Aktive Højtalere.


Frost

Recommended Posts

Hejsa.

 

Jeg har et Yamaha dtx450k og er sgu egentlig ret godt tilfreds.

 

Det fungerer fint med ørebøffer, men kunne godt tænke mig at kunne spille uden ind imellem...

 

Løsningen er vel aktive højtalere?

-Kan jeg nøjes med én?

-Hvor "store" skal de være effektmæssigt?

De skal kun bruges til at jamme derhjemme.

-Er der noget særligt jeg skal være opmærksom på?

 

På forhånd tak.

 

Frost.

Link til kommentar
Del på andre sites

Min erfaring er at man får hvad man betaler for.

 

Roland og andre firmaer laver nogle forskellige løsninger. Har hørt PM-10 hvor jeg ikke var videre imponeret. Derimod ville jeg smide de knap 1.000kr ekstra og købe en Yamaha DBR series 10" aktiv højtaler. Den lyder virkelig godt med masser af bund og god top. Desuden et højt output uden at den knækker, hvis det er det man vil. Den ligger til lige under 3k.

 

- Jonas

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja det er jo nok rigtigt. Der er heller ikke noget ved at købe noget lort med dårlig lyd....

Hvad med Rolands PM-03 monitor system? Nogen der kender noget til den?

 

Tak for svaret.

 

Frost.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror at du skal beskrive hvilket lydniveau som du forventer. Vil du bare kunne høre hvad du laver i en god kvalitet eller vil du nedsænkes i en bass der leviterer naboens kakkelbord?

Akustikken i rummet du øver i, spiller afgørende ind på kvalitet. Selv virkelig gode højttalere kan lyde skidt i et kubisk lokale med hårde overflader.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey. Tak for dit svar.

 

Det er en halv gammel lejlighed, hvor jeg spiller i den ene stue. Ca. 20-25 m2

 

Jeg skal ikke spille specielt højt, men bare så jeg kan høre hvad jeg laver uden at ødelægge den gode stemning hos mine naboer. Min søn spiller lidt guitar, så lydniveauet skal selvfølgelig være højt nok til at kunne jamme lidt....

Link til kommentar
Del på andre sites

Det lyder rigtig fornuftigt med Lille Johns sæt. Du kan være ude for at udgangseffekten fra dit sæt er for lav til at give et godt resultat med en almindelig PA-højtaler, men med et sæt monitors der er lavet til det burde du være sikker.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er helt ok;_) Lyder sgu meget godt. Er det godt nok til den lyd og niveau jeg søger?

 

Frost.

 

Jeg synes de lyder fint ift prisen.

 

Jeg kan jo hive dem med, og så kan du give det en tester, og se om det er noget for dig. Jeg skal alligevel den vej...

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu