Porter And Davies Stol + Opdateret Rack


Gravengaard

Recommended Posts

Mojn folkens!

 

Det er efterhånden ved at være laaaaang tid siden jeg sidst har postet noget nyt grej.

 

For en måneds tid siden kedede jeg mig lidt og søgte for sjovt på, hvor man kunne få en Porter and Davies stol (et sæde med indbygget Buttkicker) og faldt så over en DBA annonce, hvor en gut solgte sin P&D BC Gigster. Annoncen var godt nok inaktiv, men jeg tog alligevel chancen og skrev til ham. Han var lidt usikker på at sælge, men efter efter et par uger indså han, at han ikke vil få brug for den. Jeg tog derfor til Hellerup og slæbte sædet + forstærker med hjem en kold søndag aften...

 

Prøvede den af et par dage efter efter og jeg må tilstå, at alm. monitorering aldrig bliver det samme igen. Det giver altså fornemmelsen af at side på en stor scene med et kæmpe "køleskab" lige i r**en - og så er det endda bare i øvelokalet!!! Super simpelt at sætte op, så det vil nu blive en fast del af mit setup uanset om jeg spiller på andres eller mit eget sæt :-)

 

Derudover har jeg fået samlet hele mit sæt i KBH nu og da jeg lige pludselig stod med 2 4-længede Pearl DR-80 racks, så tænkte jeg, at det burde være muligt at lave et toetagers rack. Et smut til Silvan efter 4 nippelrør, lidt sort spraymaling og så blev teorien omsat til praksis.

Som en lille bonus er mit trommesæt nu helt mikrofonstativ-frit. Stortrommemics er monteres på benene, tam- og lilletromme-mics på Audix D-vice og overheads monteret på Pearl stativer (med Gibraltar mikrofonholder converter) monteret på racket. Derudover er min egen vokalmic (Shure Beta 56A) også monteret på racket.

 

Billeder nedenfor :tu: beklager kvaliteten...!

 

Håber I kan li'et!

 

bcgig1.jpg

 

bcgig2.jpg

 

 

20160327_154956.jpg

 

20160327_154742.jpg

 

20160327_154717.jpg

 

20160327_154814.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Desuden er jeg, som I kan se, gået over til coatede skind - Evans G2. De passer utroligt godt til mine trommer og den musik vi spiller i mit nye band.

 

Så er der også sket lidt på bækkenfronten. Setuppet fra venstre mod højre (driverseat) er nu:

Sabian

17" AAXplosion Crash

20" Hand Hammered Medium Heavy Ride

20" Hand Hammered Jazz Ride m. 1 nitte (som crash)

14" Hand Hammerede Dark Hats

18" HHX Chinese

19" HHXplosion Crash

8" AAX splash

19" AAXplosion Crash

19" Paragon Chinese

20" HHX Studio Crash (som ride)

20" AAX Chinese

20" AAX Studio Crash

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak!

Nej, jeg har ingen problemer - nu har D-Vice en smule flex, overhead er i shockmount (+ Gibraltar adapteren har også en lille shockmount) og BD's er ret dæmpede, så der er ikke noget der. Det er kun skindende der synger en lille smule med, hvis der er endelig er noget (og nej, jeg tror ikke på gates)-

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Eftersom jeg har to stortrommer bliver jeg nødt til at køre igennem mixer :-)

 

Har den her fætter her - og så kører jeg aux signalet (stereo) igennem en lille Behringer sub-mixer (som snart bliver udskiftet til noget Allen & Heath) :)

 

11161353_10153332240949218_7345734401485

 

Kører så mere eller mindre alt igennem den lige pt. - det liver det op :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ser virkelig godt ud! Dejligt åbent i forhold til andre store racks. Har du ikke problemer med stabiliteten i toppen, når der ikke er noget støtte i midten?

 

Hvilken lilletromme er det på billederne?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det var også det look jeg gik efter :) Der er ingen problemer med stabilitet i toppen, da tværstangen øverst går bagom mig (også der hvor min vokal mic hænger) - man skal dog være opmærksom på at dukke sig, når man træder ind i hulen ;)

 

Lille trommen er en Pearl Sensitone Phosphor Bronze snare i 14 x 6,5 - lyder fantastisk! Min Masterworks 20 ply snare er helt ude til venstre :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kommer til dette arrangement d. 25. april i Esbjerg, hvor jeg tager hele lortet med. Så slipper du, om ikke andet, for at betale for bro :-)

 

https://www.facebook.com/events/1700621050195820/

 

Kopier linket i stedet for at trykke på det... Der er vist et eller andet galt med det...

Redigeret af Gravengaard
Link til kommentar
Del på andre sites

Det er altså fedt det der! Alt for mange ting til mig, men jeg gad sgu godt prøve det bare for spas.

Hvor lang tid tage det egentlig at rive sådan et fort ned og bygge det op igen, når man skal ud at spille? Og hvordan fungerer Beta 56'eren til vokal?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er også for sjov og spass... det er jo pisse unødvendigt, men nu havde jeg muligheden, så kunne jeg jo ligeså godt prøve det og det giver jo et vist indtryk ;) Total overkill til rockmusik, men nogen må skal jo skille sig ud fra det klassiske 4 piece!

 

Det første må jeg være dig svar skyldig på - jeg kan svare dig om 2 uger ;) Mit gamle setup tog ca. 15-20 min at sætte op (i tour form) og jeg ser at dette nok smider 5 min på - ex. opmikning.

 

Den er pisse fed som trommeslager, da den jo er hypercardoid, så der er minimalt overhør - også når den er ude af vejen :) ...og så fylder den jo meget lidt, hvilket er et klart plus.

Redigeret af Gravengaard
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu