Gammelt Pearl Fra 60´erne


BuddyBuddy

Recommended Posts

Hej derude

Jeg har købt mig et gammelt Pearl sæt som virkelig trænger til en kærlig hånd.

 

1)

Er der mon nogle af jer selvbyggere der ligger inde med et par gamle tam-dæmpere til Pearl - af den type der ses på billedet??

Jeg har desværre kun 1½ der virker, dvs. een hel og een hvor drejeknoppen er der, men dæmperen inde i kedlen er knækket af på midten.

Så jeg er villig køber... Kan ikke finde dem på nettet, men måske der er en

TS´er der ved hvor man kan få dem?

 

2)

Jeg mangler også den bækken-arm-holder som er monteret på stortrommen, den originale var flækket.. Nogen der kan anbefale et sted at købe online?

Kan ikke finde den på ST Drums...

 

3)

Kan jeg gøre noget ved indersiden af kedlerne udover lige at slibe dem let med noget fint sandpapir? Og, vil det mon give mening at vokse kanterne (hvilken voks bruger I)??

 

Håber der er nogen derude i trommeland der kan hjælpe :-)

 

 

 

 

IMG_4576.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

1) sorry nope

 

2)Har du et foto af den bækken arm der er i stykker?

 

3) jeg ville lade indersiden være.. Det gør næppe nogen hørbar forskel. Men pænt kan det jo altid blive med lidt korn 400

Kanter: jeg bruger ikke voks da jeg ikke synes det gir noget.. Jeg ville koncentrere mig om at få kanterne plane og med ordentlige fræsede ELLER filede kanter.. Og slutteligt slibe dem først med korn 180 og så med 400.. Evt afslutte med 800

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej derude

Jeg har købt mig et gammelt Pearl sæt som virkelig trænger til en kærlig hånd.

 

1)

Er der mon nogle af jer selvbyggere der ligger inde med et par gamle tam-dæmpere til Pearl - af den type der ses på billedet??

Jeg har desværre kun 1½ der virker, dvs. een hel og een hvor drejeknoppen er der, men dæmperen inde i kedlen er knækket af på midten.

Så jeg er villig køber... Kan ikke finde dem på nettet, men måske der er en

TS´er der ved hvor man kan få dem?

 

2)

Jeg mangler også den bækken-arm-holder som er monteret på stortrommen, den originale var flækket.. Nogen der kan anbefale et sted at købe online?

Kan ikke finde den på ST Drums...

 

3)

Kan jeg gøre noget ved indersiden af kedlerne udover lige at slibe dem let med noget fint sandpapir? Og, vil det mon give mening at vokse kanterne (hvilken voks bruger I)??

 

Håber der er nogen derude i trommeland der kan hjælpe :-)

 

 

 

 

 

Hvis du kan leve med at det er Gretsch-dæmpere, så har jeg et antal 70'er-dæmpere, du kan købe til en fornuftig penge. Det er med en krom-knop og bred dæmperpude.

s-l300.jpg

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Nicolai, tusind tak for tilbuddet, jeg prøver at finde nogle gamle Pearl for at prøve at holde på originaliteten :-)

 

@Henrik Rathje, som sædvanlig tusind tak for gode råd, jeg har slebet efter dine foreskrifter nu. Det er blevet et ret godt resultat.. Jeg smider et par billeder op af bækken-holderen her.

 

Er der nogen der ved hvad en gammel Pearl Export 14x6,5" stål lilletromme skal koste - ingen fejl eller mangler?? 100% original.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Per

 

Jeg har 2 dæmpere fra et lidt nyere (tror jeg) Pearl-sæt; mindre detaljeret drejeknap!

 

Ligeledes har jeg holder til bækkenstativ; dog med modificeret spændeskrue!

 

Hvis du kan bruger 'sagerne', må du foreslå en pris! Har aldrig solgt ud af alt mit trommeisenkram!

 

Har fotos af ovenstående, men ved ikke hvordan jeg uploader!

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Per

 

Jeg har 2 dæmpere fra et lidt nyere (tror jeg) Pearl-sæt; mindre detaljeret drejeknap!

 

Ligeledes har jeg holder til bækkenstativ; dog med modificeret spændeskrue!

 

Hvis du kan bruger 'sagerne', må du foreslå en pris! Har aldrig solgt ud af alt mit trommeisenkram!

 

Har fotos af ovenstående, men ved ikke hvordan jeg uploader!

 

 

 

Hej "Charlie" :-)

Super - jeg er selvfølgelig interesseret i alle 3 dele. Ved ikke om du har mulighed for evt at sende billeder via mail? Hvis du har, må du meget gerne sende til: pdk@dyrnesli.eu, alternativt sende mms til 21340603.

Afhængig af standen, hvordan lyder et par hundrede for dig? Jeg betaler selvfølgelig fragt..

 

Mvh

Per

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej!

 

Har netop sendt mail med fotos!

Hej Søren

1000 tak for delene - det er fedt der stadig er nogle som ligger inde med sådan noget gammelt værdifuldt grej.

 

Til andre her på TS har jeg lovet at sprede ordet om at Søren har en masse gammelt grej liggende som skal ryddes op, så prøv ham hvis I mangler "en dims"....

 

/Per

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu