Reparering Af Revne I Akryl Keddel


Recommended Posts

Hej kloge trommehoveder.

 

Jeg har nogle lækre akryltrommer som desværre har lidt revner. Jeg har med råd fra Jon fået limet en keddel der var helt flækket - det er gået rigtig fint. Nu har jeg et par små revner som jeg ikke rigtig kan komme ind i på samme måde og ikke helt ved hvordan jeg skal bære mig ad. Jeg er på et amerikansk forum på facebook blevet anbefalet at benytte noget "Weld - on 3" men det ser ikke ud til at kunnes fås i dk. Jeg har et andet sted fået anbefalet et andet produkt "Acrifix 192" som kan fås i dk, men han har ikke de store erfaringer med det.

 

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg optimalt kan anvende det. Jeg tænker at gøre som i videoen:

 

Vi snakker små revner (max 3 cm) ved et par huller til gulvtammountsne og et par store i midten af en 13" tam. Jeg sætter nogle store skiver på, og i princippet tror jeg ikke at det vil revne mere, men tænker at jeg lige så godt kan tage alle forholdsregler og prøve at lime det.

 

Håber i kan hjælpe.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bruger selv Acrifix jævnligt, og det fungerer 100%, men alt det som er uden for revnen som i videoen er spildt, og synes egentlig det gør udseendet værre end det var.

Det du skal, er at få det ned imellem de to stykker du vil lime sammen. Så holder det evigt.

Det er bare ikke super nemt i så små revner som du snakker om her.

Du kan måske lægge lidt på og så massere det ind ved at trykke udefra og indefra på skift.

Men pas nu på ikke at trykke for hårdt så du ender med at gøre revnerne større.

Akryl opfører sig lidt ligesom glas hvis du trykker på det, og flækker pludseligt. Så gå forsigtigt til opgaven. Du skal sørge for fremover at have nylonskiver under alle skruer, og ikke spænde mere end at du ikke deformerer akrylen.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad skete der med at hælde acetone i revnen, lade det tørre og så sprøjte noget sekundlim ind med en kanyle.

 

Sådan som jeg har forstået det, så siger revnen 'slurp' til limen og det skulle både holde og være pænt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu