15" 10 Lugs, Ophæng?


TKO

Recommended Posts

Hej TS.

 

Jeg vil bare lige høre om der er nogle gode ideer til at hænge en 15" med 10 lugs?

Umiddelbart kan jeg ikke finde noget, men har fået at vide fra en pålidelig kilde at et SC-uss kan passe.

Jeg kiggede lidt på et Pearl optimount, men det er ikke specificeret hvor lang afstanden til siderne er. Er usikker på om de kan komme tæt nok til 10 lugs...

Thomann kan ikke svare på dette, og siger at det heller ikke kan findes på Pearls hjemmeside.

 

Vil helst undgå at sætte ben på, da jeg synes at der er rigeligt hardware på den i forvejen.

 

Nogle gode ideer...?

 

Vh Thor

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

3 forslag:

 

Har du skrevet til STdrums? De har nogle gange nogle ret specielle ting, eller kan skaffe dem.

 

Gaugers RIMS er lavet så man selv bestemmer hvor skruehullerne sidder, og hvis de laver en 15" er det vel bare at købe sådan én. De er dog ikke helt billige.

 

En sidste mulighed er at finde en 15"/8, og så alliere dig med en smed som kan tilføje et par huller…

Link til kommentar
Del på andre sites

Mange tak Hasse.

Er også lidt loren på den der SC-uss, selvom det er den letteste og billigst løsning.

Jeg prøver at se hvad STdrums siger til det...

 

Hvis nogen har en Pearl optimount derude, vil jeg meget gerne høre hvad min og max afstanden er mlm hullerne!!

 

Vh Thor

Link til kommentar
Del på andre sites

Ludwig Atlas? Hvis de passer med hulafstanden på dine spændehuse, ville jeg synes, det var den bedste løsning.

 

Det gør det ikke, da trommen er med gennemgående spændehuse. (Jeg ved det, da jeg er sælger af trommen ;-) )

 

Gibraltar SC-USS er ikke så fede på små trommer, men jeg synes faktisk at de fungerer ok på de lidt større, hvis de skal hænge i gulvtamhøjde.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej med jer .

Tak for input.

Det skal ikke være ophæng, ben er da federe synes jeg..

Det ser spændende ud med de der benbørger, dem kender jeg ikke. Det bliver så lidt dyrere, men de ser ud til at være lette at tage af, så man kunne jo bruge dem på flere forskellige gulvtammer...

Jeg er også ret glad for Pearls gummi dutter:)

Sc-uss, ville så bare være billigere, og nemt.

Gode forslag. Tak!

Vh Thor

Link til kommentar
Del på andre sites

Jo, det er bare at jeg synes at 10 gennemgående fylder en del, og er lidt nervøs for om trommen bliver dæmpet af alt det hardware... Derfor tænkte jeg at et suspention mounts ville kunne beholde det tone der er tilbage!?

Vh Thor

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu