Se Electronics Se1 A Sp Microfon Til Tabla


Metatron

Recommended Posts

Hej derude, jeg er igang med at finde 1 eller 2 microfoner, til indspilling og spil, ville nu mest bruge dem til at spil, det er,bare til mig selv, så det skal være en allround microfon, jeg har set på dem her brugte, men ville de kunne virke til mine tabla trommer.

 

http://vintageking.com/se-electronics-se1a-sp

 

Microfonen skal pege ned imod trommen, ville så høre om det er muligt at bruge 2 microfoner, 1 til hver tromme, eller ville det skabe for meget, kunne da være vildt, at få en trommelyd, i hver højtaler, hvis man ikke kan det, ville nu være bedre bare at købe 1 microfon, håber i forstår, og kan hjælp

 

Ved ikke om det har betydning at det er tabla tromme, om der er noget man skal tænke på der, ang lyden.

 

 

 

Redigeret af Metatron
Link til kommentar
Del på andre sites

sE 1A er en fremragende og meget overset kondensatormikrofon. Om den er all-round er svært at sige. Tromme-OH og trommesæt optaget på afstand, akustiske instrumenter, guitarforstærkere osv. klarer den supergodt og vellydende. Men om den duer til sang tvivler jeg på. Selvfølgelig kan den bruges, men der ville jeg nok tage en dynamisk mikrofon eller en kondensatormic med stor membran.

 

Tabla tror jeg fint den kan klare. Vær opmærksom på, at hvis du arbejder med to - altså stereo - så er det ikke ligegyldigt, hvordan du sætter dem op i forhold til hinanden.

 

Hvis du er villig til at give den pris, der er angivet i dit link, så har jeg to velholdte sE 1A-ere, du kan købe lige på stedet - endda inkl. forsendelse. :-)

 

Hvis du gerne vil have en mikrofon, der kan lidt af det meste og er billig, så er SM57 sagen. Den fås brugt for 3 - 400 kr.

 

Mvh

Erik

Redigeret af erik frey
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 måneder senere...

Nu skal du være klar over, at man ikke nødvendigvis får bred, fed stereo ved sådan på må og få at hejse et par mikrofoner op i luften. Man skal lige vide hvad man gør, for ellers kan det godt lyde noget bedre i mono.

 

Men du skal da helt klart eksperimentere. Ingen tvivl om, at en Shure SM57 kan klare det (også dét). Og den vil nok være de flestes umiddelbare valg live.

 

Men hvis du vil prøve med et par mere end hæderlige kondensatormikrofoner, så er der et sæt mage til dem, du henviste til, til en noget bedre pris og så er det vist lige i din nærhed. Jeg ville gå efter 800,- kr. for sættet, men 4sound har den stadig til 999,- pr. stk. så helt skævt er 1000,- kr. vel ikke, når der så endda er tale om et "matched pair" - ikke fordi nogen vil være i stand til at høre det.

 

Her på den blå

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu