Trommeclinic/workshop


jonaslind

Recommended Posts

I kølvandet på lørdagens clinic med Heine og co., hans spændende artikel om BDB og en tidligere erfaring, så er jeg blevet tændt på idéen om en clinic/workshop.

 

Da jeg var helt ung purk og nystartet var jeg på sådan en weekend, hvor vi fik trommeundervisning i en hel weekend, og hvor der blev sluttet af med en koncert med Safri Duo (inden deres 2. gennembrud, så det var på marimba).
Jeg husker det som en spændende oplevelse.

 

SÅ, kunne det være muligt at stable sådan et arrangement på benene? Hvad vil det koste, og hvad kræves der?
Der er så mange fede trommeslagere her på sitet, som man kan lære af, så der er måske ikke behov for de store kanoner, som koster kassen.

 

Det kunne være i stil med ts-dage, men hvor der er fokus på læring og udvikling.
At der bliver lavet forskellige undervisningssessions, hvor der er plads til at øve igennem.

Forslag kunne være:
Simple teknikker til dygtiggørelse

Dobbeltpedal

Chops

Stikteknik

Stilarter

Lær at stemme dine trommer

Osv osv.

Så kunne man byde ind på, hvis man ville lege lærer hvilken undervisning man kunne tilbyde.

 

Jeg forestiller mig en weekend fra start fredag eftermiddag og sidste session søndag kl. eftermiddag.

Er det helt i hegnet eller hvad?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kunne evt. arrangeres som en art studiegruppe, hvor en eller flere byder sig til med viden på et givet område, og så kan alle byde ind, stille spørgsmål m.v. Lidt efter devisen: "der den taler er den lærer mest" (et citat fra en pædagogikum-studerende ven)…

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Evt. en Clinic om hvordan man sover fra det hele,

jeg kunne godt være lærer på den hvis det var ;-)

 

Gryden.

 

Som sagt så var 300 kr + 2 * bro en meget billig pris for en (relativt) nybagt far at få lov til at sove en hel weeknd.

 

Håber du er blevet frisk igen, kære Gryden.

 

Og var der nogen som slikkede dig?

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu