Yamaha Vintage Renoveringsprojekt


andersvestergaard

Recommended Posts

Kære slagere!

 

Jeg har tænkt mig at gå i gang med en renovering af et fint Yamaha sæt fra '78.

 

Det trænger til nye kanter og ny coating (se billeder).

 

Jeg overvejer at coate med en anden coating end den, der er på nu. Mit spørgsmål går på, om det vil ændre på værdien, at det ikke er en coating, der ligner originalen?

 

Slagfaste hilsner

Anders

 

2016-02-05%2019.17.34.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Tror I misforstår lidt... Coatingen er ret medtaget men det er svært at se på billedet. Tænker den skal udskiftes det hele. Spørgsmålet går på om jeg skal forsøge at finde noget identisk med det look trommerne har nu og om en helt anden farve/design vil få sættets værdi til at falde. Går man op i om det ligner den originale coating?

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

OK!

Både og - gensalgsværdien ved et omcoatet sæt ligger nok mest i, om kunderne synes den er flot.

Og udgiften især på om du kan finde en TW-wrap, der er flot nok.


Jeg synes umiddelbart, at der har været bedst salg i klassiske wrap såsom White Marine Pearl - og de nye TW-Pearls fra ST ser ud som gode bud i den henseende.

Både TW Zebra og de to Antique - Diamond og Pearl.


Men så sagt ovenfor - det er svært at få bare prisen for coatingen dækket ind ved gensalg. Arbejdslønnen får du intet for.


Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Du har nok ret Jon. Det koster en del at coate dem på ny. Er der nogen, der har en ide om, hvad de kan være værd, hvis de er renoverede med nye kanter og en ok pæn coating? Ja - og så i øvrigt er fuldt funktionelle, hvad angår lugs, mounts mm. Ved ikke helt om det skal sælges, men jeg har en del andre sæt så...

Det er ca 3mm kedler med re-rings....

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Vil du sælge, så er der flest penge i at sælge det som det er.

Du kan nok få det samme eller meget lidt mere ved at lave det - men slet ikke, så der er noget der ligner en timeløn på mere end måske 20-30 kr.

Hvis du er hurtig, og ved hvad du skal gøre.


Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu