Selvbyg Projekt, Forslag Ønskes.


Emil Naumann

Recommended Posts

Jeg er ved at kaste mig ud i mit første projekt.

 

Jeg mangler at få nogle detaljer på plads før jeg kan begynde på mit projekt.

 

Jeg skal have bygget et sæt som skal bruges til rock.

 

Indtil videre er planen følgende.

 

Keller ahorn kedler.

 

13x9 og 14x10, 8 lags kedler.

 

16x16 og 18x16, også 8 lag.

 

24 OG 26 tommer storetromme. 10 lags kedler

Tanken er, at jeg skal kunne skifte mellem 24,13,16,18 og 26,14,16,18.

detaljerne jeg mangler er.

dybde på stortrommer, jeg tænker egentlig de skal være 14" i dybde begge to, men kan ikke finde ud af om det kunne være federe med 16".

derudover skal jeg have styr på om kanterne skal være 30 eller 45 grader. (også til tammerne)

 

Da jeg ikke helt stoler på mine evner med værktøj, bliver kanter og huller lavet af ST-drums.

 

Sættet får en mahogny bejdse og lugs i Gretsch design.

Derudover er det planen at bygge en 14x6,5 lilletromme også i ahorn.

 

Hvad skal jeg have med i mine overvejelser mht. dybder og kanter, og hvad har i af forslag og erfaringer?

Link til kommentar
Del på andre sites

Kanter: der er ikke den helt store forskel.. 30 gir en anelse mere mellemtone (hårdhed) i anslaget.. 45 gir en smule mere power og luft i tonen.. tror du skal starte med 45.. Man kan altid lave dem om hvis det er

 

Dybde på bd: jeg er selv fan af klassiske størrelser.. Så jeg ville sige 14"

 

Vær dog obs på at du ikke får plads til en 14x10 oven på en 26" ;-).. Men det ved du sikkert :-) Ud fra dine størrelser så lyder det som om du plejer at have toms ved siden af BD.

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Kanter: der er ikke den helt store forskel.. 30 gir en anelse mere mellemtone (hårdhed) i anslaget.. 45 gir en smule mere power og luft i tonen.. tror du skal starte med 45.. Man kan altid lave dem om hvis det er

 

Dybde på bd: jeg er selv fan af klassiske størrelser.. Så jeg ville sige 14"

 

Vær dog obs på at du ikke får plads til en 14x10 oven på en 26" ;-).. Men det ved du sikkert :-) Ud fra dine størrelser så lyder det som om du plejer at have toms ved siden af BD.

 

Jeg er opmærksom på pladsmanglen.

 

Hvad er dine tanker omkring reinforcement rings? jeg har ikke meget viden om hvad de gør andet end at gøre kedlen mere stabil, men samtidig en smule højere pitch. kan jeg klare mig uden, eller vil BD være ude af kontrol?

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu