Gas, Sursød Oplevelse..


TKO

Recommended Posts

Hej alle.

 

Jeg har nu levet med gas i ca. 10 år, så jeg synes selv jeg har en del erfaring på det område.

 

Jeg er for det meste glad for min gas. Den holder mig i gang, og har givet mig mange gode oplevelser.

Der er jo flere gode argumenter imod gas, som alle er gode og rigtige. Det har da heller ikke været uden omkostninger at være ramt så længe. Både økonomisk, tidsmæssigt og ifht nærvær, har det i perioder været lidt af en belastning. Derudover er der argumentet om at lære sit instrument at kende og få mest muligt ud af det. Også sandt nok.

Men, der er også er positiv side af gas'en. Jeg har igennem disse 10 år ejet og spillet på SÅ mange fede trommer, som hver især havde deres kvaliteter. Jeg kan da godt savne nogle af dem, men så sørger gas'en for at jeg ser fremad og ikke tilbage.

Jeg er ikke prof eller noget, men jeg elsker jo trommer. Det at have haft muligheden for at lære nogle af de fedeste trommer at kende, føler jeg stor tilfredsstillelse ved. Det er lidt som ferieminder, eller elskerinder... De er der ikke mere, men mindet har værdi i sig selv. Derudover er min reference til trommer selvfølgelig vokset meget. Når jeg tænker på fx. et Ludwig CM, så kan jeg huske følelsen og lyden, og ved hvad der virkede for mig og hvad der ikke gjorde.

Jeg er nok kommet nærmere på at finde de ideelle trommer for mig, i teorien, men er da overbevist om at det aldrig vil ske. Idealet ændrer sig vel lidt, og så er der jo gas'en der bare vil videre!

Rent spilmæssigt og musikalsk, kan det også være givende. Nye trommer er fristende, de lokker. Jeg synes at jeg hører mit spil på en lidt anden måde, med en ny lyd og anderledes feel. Nogle trommer inviterer til lange flills, og nogle vil bare have den tørt og lige på. Det har været inspirerende og lærerigt at opleve hvor forskelligt 2 sæt får mig til at spille.

Jeg er glad for de trommer jeg har nu, men er også overbevist om at jeg bliver glad for de næste der kommer...

 

Nå. Ved egentlig ikke helt hvor jeg ville hen med det her. Det har ligesom bare ligget og presset på. Ligesom alkoholikeren, er min dømmekraft påvirket, så jeg kan se mange positive ting ved mit misbrug. Måske skulle det behandles, men der er liiige et sæt jeg skal have fat i først!

 

God spillelyst til jer alle.

 

Venlig hilsen Thor

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja det lyder som om at en tur til TS dagene, i næste weekend (og ikke denne weekend som nogle ellers tror! :ph34r: ), er noget for dig.

 

 

Jeg er heldigvis selv fuldstændigt kureret for GAS. Det er yderst sjældent, ja vel nærmest aldrig, at jeg køber trommegear............... :zzz:

Link til kommentar
Del på andre sites

Uhh, det ville jeg gerne, men er PT ramt af baby og arbejde. Håber at kunne tage med en dag. Det har jeg haft lyst til i de par år jeg har været på ts. Håber at i får en god tur!

Vh Thor

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu