Gaskets Til Tubelugs


Jonas Haaf

Recommended Posts

Hejsa

 

Har købt nye og kraftigere træ-reifer til min hjemmebyg i valnød.

 

http://i1301.photobucket.com/albums/ag102/Gungre/2015-04-02%2023.00.25_zpspjybytxi.jpg

 

Det gør selvfølgelig, at jeg skal ha' ny gaskets, som hæver lugs, men de sidder allerede så højt, at det kun er skruen, som har kontakt med hullet. Jeg er bange for, at lugs vil blive trukket skæve/løs, hvis de sidder så højt, som de kommer til.

 

Noget bud på en løsning?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm.. Med mindre du stemmer den til skotsk march tromme med kevlar skind så tror jeg det går.. Bare køb længere skruer så de går længere ind i lugs gevind.. Og sørg for de sidder helt stramt.

 

Har en 12x5,5 piccolo som er lavet på den måde.. Og den holder fint!

Link til kommentar
Del på andre sites

Reiferne er alt for høje i forhold til de gamle.

Overvejer om jeg skal lave dem til "hide a head" eller skære dem ned og håbe på at hullet til seidingen ikke gør bundreifen for svag.

 

 

Mine nyfundne vintage premier claws ser heller ikke helt ud, som jeg havde håbet, når de sidder på trommen.

 

 

https://www.dropbox.com/s/c161a7cn2c9dt9y/2016-04-21%2021.10.09.jpg?dl=0

Redigeret af Jonas Haaf
Link til kommentar
Del på andre sites

Dette kunne måske virke :-)

 

Den ene bolt, er kun sat for at få samme afstand mellem bord og pinden. skruetvingen en midlertidig løsning til at holde den rigtige afstand, men tænker at lave en mere smart løsning, hvis det virker.

 

 

 photo fraeligseland_zpsjpd675cr.jpg

 

 

Tak til Ikea og Biltema, for henholdsvis beslag og gummihjul med lejer :-) Redigeret af Jonas Haaf
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil kraftigt anbefale to ting.. Men du er på helt rigtig vej!

 

1) Ikke gummi hjul men stål eller hård nylon som ikke giver sig.. Selv 1 mm slup er skidt!

 

2) Lav den kort og placér den INDEN i reifen.. Så du ikke kommer til at trække i reifen g dermed smadre den.. Hvis den hviler indersiden mod hjulene.. Det jeg kalder et land.. Så kan du ikke tage for meget af.. Men den skal seføli kunne spændes fast det land så det bare ikke bevæger sig en My!

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu