Ny Dobbel Pedal?


krille

Recommended Posts

hej Fellow drummers.

 

jeg har påbegyndt jagten på en ny pedal. og jeg har absolut ingen erfaring indenfor området, jeg har tidligere spillet med billige skrammel pedaler, og ønsker nu en ordentlig (brugt) en :-)

 

så hvad vil i anbefale? dobbeltkæde, enkeltkæde eller måske rem?

 

mit budget ligger på maks 2000 helst under 1500

 

de pedaler jeg selv har undersøgt lidt/kigget på er dw 3000 og 5000

Iron Cobra og speed cobra

Link til kommentar
Del på andre sites

En mulighed er jo altid at gå ned i en butik, prøve nogle pedaler og så gå på jagt på brugtmarkedet efter den du bedst kan lide.

Som nybegynder vil jeg gå efter de lidt mere enkle pedaler, der ikke har et hav af indstillinger, som du skal rode med før du kan komme i gang, fx: DW 6000, ældre 5000'ere, Pearl P-202TW, Iron Cobra og en del Yamaha'er

Disse har ry for at være rigtige arbejdsheste, der bare virker og du vil kunne finde dem til noget under dit budget.

Ellers er der jo altid de gængse: DW 5002, Iron Cobra, Speed Cobra, Yamahaen (hvad hedder den nu), Pearl Eliminator.
Topmodellerne ( 9002, Pearl Demon Drive og sådan) bliver dog nok sværre at finde inden for din prisramme.

I alle tilfælde skal du være opmærksom på, at alle dele er der og virker som de skal. Især vær opmærksom på om fjederne er ved at have udtjent deres værenepligt.

God jagt

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes at Iron Cobra er en fin pedal hvis det er første gang du skal have fat i en.

Den kan indspilles til at være rigtig "hård" og indspilles til at være rigtig "let" - dog uden den bliver så let som en Speed Cobra.

 

Jeg er i hvertfald forsat vanvittig glad for min - og de fås fra 1000- 1500,- brugt er min erfaring.

Link til kommentar
Del på andre sites

tak for svar, jeg har set flere Iron Cobra til 1000kr. her de sidste par dage, ligeledes har jeg fået tilbudt en speed Cobra til 1500. jeg vil nok helst have en iron Cobra da 1000 passer mit budget og min nærighed bedre :-D

 

er der en mærkbar forskel på enkel eller dobbel kæde pedaler?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej.

Jeg synes at der er forskel på enkelt- og dobbeltkæde.

Efter at have haft begge dele, er jeg havnet på at jeg bedst kan lide enkelt...

Måske er det bare fordi det er det jeg lærte at spille med. Synes at de føles lidt lettere, og kan godt lide at den giver sig lidt til siden.

Prøv nogle forskellige hvis du har mulighed for det. Det er ærgeligt at købe en der ikke føles rigtig.

Fandt en gammel Camco for noget tid siden, og for mig er det rigtig fedt.

Held og lykke.

 

Vh Thor

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu