Suk


psimon

Recommended Posts

Var egentlig i markedet for et supplement til mit ellers udmærkede Rogers Big R i form af et 70'er-80'er kvalitetssæt uden re-rings.

 

Har indtil videre spottet de første 5 Superstar og Ludwig 70-80 sæt i normale størrelser, der er blevet 'Bonhammiserede'. Dvs. den ene tam og ofte også holderen er smidt væk. Og nu står en sølle tam tilbage på et lilletrommestativ og glaner - hvor er det synd, hvor er det ærgerlig og hvor gør det dog et sådant sæt værdiløst - ihverttilfælde for mig.

 

Men søgningen fortsætter ufortrødent ... :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Hvis du tænker på BRJs Superstar, så er det så billigt, at det ikke er urealistisk at finde en 12x8" og tilføje.

Et L-rod mere køber du bare hos ST.


Jeg synes nu selv at én oppe er fint.


:-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Tja.. Men nu spiller Rigtigt mange jo kun med en oppe og 1-2 nede.. Mig selv inkl.. Der er mange rigtigt gode grunde til det. Så det er ikke for at bonhamifisere noget.. Det er bare musikalsk og praktisk en fordel for mange.

At stille den på stativ kan jeg dog hurtigt tilslutte mig er noget bæ.. Mangler endnu at høre et sæt hvor det lyder bedre end at hænge den fra et stativ eller en tom mount.

 

Men det er da fint med to oppe.. Og det kan da ikke være svært at finde den sidste tam?.. Man skal ikke lade sig afskrække af at der mangler en 12"?.. De er oftest de nemmeste at finde løse.

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

OK - var lidt væk fra tråden grundet 'lidt' arbejde. Jeg vil gå på jagt efter en 12'er.

 

Ideal ville være 12/13 på eget stativ, 22 og 14/16 på gulvet. Har dårlige erfaringer med at lade bækkener og toms dele stativ, da toms ofte får bækkener til at ringe med.

 

Beklager det lidt sure opstød. Men efter at have fundet de første fire ellers brugbare sæt med manglende tom gik der lidt vel meget blækhus i den ...

 

Mange toms / få toms.

Hvis man selv skal slæbe og har 1-2 jobs hver uge: Få toms.

Hvis ikke: 5 eller flere toms :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Tjah, jeg synes også at der i lang tid har været lidt for meget mode i at stille sin tam på et lilletrommestativ, men det må folk jo dybest selv om. Jeg har i mange år spillet med to tammer oppe, monteret på stativ så de sidder lige foran mig. Bedre end på stortrommen, fordi man kommer lettere til begge tammer, og fordi det tillader ridebækkenet at komme tættere på. Og bedre for stortrommen, fordi den slipper for ret så mange kilo dødvægt.

 

Find dig en "opper" mere, eller byg en selv. Lugs m.v. må være til at skaffe.

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har et Yamaha RC med 20, 8, 10, 12, 16. Var det noget?

 

Hej August,

 

Mange tak for tilbuddet, men det er desværre ikke de størrelser jeg er på jagt efter til den musik jeg skal bruge dette sæt til. Det er mere no-rerings i klassiske størrelser 12,13,14,16, 22 - eventuelt 13,14,16,18, 22

 

Dbh., psimon

Link til kommentar
Del på andre sites

Tjah, jeg synes også at der i lang tid har været lidt for meget mode i at stille sin tam på et lilletrommestativ, men det må folk jo dybest selv om. Jeg har i mange år spillet med to tammer oppe, monteret på stativ så de sidder lige foran mig. Bedre end på stortrommen, fordi man kommer lettere til begge tammer, og fordi det tillader ridebækkenet at komme tættere på. Og bedre for stortrommen, fordi den slipper for ret så mange kilo dødvægt.

 

Find dig en "opper" mere, eller byg en selv. Lugs m.v. må være til at skaffe.

 

Jeg er selv tilhænger af det setup - eneste ulempe er at gulvtams kommer langt over til højre (el. venstre) - men det opvejes langt af fordelen ved at have de to små tams lige foran lilletrommen, ridebækken i god arbejdshøjde og en mere naturlig benstilling.

 

Jeg ender nok med at stykke noget sammen af de stumper jeg har.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu