Direkte Eller Kædetræk?


B.Ba

Recommended Posts

Hej er ved at lære/dygtiggøre mig på dobbelt slag/speed på stortromme pedalen, jeg har en Yamaha (deres bedste single, med direkte drive) men er det bedre med en god pedal med kædetræk, er den hurtigere, eller bare nemmere at spille med??

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg mener at have hørt at direct drive skulle være det hurtigste, men jeg ved ikke om det var Axis der påstod det.

 

Det kommer helt an på smag og behag. Når først du kommer op i en vis kvalitet af pedaler, er det vel den største forskel mellem de forskellige, om de har kæde, rem eller direkte forbindelse, og så antallet af justeringsmuligheder.

 

Hvis din Yamaha pedal ellers fungerer godt for dig, skulle der ikke være noget i vejen for at du kan træne dig op til at spille så hurtigt som du ønsker. Hvis du derimod synes der mangler noget fundamentalt, så kan det være at direct drive ikke er for dig, men jeg synes du skal give din pedal en god chance, når nu det er en lækker pedal :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, jeg vil også give den en chance, men er også lidt lun på Tama's nye Rolling glide, tænkte den måske var lidt mere Smoothie, men har kun prøvet den gamle Iron Cobra i kort tid, jeg synes jeg så en form for fjeder under pedalen, så tænkte det kunne være en hjælp til mere feeling og dermed også kontrol og speed?

Link til kommentar
Del på andre sites

Pedaler i sig er hverken hurtige eller langsomme. Det er fødder til gengæld…

 

Jojo Mayer gør sig nogle overvejelser om emnet på sin fod-DVD, jeg kan bare ikke huske hans konklusioner. Hans pedal er som udgangspunkt med remtræk, og jeg har ikke set nogen spille hurtigere end ham…

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, den skal have en chance, men så er der jo også det med hvor hårdt/løs den er spændt, det er jo også en smagssag, lige nu spiller har jeg den ret løs i fjederen, kunne det være en fordel hvis den strammes, så blev foden jo nødt til at arbejde hårdere og dermed musklerne trænet mere, ligesom når nogen øvet MEF tunge stikker

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu