Roto Amokko


Recommended Posts

Hejsa..

 

Tænkte i måske ville synes det var sjovt at se det sæt jeg indspillede vores seneste EP på.

 

Storetrommen er en 18" Tama Superstar gulvtom jeg har puttet ben på og dekoreret lidt. Havde det vældig sjovt da jeg lavede, men gensalgsværdien er nok ikke hvad den har været ;)

 

Lilletrommerne er en gammel Pearl og en Sonor Performer. Sidstnævnte er jeg super glad for. Den har slået alle andre (inkl en Supra) af banen. Især efter jeg satte DWs Mag seiding på den.

 

Tommerne er 8, 10 og 16 rototoms. Valgt pga deres specielle lyd som jeg synes er skidesjov og passer ind i lyden på en dejlig akavet måde. Til de seneste livejobs vi har spillet har jeg brugt 8 og 10 stemt lidt op. Synes det lyder lidt klodset med en dyb tom til den slags musik så den får fuld gas med cirkus lyden ;)

 

Bækkenerne er 50% ting der er er fundet i medlem Erge's lade og 50% "rigtige" bækkener. Heriblandt et Istanbul OM 16" crash som ride, et skåret 14" Zylfjian special dry crash både som hihat top og som crash og et 18" Crash of doom som nitteeffekt.

Det færdige produkt kan høres her, og vi har også et par hyggelige musikvideoer som i kan blive i godt humør af :)
http://www.balkanbasterds.com/music/

 

IMG_4993_zps6xxbkev5.jpg

IMG_4996_zpsrrf7t6dm.jpg

 

IMG_4998_zpsui76qgkm.jpg

 

IMG_4997_zps5x8fo7cs.jpg

 

IMG_5005_zpsvnka1mcj.jpg

 

IMG_5004_zpskwil8gp7.jpg

 

IMG_5011_zpsdieprezp.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for roserne! Og mega optur du var inde og se os, Renechr! Det er jeg rigtig glad for :D

 

Da min Rotorus var på sit højeste købte jeg faktisk også en 14". En eller anden dag må jeg sætte hele lortet op og tage et billede :tu:

 

Er rigtig glad for kommentarene omkring storetromme og tom. Det er også et projekt jeg har haft det sjovt med, har både den 14x12 der er med på billederne her, men også en 14x10 lilletromme i samme finish som jeg har sat ben på. Den har ikke nogen seiding for tiden, men det skal den ha igen. Det er så optur at have en dyb stemt snare som 1. gulvtom som man lige kan vippe seiding af og bruge som gulvtom. Kan næsten bedre lide sådan en tom lyd end en normal tomlyd.
Af samme grund har jeg stemt alle bundskindene super højt op på mit Renown. For at få hugget, men at tonen så dør ret hurtigt og med en del højfrekvente overtoner til forskel fra at trommen bare siger "uuuuuuu" i samme tone og forsvinder til sidst.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det ser simpelthen så fedt ud, det setup der...

 

Kreativiteten udvikler sig, og tager musikken andre steder hen når vi eksperimenterer med nye setups og trommer..

Hvor er det inspillet henne?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...
  • 3 uger senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu