DanielOnDrums

Indkøbsliste

Recommended Posts

Lads!

Jeg skal ha noget hjælp her. Jeg er blevet mere og mere opslugt i at sidde og lege med logic med mit eget show.. Problemet er bare at det er samplede trommer frem for mine egne, hvilket jo ingen mening giver...

Jeg skal ha det enkelt, men stadig det bedste som nu muligt. Jeg har et lille scarlett 2i2 lydkort, og ellers har vi i bandet en 16 kanals mixer med firewire - hvad det nu end betyder :-)

Bær over med mig - jeg er novice når det kommer til PA

Vh

Og hvad angår mikrofoner, så har jeg 3 sm58'ere - det kan godt bruges, men hvor godt det nu er, ved jeg slet ikke..

Angående Mic's osv. Så er her en informativ video som viser forskellige micing setup med 1-4 Mic's.

Dine 58'ere er jo ikke deciderede tromme Mic's, men kan da bruges til lidt closemicing, og er da dynamiske ligesom 57'erne, men jeg vil foreslår du anskaffer nogle kondensator Mic's også.

Ellers er en 57er en 52er og et par overheads ofte noget man kan komme langt med

Dynamiske er dejlige.. Det største problem med 58 er at de Tar for meget med fra siden.. Sm57 er derimod ret gode til næsten alt. Dog er de lidt tynde i en bd. Har du et budget til mics?

Du kan sagtens lave en hæderlig lyd med en 58'er i BD'en. Det er rigtig nok at de fanger en del ud til siden, men jeg plejede at vinkle den inden i trommen, så den ikke pegede direkte mod skindet. De 2 andre blev sat 2-3 stiklængder direkte over lilletrommen i en x-opstilling og pan'et 50% til hver side- her kan små justeringer gøre en stor forskel, så prøv dig frem indtil du finder sweetspottet, hvor lilletrommen lyder "nærværende".

Det er jo ikke de "rigtige" mikrofoner til formålet og jeg vil da heller ikke tøve med at anbefale dig en 52'er og en 57'er samt et par fede overheads- det er bare et alternativ til andre metoder og for at komme igang + man lærer faktisk en del om hvordan tingene reagerer- jeg har i hvert fald haft god gavn af metoden før jeg anskaffede mig rigtige trommemics.

Edited by rettmer

Undskyld jeg ikke har svaret jer. Jeg sætter i den grad pris på jeres tid og vise ord. MEN - I stedet for at jeg ville fortælle jer om hvordan jeg vil prøve mig ad med det, så synes jeg selv i skulle ha chancen for at se resultatet:

Igen, mange tak for jeres hjælp :)
Og kom med den konstruktive kritik!!

Jeg må indrømme, at jeg ikke rigtig kan høre, hvad der er dig og hvad der er pladen. Du spiller oveni et track, der allerede er trommer på, ikke?

Jo! Jeg har ikke fjernet trommerne fra den selve sangen - Har ikke rigtig haft tiden til at sætte mig ind i det. Men helt klart noget jeg skal ha gjort :)

Edited by DanielOnDrums

Jeg har kun 2 mics; En shure 58'er til overhead, og så en AKG 112 (tror jeg) til stortrommen :)

Edited by DanielOnDrums