Flightcase Til Trommesæt (Hjemmebyg)


Lasse Wiinberg

Recommended Posts

Hey!

Jeg er igang med at designe en flightcase til hele mit trommesæt.

Jeg bygger den selv, sammen med en kammerat.
Så jeg vil hører om i har nogle vigtigt ting vi skal tænke over, og om i kender et sted hvor jeg kan købe delene til fornuftige priser.

Trommer og hardware
BD 24x14” 66.04x 43.18 cm
SN 14X6,5” 38.10x 20.32 cm
T1 13X9” 35.56x 27.94 cm
T2 16X16” 43.18x 45.72 mm
Hardware L90 D33 H33 cm

 

Link til kommentar
Del på andre sites

De tre vigtigste ting, du skal tænke på:

Kan du flytte kasen selv (Eller har du folk til det)?
Kan den være i bilen?
Kan den komme ind på de spillesteder, du spiller på?

 

Jeg kan se, I har en fed tour linet op, så det er muligt, der er helt styr på ovenstående.

Prøv evt. at spørg Vagn hos Soundforce han har mega megen erfaring med trommer og flightcases.

Link til kommentar
Del på andre sites

Byggede en for en del år tilbage, da jeg spillede i et større landsdækkende danseorkester. Den var monteret på hjul, passede i bussen, og kunne gå igennem en alm. dør.

 

Sørg for at placere godt med greb/håndtag omkring så den kan løftes over trin, trapper mv. af henholdsvis 2 el. 4 mand.

 

Beskyt kanterne mod slag og stød via metallister, ligesom de professionelle kasser - de får nogle tæsk.

 

Vigtigst af alt! Sørg for at kassen er stabiliseret/afstivet med vanger, vinkelbeslag, ekstra bundplade, holdbare skruer mv.

Hvis den bare er "samlet" går der ikke længe før den halter rundt omkring i hjørne og kroge. Den bliver fyldt med tungt og dyrt grej, skubbet ud og ind af bilen, spillesteder, varme, fugt, ramper, forskellige folk, fulde mennesker - og alt det slider på den voldsomt og i værste fald ligger grejet pludselig på jorden (ikke prøvet dog)

 

til sidst! Dekorer kassen med eget navn! :tu::rock:

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for jeres svar!

 

Har lavet om på designet for at gøre den mere kompakt, og nemmere at transpotere.

- Dermed også en ekstra bundplade (2x9mm krydsfiner)

Har tænkt på det med metal kanter o.s.v.

 

Som ses på billederne, så er stortrommen og 13" tammen oven på hianden, ligeså er 16"ernen og lilletrommen.
Tænker at omringe de nederste trommer med skum, så trommerne ikke rør hianden.

 

Billeder: https://www.dropbox.com/sh/9av9ub8s0df88rn/AADCHmrD0pCNjrBNpibr3zy7a?dl=0

Link til kommentar
Del på andre sites

Den kasse du har tegnet bliver både bred og høj. Hvis du vender BD kan du lave den meget smallere.

Laver du så "låg" i siden kan du også stable trommerne, og få plads til bækkener i låget, samt få stativerne nederst (=lavt tyngdepunkt).

Jeg linker til tegning af hvordan jeg ville gøre:

https://drive.google.com/file/d/0Bx4WSHCxStG6bTF3Z0l1LUVGVGc/view?usp=sharing

 

Køb ordentlige hjul og sæt lås på kassen, og minimum to håndtag på hver ende. Den bliver TUNG, så den eller de som skal flytte den skal kunne holde den. Også ned ad en stejl rampe.

Link til kommentar
Del på andre sites

Den kasse du har tegnet bliver både bred og høj. Hvis du vender BD kan du lave den meget smallere.

Laver du så "låg" i siden kan du også stable trommerne, og få plads til bækkener i låget, samt få stativerne nederst (=lavt tyngdepunkt).

Jeg linker til tegning af hvordan jeg ville gøre:

https://drive.google.com/file/d/0Bx4WSHCxStG6bTF3Z0l1LUVGVGc/view?usp=sharing

 

Køb ordentlige hjul og sæt lås på kassen, og minimum to håndtag på hver ende. Den bliver TUNG, så den eller de som skal flytte den skal kunne holde den. Også ned ad en stejl rampe.

Tak for svaret og tegningen.

Kan se du postede den lige efter jeg postede et svar også, så ved ikke om du så den post.

 

Men kan godt lide dit design, så vil lige prøve at leje lidt med det.

TAK! :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Lasse!

 

Vedr. støbekrydsfinér: Der bør man ligge inde med hos 'dit' byggemarked; XL-Byg, Silvan (fuldfør selv listen).

 

Vedr. beslag, alu-lister, hjørner mv: Har du fået fat i noget?! Jeg har noget liggende som jeg gerne vil sælge, men ved ikke lige på siddende bag hvor meget! Hvis du stadig 'mangler', så vil jeg finde det frem og lave en liste (og ta' fotos).

 

Skriv evt.til mig på mail: elefantfod53@live.com

 

Bedste hilsner

 

Søren Frank

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu