Ps3 Mod Emad


B.Ba

Recommended Posts

Jeg har fulgt en del indlæg på dette forum mht. til valg af stortromme slagskind og mange af jer skriver næsten kun om PS3 coatet, som i ville vælge, jeg har selv coatet Emad med forskellige dæmpnings muligheder på min 20" birke kedel, det skal siges at jeg ikke har prøvet PS3 coatet, men hvad skulle gøre PS3 til det foretrukne frem for Emad, jeg spillet kun akustisk ind til videre og synes da det lyder godt hjemme i stuen, har også lagt noget dæmpning ind i trommen, glæder mig til at høre jeres meninger/erfaringer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Har selv spillet med Emad i mange år. Det er forholdsvist nemt at få en tør lyd med god bund uden overtoner. Men har efterhånden også måtte erkende, at det tager en del af volumen fra trommen.

Så er begyndt at bruge Evans EQ3 i stedet.

 

Det giver en lidt mere åben lyd, men meget mere volumen.

PS3 havde jeg på det forrige sæt og det har lidt samme egenskaber som EQ3.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad så hvis der ikke skal mics. på og det foregår mest akustisk, bliver der så ikke for meget volumen, eller hvad gør i, i såfald, dæmper i med et eller andet, jeg vil gerne have en lækker lyd med bund og varme og ikke nødvendigvis for meget overtone?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad så hvis der ikke skal mics. på og det foregår mest akustisk, bliver der så ikke for meget volumen, eller hvad gør i, i såfald, dæmper i med et eller andet, jeg vil gerne have en lækker lyd med bund og varme og ikke nødvendigvis for meget overtone?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes at PS3 leverer både tone, bund og varme, særligt coated. Emad er i mine ører mere "anonymt" og klik agtigt. Med et PS3 fyberskin eller andet dæmpet skind på fronten er det for mig rigeligt at smide et bette viskestykke ind i trommen, for at kontrollere resonansen, hvis der er mikrofon på.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, det kunne godt lyde som om jeg skal prøve et PS3 coatet, kan det styres med noget dæmpning inde i trommen, når jeg nu bare har et alm. fabriks frontskind på, altså så det ikke buldre for meget til akustisk brug, eller skal der et frontskind på med dæmpning?

Link til kommentar
Del på andre sites

Et spørgsmål til Mads, hvad synes du fungerer bedst? og jeg kan godt høre at Henrik er meget glad for PS3 men en ting er vel med mics. og en helt anden uden og det er lige der jeg gerne vil høre jeres erfaringer. Desuden ville det være fedt med jeres mening vedr. frontskind, jeg ved ikke så meget om hvad man kan gøre for at få det bedste ud af det, ect. sammen med et PS3 behøver jeg købe et med dæmpning, eller kan jeg selv gøre andet med mit fabriks skind?

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, det kunne godt lyde som om jeg skal prøve et PS3 coatet, kan det styres med noget dæmpning inde i trommen, når jeg nu bare har et alm. fabriks frontskind på, altså så det ikke buldre for meget til akustisk brug, eller skal der et frontskind på med dæmpning?

Sagtens.. Et lille sammen krøllet tæppe eller lagen.. Lad det lige røre front og slagskind.. Et 4" hul i fronten i siden.. Done

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej.

Ang. Frontskind , har jeg oplevet at det kan gøre en ret stor forskel også. Fik engang en bd, og kunne ikke få den til at lyde bare halvgodt. Da jeg skiftede frontskindet var alt skønt!

Kan tilslutte mig at emad er lidt lukket i lyden, selvom det nu stadig virker.

Vh Thor

Link til kommentar
Del på andre sites

I sidste ende er der nok ikke nogen anden udvej end at prøve nogle forskellige skind af selv, hvis du ikke er helt tilfreds med den lyd du har.

 

For den her sammenligning er jo både præget af vi nok ikke allesammen mener helt det samme når vi skriver "den siger bare BUM!" - den ene mands bum er den anden mands booom...

 

Og så er der noget med at trommer er forskellige op opfører sig forskelligt. Dengang jeg havde en 20#20 bubinga BD var Emad på slag og front virkelig "the shit" for mig. På min nuværende Keller Ahorn 20#14 synes jeg ikke helt det spiller. Osv osv osv...

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er nogle rigtige meninger og erfaringer, som er kommet på denne tråd, jeg må jo nok få prøvet et PS3 snart til samlingning, men som Lasse også skriver, så er Emad også godt en gang i mellem, måske specielt hvis jeg spiller hjemme i min stue, men en dag skal det jo prøves med andre musikere, så er det måske PS3 tid, hvis det andet ikke kan smække igennem

Link til kommentar
Del på andre sites

Spændende emne. Har lige været i studiet i weekenden med en 20", clear emad og fiberskyn på fronten. Jeg skiftede fra ps3 coated, da jeg syntes det lød for klasket fra min vinkel. At der er mere volume i et ps3, ved jeg ikke, men emad er måske mere fokuseret og varm i bunden og kombien med fiberskyn, giver den en sprødhed, som jeg elsker. Jeg bruger samme kombi live akustisk på min 22" og der mangler overhovedet ikke volumen- tværtimod- det er derfor jeg har købt en 20" til livebrug. Måske skal du prøve forskellige frontskind sammen med ps3. Vil osse lige sige at det begge to er fede skind som jeg ikke har hørt sige dårligt

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg opdager at skinds egenskaber ændrer sig når størrelsen er over 22. Jeg synes fx fiberskin er helt fremragende på 20 og 22, men mister bund på 24.

 

Så meget har også med størrelsen at gøre. Synes også at PS3 lyder væsentligt bedre på en 24 end på en 22.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har begge skind liggende og skifter lidt mellem dem fra projekt til projekt. I weekenden var jeg afsted og havde brug for attack og klik på min 22" - her blev det EMAD clear og EQ3 på front. Inden det var jeg i studiet og foretrak PS3 coated og et Fiberskyn PS3 (diplomat-tykkelse). Begge dele med et håndklæde liggende i bunden med kontant til begge skind.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu