Drum Limousine Superior Custom - Blue Pearl


Jakob Lundbye

Recommended Posts

I går aftes blev jeg den heldige ejer af dette helt fantastisk smukke trommesæt :-)

Der er snak om Drum Limousine Superior Custom - Blue Pearl finish og vintage brown hoops på stortrommen.

 

https://www.dropbox.com/sh/yzknu3qldjtv4mv/AACle9R6rDjL0GVvx9JDSyRra?dl=0

 

Størrelserne er 10x7,5, 12x8, 14x14, 16x16 og 22x16 - og der bliver udvidet med 13x9 og 20x16, de er dog ikke færdige endnu.

Idéen er ikke at have alt i brug på en gang, men at kunne variere fra job til job f.eks 13, 16, 22 eller 10, 12, 14, 16, 20. Jeg lever af at spille og spiller meget forskelligt musik, og jeg kan godt lide at have trommer der passer helt idéelt til musikken :-)

 

Der er coatede Emperor i toppen og clear ambassador i bunden. På stortrommen er der coated Evans EMAD - Jeg fik et (fiber) frontskind med med til Soulkompagniet et orkester jeg spiller med.

 

De lyder helt fantastisk! Lod dem være spændt op (til lir') natten over og stemte dem i morges. Det er virkelig en ren, varm tone der kommer fra dem, og de er MEGET nemme at stemme!!

 

Bækkener kører jeg ren Istanbul Agop - 15" trad. light hihat, 18" Alchemy ION Crash, 18" Agop Signature Crash, 8" trad. Splash, 10" Alchemy Splash, 21" Vezir Jazz Ride, 17" Trad. Paper Thin Crash og 20" Trad. Trash Hit + 8"Sultan Splash(under).

Link til kommentar
Del på andre sites

Wow, tillykke! De brune reifer der, de får altså bare den blå farve til at blive lige det endnu flottere.
Lækkert med mulighederne for flere sæt i et, når de sidste to trommer er klar.
Fed bækkenpark, kun lilletrommerne står ubeskrevet. Hvad har du gjort ved den dybe?

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak Rasmus :-) Dem får i også lige med

Her på er der Yamaha Maple Custom Absolute 14x4 - White Pearl. Ambassador på top og bund, coated og clear. Min second snare er en Premier 36 14x6,5 (Supra efterligning) jeg har tapet et ekstra skind oven på fra en gammel 12" tom, det giver en meget dyb lyd - lidt som Big Fat Snare Drum (tror jeg det hedder) eller som den dybe snare trommeslagerne i Snarky Puppy næsten altid bruger.

Redigeret af Jakob Lundbye
Link til kommentar
Del på andre sites

Min second snare er en Premier 36 14x6,5 (Supra efterligning) jeg har tapet et ekstra skind oven på fra en gammel 12" tom, det giver en meget dyb lyd - lidt som Big Fat Snare Drum (tror jeg det hedder) eller som den dybe snare trommeslagerne i Snarky Puppy næsten altid bruger.

Spændende idé! Den lyder kan jeg sagtens relatere til, den er så fed!

Det så egentlig ud som om, du havde lagt en ring rundt i kanten af skindet, men så er det lige omvendt. Jeg skal eksperimentere med de brugte skind, jeg har liggende!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu