Rathje Custom Walnut Wonder


Recommended Posts

... nyt for mig er at ... - man skal bruge en vaskemaskine til fremstilling af en snaredrum med trickstrainer i nøddetræ ... :) ...

 

 

Det er fordi det er Hval-nød... Aha aha haha... Undskyld. Jeg skulle nok ikke have taget så mange af de valium der...

Link til kommentar
Del på andre sites

STRAP YOURSELVES IN, GENTLEMEN!

 

The Rathje Custom Walnut Masterpiece er landet.

 

De seneste par dage har føltes lidt lange, for jeg fik en melding fra Henrik, der var klar til at færdiggøre min lilletromme her i weekenden.

 

Nu er den færdig, og den står og venter hos Henrik til i aften, hvor jeg henter den.

 

Jeg vil ikke skrive så meget, men bare sige, at Henrik har begået et mesterværk, der opfylder ALLE mine ønsker og vildeste forhåbninger om en ganske særlig tromme og så ellers lade Henriks fabelagtige billeder tale for sig selv...

 

Enjoy!

 

B7D7C3E2-2EE6-4E05-A497-3C6BD0269811_zps

 

1%20Large_zpsumjoni75.jpg

 

B90B198B-DA52-4596-A5C0-0395EAA68147_zps

 

17%20Large_zpswrvd1xuv.jpg

 

21%20Large_zpshdgyvttj.jpg

 

22%20Large_zpsdgiuvoyc.jpg

 

8%20Large_zps5coiyzql.jpg

 

7%20Large_zpspwk2h8bd.jpg

 

to be continued...

Link til kommentar
Del på andre sites

snare beds er ca. 2,5 mm..ja det ser ud af mere, men det er synsbedrag :-).. målte det flere gange for jeg synes også det så lidt dybere ud.. (bandede faktisk lidt højt.. og råbte sure ting) men det er nok fordi kanten er afrundet og skinner lidt.

 

men den er med ret kort fald/stigning som det ses(hvilket nok også gør at den ser dybere ud). Det gør at bundskindet ikke fungerer så godt hvis det er helt løst, MEN det bør det jo normalt heller ikke være.. til gengæld minimerer det snare buzz.. og øger bunden i lyden da det dæmper skindet lidt. Så målet var at opnå høj sensitivitet MEN uden snare buzz når man spillede pop og rock.. det er lykkedes ret godt i al beskedenhed.. seføli i sammenspil med kanterne som har en let afrundet ydre profil, og en kombi 30/45 indre profil.. afrundet apex på ca. 1 mm.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

ofte er en snare beds funktion tæt forbundet til hvor godt skindet får lov at følge konturen.. mange vintage snares .. feks. radio kings.. har samme type snare bed.. men ofte ender/starter den EFTER en lug og dermed sidder skindet bare og flapper løst henover det.. og så er den er svær at få til at have en ren tone i bundskindet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Trommen er nu sikkert ankommet til destinationen, og jeg ser frem til at lære Mr. Walnut rigtigt at kende.

 

@Lars: Gør op med dig selv, hvad du ønsker dig af trommen, du gerne vil have. Det tog lang tid for mig at beslutte, hvad det EGENTLIGT var, jeg ønskede mig.

Valgmulighederne er jo nærmest uoverskuelige, og man bliver i tvivl 100 gange undervejs. Det KAN jo være, at mine ønsker og smag ikke passer til dig og dine.

Og! Så er det ret fedt, at komme op med en dybt personlig løsning, som er kommet fra dig.

 

Jeg havde andre parametre end kun lyd, da jeg skulle vælge design og kedel. Jeg ønskede mig en tromme, som min afdøde far, snedkeren, ville tabe kæben over, og det har været med til at sætte valnød på menukortet.

Du kan have andre parametre at tage i betragtning.

 

:-)

Link til kommentar
Del på andre sites

@Lars: Gør op med dig selv, hvad du ønsker dig af trommen, du gerne vil have. Det tog lang tid for mig at beslutte, hvad det EGENTLIGT var, jeg ønskede mig.

Valgmulighederne er jo nærmest uoverskuelige, og man bliver i tvivl 100 gange undervejs. Det KAN jo være, at mine ønsker og smag ikke passer til dig og dine.

Og! Så er det ret fedt, at komme op med en dybt personlig løsning, som er kommet fra dig.

 

Jeg havde andre parametre end kun lyd, da jeg skulle vælge design og kedel. Jeg ønskede mig en tromme, som min afdøde far, snedkeren, ville tabe kæben over, og det har været med til at sætte valnød på menukortet.

Du kan have andre parametre at tage i betragtning.

 

:-)

 

meget sandt og godt skrevet.. tænk over det.. det gør chancen for at vi får lavet "DIN" tromme så meget større... det skal jo ikke bare være endnu en pæn tromme.. den skal være personlig.. den skal tale til dig når du spiller.. du skal spille SAMMEN med den.. den skal kort sagt give dig lyst til at spille liiiiige ½ time mere end andre trommer :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu