Hvilke Trommeslagere Gir Dig Mest/best Inspiration?


LarsRiis

Recommended Posts

1. Benny Greb

2. Anders Mogensen

3. Mark Guiliana

4. Morten Lund

5. Jojo Mayer

 

Rækkeflg er ikke et udtryk for hvem af dem, der er bedst

Det var bare den rækkefølge jeg huskede dem i & de giver mig altid! Lyst tilat øve mig mere og prøve at tænke i nye baner, mht at bruge mit sæt's muligheder mm...

Link til kommentar
Del på andre sites

Det ændre sig lidt, men i den sidste tid har det været:

 

1. Benny Greb - evig inspiration :)

2. De andre tyskere, Jost Nickel og Annika Nilles

3. Steve Jordan

4. Carter McLean - nyt bekendtskab, men han spiller bare fedt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Alle

 

Lige gyldigt hvem jeg hører, så inspirerer de mig. Enten til at øve nogle af de ting de gør. Eller til IKKE at gøre de ting de gør.

 

Dybest set arbejder jeg hver eneste gang jeg spiller på EN ting: at gøre det bedre end i sidst.

 

Der er så mange ting jeg ikke er god nok til, at der er riiiiigeligt at tage fat på.. I dag var det den store udfordring: shuffle med Rods, med heel down "boom" på bd, (laid back uden at hvilke køllen på ST.tromme skindet). Og gøre det tight til click i 120 bpm (6/8).. Fuck mig.

 

Endnu en ting man tænker: det kan jeg da sagtens.. Nej Henrik.. Det kan du ikke sagtens!

Link til kommentar
Del på andre sites

Ian Paice (!!!)

 

1. fornuftige forslag "so far" i denne tråd ..! :rock:

 

 

Henrik:

Hvod'n lyder shuffle i 120 bpm i 6/8-dels takt ... (lyder svært)?

Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

1. Daru Jones.

2. Mark Giuliana

3. Carter Mclean

 

Den aktuelle trio for mig. Særlige ved de tre ovenstående for mig er mere deres dyrkning af lyden frem for indholdet/teknikken i hvad de spiller. De har i høj grad fået mig til at være mere opmærksom på lyden og "viben" mere end det faktiske indhold af, hvad jeg spiller, hvilket er forfriskende for mig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Som Henrik: de fleste af dem jeg hører kan inspirere - på godt og ondt.

 

Jeg har til gengæld ondt af nutidens børn & unge, som for en stor dels vedkommende vokser op stort set uden at høre levende musikere spille - det er stort set alt sammen programmeret, eller også har det været så grundigt igennem kvantiserings-kværnen at der ikke er meget levende tilbage.

 

Jeg har hørt en del Jeff Porcaro den sidste uges tid, herunder også en clinic på Youtube hvor han giver sit bud på hvad der får musikken til at leve. Det gjorde han, og jeg håber at det igen kommer på mode at bruge levende trommeslagere - og bassister, guitarister, pianister, sangere uden autotune m.v. Mennesker er bedre end maskiner :tu:

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

 

Der står ikke noget om at det skal være "trommer alene" - så bare ud af busken...

 

Ahh. Så misforstår jeg.

 

  • Spencer Tweedy spiller ofte fabelagtigt. Tørt og beskidt med god lyd.
  • David Kemper på Love and Theft med Dylan er de bedste track på trommer nogensinde. Både spil og produktion
  • Jim Keltner spiller også fabelagtigt på mange af mine favoritplader. Mavis Staples bruger ham ofte helt rigtigt!
Link til kommentar
Del på andre sites

Dr. Åke alias Åke Ericsson - lyt til Jungle-Jam med Egba, det er mesterligt.

Benny Greb

Billy Cobham vender jeg ofte tilbage til

Niels Ratzer - hvor f. er han?

Anika Nilles

Ian Paice

Bonham

 

bare for at nævne nogle få.

Link til kommentar
Del på andre sites

Kunne man fintune lidt? Måske med links til eksempler hvor inspirationen er tydelig.

 

Challenge accepted...

 

Normalt har det egentlig ligesom du skrev - trommeslagere uden band, eller som mest bare spiller for at vise hvor fede de selv er, trigger mig ikke rigtigt. Men for mig er Greb altså en undtagelse. Eneste trommeslager hvis solovideoer jeg gider se færdig.

 

F.eks det her klip:

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu