Abraham "abe" Laboriel Jr.


søs

Recommended Posts

Ved ik' om han har været oppe før ...

 

Men jeg har søgt lidt om ham, eftersom han spillede med Sir Paul i sidste uge i Boxen (deltog ikke selv, da billetprisen lå omkring 1400).

 

Jeg vidste fx ikke, hans far er en erfaren bassist, som faktisk spiller fantastisk.

 

Det "sjove" ved Abe - synes jeg - er den mærkelige opstilling, han har af sine trommer (og at han i klippet bruger hjemmesko). Han er højre-håndet, men har stortrommen til venstre for sig - og bruger derfor en venstre-fodet dobbeltpedal. Og hans trommer er kolo-enorme. Der er 12 bespændinger på hver side af stortrommen ..!

Så vidt jeg ved, bruger han DW trommer - om det også er DW i klippet her nedenfor, ved jeg dog ikke:

 

 


Link til kommentar
Del på andre sites

Han bruger så vidt jeg ved ofte 28" stortromme. Den er så placeret på venstre side, så hængetammen kan komme tættere på gulvtammerne, som vist nok er 18" og 20"

 

Bækkenerne er et kapitel for sig, med en reversed 15" sound edge og lidt 24" crashes samt rides.

Link til kommentar
Del på andre sites

Han bruger så vidt jeg ved ofte 28" stortromme. Den er så placeret på venstre side, så hængetammen kan komme tættere på gulvtammerne, som vist nok er 18" og 20"

 

Bækkenerne er et kapitel for sig, med en reversed 15" sound edge og lidt 24" crashes samt rides.

Så vidt jeg kan se i de fleste youtube-klip, bruger han "kun" een gulvtam. Nogen gange en "lidt mindre" med alm. reifer (sikkert 18") - og nogen gange en "lidt større" med stortromme-reifer og claws (sikkert 20").

 

... og bækkerne er - selvfølgelig - Paiste 2002 (hvad ellers) ... ik' sandt Dennis ..?

Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

Så vidt jeg kan se i de fleste youtube-klip, bruger han "kun" een gulvtam. Nogen gange en "lidt mindre" med alm. reifer (sikkert 18") - og nogen gange en "lidt større" med stortromme-reifer og claws (sikkert 20").

 

... og bækkerne er - selvfølgelig - Paiste 2002 (hvad ellers) ... ik' sandt Dennis ..?

For det meste 2002 ja, men der sniger sig også Giant Beat ind.

 

Han har også indspillet for Steve Lukather

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hans far er ikke bare en fantastisk bassist, han er også en af de mest brugte session bassister og specielt kendt for at spille ret perkussivt om man vil :)

Og i øvrigt hoppe rundt på scenen...

Havde fornøjelsen af at se ham og Alex acuna med deres gamle fusionsband (koinonia) være backingband for Andre Crouch ( har bla produceret Michael Jackson ) og hans gospelkor.

 

Lige en fin smag på hans spillestil ... Han kommer godt ind i det efter ca 1 minut...👍🏻

Redigeret af The Drew
Link til kommentar
Del på andre sites

Så vidt jeg kan se i de fleste youtube-klip, bruger han "kun" een gulvtam. Nogen gange en "lidt mindre" med alm. reifer (sikkert 18") - og nogen gange en "lidt større" med stortromme-reifer og claws (sikkert 20").

 

Han havde to gulvtammer med til Herning - en på hver side. Jeg kunne ikke helt gennemskue, om de var lige store.

Link til kommentar
Del på andre sites

Så vidt jeg kan se i de fleste youtube-klip, bruger han "kun" een gulvtam. Nogen gange en "lidt mindre" med alm. reifer (sikkert 18") - og nogen gange en "lidt større" med stortromme-reifer og claws (sikkert 20").

 

... og bækkerne er - selvfølgelig - Paiste 2002 (hvad ellers) ... ik' sandt Dennis ..?

 

Jeg sad lige og hyggede mig på nettet, som man jo så ofte gør, og kom ind på en side med lidt frække billeder. På samme side fandt jeg samtidig DW's Artist Setups, heriblandt Abe's "officielle" DW setup

 

http://dwdrums.com/artists/setups.asp

 

(Man skal vist selv lige trykke sig ind på det setup man vil kigge på)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu