Trommestikker Ødelagt I Tippen


Gandrum

Recommended Posts

Hej TS'er

 

Jeg har et problem, at mine trommestikker altid bliver relativt hurtigt ødelagt i selve tippen :-(

Dvs. at resten af stikken nærmest står uberørt hen.

 

Jeg har prøvet mange forskellige mærke, men det er et gennemgående problem.

Jeg har også prøvet med nylon tips, men bryder mig ikke om klang og feeling.

Ligesom jeg heller ikke kan se mig selv spiller med andet end træ stikker.

 

Jeg spiller inden for genren soul-funk, blues-rock og bruger model 5A. Dvs. jeg er ikke nogen hardhitter.

 

Håber på hjælp herinde :-)

 

/Gandrum

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er slidtage!

Jeg er hellere ikke harthitter, men spiller en del og har efterhånden gjort det til en vane i starten af sæsonen bare at bestille et helt bundt, dvs. 12 par stikker (bruger VFX 5A).

Hvis skidtet smutter i tippen, ofte den ene side/halvdel - ja så væk med den og grappe et par nye fra tasken. Stikker er som skind - de skal udskiftes og skal regnes som en del af alm. Slidtage! 👍🏻😜

 

Vh. Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

Udvælge stikker så tip er med Max 3 lag..

 

Dyp stikkerne når de er nye.. I stærk Skibslak.. Lad hærde ved stue temp 1-2 uger. Så holder de meget længere

 

 

Og køb gode stikker

 

Promark og stickworks er bedst i min erfaring

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Fårk det problem har jeg overhovedet ikke.

Mine stikker bliver ædt op midt på stikken, nok pga. sindsygt dårlig teknik og smadder. Så mine knækker midt over hvis det er.

 

Jeg anbefaler også at købe gode stikker, som passet til dit brug. Jeg har selv kæmpet mig igennem et stort antal indtil jeg nu syntes jeg har nogle der meget meget sjældent knækker, flænser eller på anden måde bliver delt i to. De bliver "spist" op midt på. Så balancen til sidst bliver træls. Men så er det ned i tasken og hente et nyt par.

 

Held og lykke i jagten.

 

Jeg har tidligt haft held med Vater og promark!

Bruger nu nogle helt andre

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Kim

prøv de her:

http://www.regaltip.com/products/drum-sticks

 

De lyder som træ, føles blødere end almindelige nylon og holder næsten lige så godt som almindelige nylon.

 

Nææ dem må jeg prøve. Jeg spiller selv Regaltip 9A og der er tippe rund. De flækker nogle gange, men holdbaheden er generelt bedre end andre stikker, da de er kraftigt lakeret. Men det er vel prisen der bestemmer. Er de meget dyre, er skipslak noget billigere.

Link til kommentar
Del på andre sites

Fårk det problem har jeg overhovedet ikke.

Mine stikker bliver ædt op midt på stikken, nok pga. sindsygt dårlig teknik og smadder. Så mine knækker midt over hvis det er.

 

Jeg anbefaler også at købe gode stikker, som passet til dit brug. Jeg har selv kæmpet mig igennem et stort antal indtil jeg nu syntes jeg har nogle der meget meget sjældent knækker, flænser eller på anden måde bliver delt i to. De bliver "spist" op midt på. Så balancen til sidst bliver træls. Men så er det ned i tasken og hente et nyt par.

 

Held og lykke i jagten.

 

Jeg har tidligt haft held med Vater og promark!

Bruger nu nogle helt andre

 

 

 

Tjek dine bækkener. Er kanten skarp? Jeg spillede på nogle lånte bækkener der havde en skarp kant. Det åd mine stikker voldsomt som du beskriver det. Måske du kan "runde" kanten lidt (hvis de er skabe).

Det kan også være reifen på din lilletromme. En ny støbt eller s-hoob kan spare dig for mange "stik penge" på sigt.

Redigeret af Mr. Moth
Link til kommentar
Del på andre sites

 

Tjek dine bækkener. Er kanten skarp? Jeg spillede på nogle lånte bækkener der havde en skarp kant. Det åd mine stikker voldsomt som du beskriver det. Måske du kan "runde" kanten lidt (hvis de er skabe).

Det kan også være reifen på din lilletromme. En ny støbt eller s-hoob kan spare dig for mange "stik penge" på sigt.

 

 

Der er nok en blanding, men reife smask på lilletrommen er nok the big bastard. Men denne problematik er i dag egentligt ikke et problem, min stikker holder rimeligt længe, og som sagt de bliver spist lidt på hen ad vejen. Tidligere knækkede jeg utrolig mange stikker, men mit nuværende mærke knækker ikke.

 

har en s-hoob til at ligge, måske skal denne prøves. Men har støbte reifer på begge mine snares.

 

Takker

Link til kommentar
Del på andre sites

 

 

Der er nok en blanding, men reife smask på lilletrommen er nok the big bastard. Men denne problematik er i dag egentligt ikke et problem, min stikker holder rimeligt længe, og som sagt de bliver spist lidt på hen ad vejen. Tidligere knækkede jeg utrolig mange stikker, men mit nuværende mærke knækker ikke.

 

har en s-hoob til at ligge, måske skal denne prøves. Men har støbte reifer på begge mine snares.

 

Takker

 

Med støbte reifer er du godt gående mht. slid på stikken.

Hvad stik bruger du nu?

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Udvælge stikker så tip er med Max 3 lag..

 

Dyp stikkerne når de er nye.. I stærk Skibslak.. Lad hærde ved stue temp 1-2 uger. Så holder de meget længere

 

 

Og køb gode stikker

 

Promark og stickworks er bedst i min erfaring

 

Kunne det tænkes at det også virkede på midten af stikken, imod rimshot slitage?

 

Og virker det hvis det er alm vandbaseret lak istedet for skibslak?

Link til kommentar
Del på andre sites

Før i tiden havde jeg samme problem. Jeg har dog oplevet, at det er blevet væsentligt mindre efter jeg skiftede til Vic Firth SD4 Combo i ahorn. Af en eller anden grund holder de bare væsentligt længere end andre stikker jeg har haft - og de er tilmed lækre. Så stor anbefaling herfra! :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu