Rogers I Usa


Simon Duun

Recommended Posts

Har i noget tid overvejet at få skaffet et Rogers sæt, da jeg egentlig ret godt kan lide lyden af det. Dog synes ikke rigtig jeg kan finde nogle sæt her i DK til salg. Måske er det fordi jeg ikke orker at give mellem 7-9k for sættet.

 

Har så fundet et Rogers kit fra 1960 i de størrelser jeg foretrækker (22, 13, 16). Det ser det lidt slidt ud hist og pist, også er der den mindre detalje at sættet befinder sig i USA, men til gengæld er prisen fornuftig (synes jeg). Hvordan har i det med det? Er det dumt at få bragt et sæt over fra USA ifht. told, fragt o.s.v.?

 

http://www.maxwelldrums.com/rogers-221316-drum-1960s-p-14284.html

 

Har også leget lidt med tanken om at få det helt og komplet restaureret. Kan i anbefale nogle der kan det heraf?

 

//Simon

Redigeret af Simon Duun
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Simon

Jeg har et sæt til salg. Tjek det ud her

http://www.trommeslageren.dk/forum/index.php?/topic/88434-rogers-big-r-metallic-gold-12-16-22/?fromsearch=1

 

God stand, og klar til at spille

Tusind tak for tilbuddet, i andre er også velkommen til at byde ind. Dog skal sættet helst være i følgende størrelser: 22x14, 13x9 og 16x14 el. 16x16. Til sidst helst wmp finish, men dette er knap så vigtigt, da det vel bare handler om re-coating. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

White pearl (for det er ikke marine) er ekstremt svær at finde.

 

16x14 findes ikke.. Så er den 16 så er den 16x16 :-)

 

Fair nok. Det viser hvor lidt jeg ved om det :hmm:

Ifht. til lyd. Så er jeg ret optaget af:

 

Men det forestiller jeg mig er en helt anden prisklasse. Men det må nogen lunde kunne lade sig gøre med et alternativt rogers sæt :-)

Redigeret af Simon Duun
Link til kommentar
Del på andre sites

Der er muligvis et 3-ply Rogers.. Efter min mening de bedste kedler ever!.. Bare are end ludwig og Gretsch

 

De er MEGET sjældne.. De var fra Holiday perioden MEN meget få Holiday sæt er 3-ply.. Så VÆR 110% SIKKER PÅ de er 3-ply inden I betaler 3-ply priser.

 

Når det er sagt så er de fleste som sagt 5-ply med rerings.. Og de lyder voldsomt godt.. Men da er godt Big R et samme kedler som Holiday 5-ply så køb for guds skyld et GODT BIG R.. Med gode mener jeg: plane, runde og uden samle fejl ved rerings. Ta skind af og check det inden køb!

 

Finde man sådan et.. Hihats ser fint ud!.. Så har man den bedste lyd man kan få under 20.000 efter min mening.. Har selv et som jeg aldrig sælger. Er ved at prøve at lave et selv der matcher det.. Det er svært.. Men prøver :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu skrev du at finish er ligegyldig da det bare handler om recoating - du skal lige være opmærksom på at Rogers Holiday er fuldlimet og det tager tid og tålmodighed at få den originale af. Jeg gjorde med 13, 16, 22 og jeg er lykkelig for det. Det lyder kongegodt og er nemme at stemme!

Billedet er måske ikke det skarpeste - men fra det første job jeg havde det med ude!

Rogers.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu skrev du at finish er ligegyldig da det bare handler om recoating - du skal lige være opmærksom på at Rogers Holiday er fuldlimet og det tager tid og tålmodighed at få den originale af. Jeg gjorde med 13, 16, 22 og jeg er lykkelig for det. Det lyder kongegodt og er nemme at stemme!

 

Billedet er måske ikke det skarpeste - men fra det første job jeg havde det med ude!

 

Jeg savler næsten langt ud over min computer efter bare at have set på billedet i 2-3 min. Lækre trommer! :uhm:

 

Tror hvis sættet skal recoates får jeg nok Drumstick her i KBH til at fikse det, da jeg er max klovn til sådan noget håndarbejde, eller også har jeg bare ikke tålmodigheden til det :argh:.

 

Hvad er det bedste sted til at søge efter sådan et sæt? Jeg har prøvet at google mig lidt frem, søgt på dba, gog og herinde, men synes ikke rigtig jeg kan finde noget frem.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Pris = købspris

 

Gange 1,038 told

 

Gange 1,25 moms

 

Plus 160 kr toldgebyr

 

Plus fragt

 

Desværre skal fragten lægges til købsprisen før der beregnes moms og told.....

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Jeg savler næsten langt ud over min computer efter bare at have set på billedet i 2-3 min. Lækre trommer! :uhm:

 

Tror hvis sættet skal recoates får jeg nok Drumstick her i KBH til at fikse det, da jeg er max klovn til sådan noget håndarbejde, eller også har jeg bare ikke tålmodigheden til det :argh:.

 

Hvad er det bedste sted til at søge efter sådan et sæt? Jeg har prøvet at google mig lidt frem, søgt på dba, gog og herinde, men synes ikke rigtig jeg kan finde noget frem.

 

der er meget få i DK

 

ebay i USA, England eller Tyskland.. og blocket.se i sverige.

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Jeg savler næsten langt ud over min computer efter bare at have set på billedet i 2-3 min. Lækre trommer! :uhm:

 

Tror hvis sættet skal recoates får jeg nok Drumstick her i KBH til at fikse det, da jeg er max klovn til sådan noget håndarbejde, eller også har jeg bare ikke tålmodigheden til det :argh:.

 

Hvad er det bedste sted til at søge efter sådan et sæt? Jeg har prøvet at google mig lidt frem, søgt på dba, gog og herinde, men synes ikke rigtig jeg kan finde noget frem.

Jeg var heldig og finde et hér til 5000,- inkl snare.

 

Hvis jeg var dig ville jeg selv skralde og slibe det ned og så få Søren til at sætte ny coating på.. Det tager timer at få det klar til ny coating og det løber sq hurtig op i en million eller to..

Redigeret af Sander
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu