Livesetup Med Mixer - Hvad Gør Jer Med In-Ear Og Klik?


helbo

Recommended Posts

Jeg skal til at bruge in-ear live og har til det formål også købt en lille mixer. Jeg vil gerne have det monteret på en form for stativ/bord sammen med metronom (som jeg bruger i øveren).

Pt har jeg det hele siddende på et kraftigt nodestativ, men det er ikke så praktisk når det skal pakkes ned og flyttes.

Her vil jeg gerne have et setup der nemt kan pakkes sammen i en kuffert eller lignende og nemt stilles op.

 

Hvad gør jer, der har mixer og andet grej med ud?

Kom gerne med ideer, inspiration eller billeder af jeres setup.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har et "lille" rack hvor alt køres igennem, både Mic's, click og monitor. Det er ret lækkert for så er alt electronik og ledningsværk permanent samlet på et sted... Så fører jeg bare et dertil lavet multikabel over til vores main mixer og et til trommer og og Mic'shvor alt er målt nøje ud ... Det sparer en del rulning af ledninger...

jeg har i samme rack en skuffe med værktøj og reservetilbehør.

 

Mit rack har 3 låg i denne stil...

http://www.thomann.de/dk/thon_triple_door_live_rack_15he.htm

Således er der plads til fx mixer på toppen, buttkick, skuffer og monitor mixer på forsiden og ledninger bagfra...

Har desværre ikke et billede af mit eget... Og kan ikke komme til det pt :)

Redigeret af The Drew
Link til kommentar
Del på andre sites

Racket the Drew omtaler ovenfor vejer altså 22 kg - det er meget, når man selv skal slæbe, synes jeg.

 

Jeg bruger en lille digital mixer, som samler alle mikrofoner - hjemmefra/fra tidligere jobs har jeg mixet den lyd, der passer til forskellige lokaler - jeg vælger så det mix, der passer til jobbet. Fra digital-mixer'en sender jeg et stereo-kabel til hoved-mixer'en. Samtidig sender jeg et stereo-kabel fra den digitale mixer over i en lille analog-mixer, som er min monitor.

 

Denne analog-mixer får retur-signal fra hoved-mixer'en med alle instrumenter, sang og en seperat kanal får klik fra vores MIDI-afspiller, hvor også forskelligt percussion og keyboards ligger. I visse sammenhænge har jeg også brug for at kunne høre min egen sang - den får så også en seperat kanal i den lille analog-mixer.

 

Med denne lille analog-mixer kan jeg lave den lyd, der passer til mine ører. Jeg bestemmer jo selv, hvor højt trommerne skal være i forhold til main-mixet - og hvor højt klikket skal være.

 

Analog-mixer'en sender signal til mine in-ears. Begge mixere stiller jeg på en af mine hard-cases. Det smarte ved dette, at alt elektronik kan være i en mælke-kasse. Derved sparer jeg de 22 kg ...

Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tænker også at racket bliver lidt for voldsomt til mit behov. Noget der kan monteres på et trebenet stativ vil være at foretrække, da det er nemmere at placere på et, i forvejen overfyldt, trommepodie.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har en cajon taske som jeg bruger til transport af personlig mixer (BD, Bass og keys til in-ear), kabler, mikrofoner og andre småting. Den er en halv meter høj og fungere fint som bord for mixeren når musikken spiller.

 

Vejer det samme som en liter mælk.

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi har en Mackie DL32R digimixer. Der er masser af udgange i, så har bare en Fischer Amp beltpack hvor jeg får et kablet stereo signal over.

Hele møget styres fra Ipad eller Iphone.

Er til dato klar det fedeste setup jeg/vi har haft!

 

Mixeren fylder ikke mere end 3U og sidder bare i vores keyboardspillers rack. Selve beltpack fylder intet og ryger bare i sølvkufferten sammen med alle mics. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hehe, ja det er selvfølgelig rigtigt at det vejer lidt... ( har måske vist en forkert størrelse, me joh det er halvtungt med udstyr i....)

MEN jeg har hjul på og vi har ramper med så dermed lidt lettere :)

 

Nå men det var også bare ment som en info om hvad man kán gøre... Man kan sagtens minimere racket, alt efter hvor meget udstyr man har, jeg vil dog stadig anbefale at man fx laver " multikabler" til Mic's og main mixer, det sparer som sagt noget kabelrulningstid ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, tror også jeg er ude i noget pedal-board-agtigt. Og helt sikkert, The Drew, der skal kun være ét kabel ud fra boardet. Der er ikke tid til at stå med alle de kabler, når der er change-over :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu