr. http://www.elgiganten.dk/product/husholdning/kaffemaskiner/H741AOB/moccamaster-kaffemaskine-h-741-ao-sort

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg hælder bare direkte fra elkeddel i termokande. Smager fint, og er hurtigere...

 

Osse her- kaffen bliver uovertruffen- har også en moccamaster og har taget tid- det tager præcis den samme tid (6min. for 1 liter) og arbejdsgangen er den samme- dog mindre rengøring med elkedel, tragt og termokande (som jeg bruger i begge tilfælde)

Link til kommentar
Del på andre sites

Alfie ee sgu heller ikk meget værd.. Sorry. Vi havde en kæmpe samling på arbejde.. De blev droppet til fordel for simple stål termoer.

 

Vi har en stak derhjemme af forskellige slags.. Den bedste er HELT klart en stål termo.. Sådan en her feks.

http://www.harald-nyborg.dk/p10676/sjoebo-termoflaske-1-0-l

 

Vores er en tilsvarende billig en 70-80kr

 

Den kan holde væske som starter med 95gr varm til dagen efter.. Jo oftere du åbner desto koldere seføli.. Men n alligevel!

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Kaffe (og evt. sukker) direkte i glasset - kogende vand over.

Rør rundt med træpind - vent ca. 3 minutter, rør igen.


Kaffegrumset ligger nu på bunden. Tilsæt fløde efter behov. Mælk, hvis du er på skrump.


Og nej, du får ikke kaffegrums i munden - det bliver helt hyadraulisk, ligger på bunden.


Du kan også lave en hel kande.

Og thermokander skal selvfølgelig være med glas indeni. Stål smager grimt, bruges kun på fjeldet fordi glas er for sart.


:-)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Mon ikke det så bliver en Mocca Master ?

 

 

Jeg stod selv i samme dilema for 5 år siden - uden rundspørge på TS, o g det blev en klassisk Melita stål, "Aroma Exxelent" og den knokler hverdag -------også uden afkalkning :-) .

 

Ellers har jeg mormors arvemaskine "Madam Blå" med tragt og stoffilter......fra 1940

 

/Jørgen

Link til kommentar
Del på andre sites

Moccamasteren kører uovertruffent herhjemme - den er ca to år gammel nu. God og hurtig kaffemaskine!

Skal det være ekstra godt, bruger jeg friskkværnede bønner og stempelkande - der er dog lidt mere rengøring involveret..

Link til kommentar
Del på andre sites

Bruger forøvrigt helst ikke termokande. Synes kaffen tager smag efter det - og jeg har prøvet flere forskellige. Laver mindre og friske portioner istedet!

Redigeret af Per
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu