Huller I Stål Tromme


TKO

Recommended Posts

Hej Ts.

Jeg har så købt det gamle Asba stål sæt, som vist har været lidt omkring i foraet. Der var ingen gulvtam, men jeg har fået fat i en Ludwig stainless steel 16" koncert tom. Nu vil jeg gerne have bundskind på, så der skal laves huller til lugs. Er der nogen der ved hvordan man bedst gør det?

Vh Thor

Link til kommentar
Del på andre sites

Det dumme svar er: bore dem

 

Det lidt længere.. Huller skal markeres med SPIDS dorn.. Du skal bruge høj-kvalitets stålbor.. Gerne titanium hærdet eller lignende

 

Der skal ofte bores med forholdsvis lav hastighed.. 800-1000 o/m og hold pauser ind imellem.. Eller brug skære olie eller anden køling..

OBS

Hvis det er en normal ludwig så er den kun 1 mm kedel og derfor behøver du nok ikke køling .. Men bor ikke for hurtigt.. Så bliver boret for varmt og så kommer du ingen vegne.

 

Det er absolut en fordel at kedlen enten er spændt fast.. Svært.. I know.. Eller at du har en kammerat til at holde den.. Boret kan bide virkelig meget idet det går igennem!

 

Men det er en overkommelig opgave.. Bare sørg for at huller er markeret godt (husk at lægge noget ubder når du markerer huller!).. OG sæt maler tape på så borer ikke gleder når du sætter an med boret oven på dorn fordybningen.

 

Gir det mening?

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Husk at du ikke må lægge kedlen på siden og så bare bore ovenfra.. Kedlen bliver hurtigt skæv..

 

Prøv at finde et let afrundet stykke træ som du kan spænde fast inde i kedlen så det trykker op mod der hvor du borer

 

Hvis du laver træstykket så det er lidt kortere end kedlen, så kan du nemt spænde det fast med to skruetvinger på kedlen

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Henrik.

1000 tak for svar.

Jeg mente at have hørt at man ikke skulle bore??, så godt jeg spurgte.

Jeg finder en der kan hjælpe og følger din anvisning.

Vh Thor

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Henrik.

1000 tak for svar.

Jeg mente at have hørt at man ikke skulle bore??, så godt jeg spurgte.

Jeg finder en der kan hjælpe og følger din anvisning.

Vh Thor

Hvis du ikk skulle bore, hvordan har du så hørt man skulle få de huller lavet.. Bare sådan af nysgerrighed :-)?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du ikk skulle bore, hvordan har du så hørt man skulle få de huller lavet.. Bare sådan af nysgerrighed :-)?

Det er vist noget med at placere nogle små syre dråber på de rigtige steder, og så vente til at syren har ædt sig igennem 😂😂😂😂

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, jeg hørte at de kom fra dig. Lidt af et projekt, men jeg er ret solgt på at få dem spilleklar. Spillede et gig på et sæt for et par år siden, og synes det var virkelig fedt.

Vh Thor

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu