What To Do Med Granstars?


k_50

  

25 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind eller register dig som bruger for at stemme i denne afstemning.

Recommended Posts

Jeg har jo som bekendt købt et stort Tama Granstar i falmet hvid og über power størrelser, og overvejer så at gøre lidt ved dem, så de bliver lidt frækkere og mere praktiske.

Det, jeg umiddelbart tænker, er at skære 12, 13 og 14 ned til 8, 9 og 10 i dybden og så give dem noget ny wrap. Men bare for spas vil jeg da gerne høre, hvad folket tænker om sagen. Forslag til farver er også velkomne.

Redigeret af k_50
Link til kommentar
Del på andre sites

Ah, kan se på den anden tråd at de ikke er gennemgående. Jeg stemmer for totalombygning efter dit hjerte. Trommer er brugsgenstande og hvad finish angår så ligger falmet nikotinhvid maginalt over kvalmegrøn og bæhbrun i det kosmiske farvelade hierarki.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...

Kom glad med forslag til farven. Jeg er sgu lidt i tvivl (godt, der er et stykke tid, til jeg får råd til at gøre noget ved det).

 

Hvis der er nogen, som har erfaring med at få trommer auto- eller industrilakeret, vil jeg også gerne høre lidt om pris og resultat. For hvis det kan gøres ordentligt for mindre end spidsen af en jetjager, er candy apple red helt klart drømmefarven...

Link til kommentar
Del på andre sites

Enig, Mads!

 

Nå, men autolakering er glimrende! (Industrilakering er jo lidt grovere i sin natur - sjældent at Candy Apple Red bliver brugt i de sammenhænge).

 

Mit gamle Hamma EMI-kit var autolakeret og det var jo virkelig glimrende. Her kunne forarbejdet dog være gjort bedre, så småting gjorde, at jeg ikke ville have været tilfreds, hvis jeg havde betalt for det.

 

Men med godt forarbejde kan det blive en god måde at få en "coating-agtig" finish uden coatingens dæmpende effekt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Sort er fedt. Især fordi jeg gerne vil have noget, der fremhæver spændehusene, som i mine øjne er super fede. Men så skulle det nok være med sparkle, så de popper lidt mere på en scene.

Jeg tror, jeg bliver nødt til at bestille nogle prøver fra ST for at se, om deres billige wrap er noget værd. Det ville være fedt, hvis man kunne holde det på de der ca. 2k., som TW wrap vil koste, i stedet for at skulle slippe 5 for Delmar...

Redigeret af k_50
Link til kommentar
Del på andre sites

Sparkle folie. Hmm. Det ER altså ikke som coating.

 

TW coating er generelt helt fint. Men deres sparkles er sgu fesne.. Ikke NÆR ægte sparkle. Deres Pearls er fine. Og deres oyster er faktisk ok også.

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Folie bliver det ikke. Hvis jeg endelig skal gå i gang med noget, skal det gøres ordentligt. Og pearl eller oyster på et 80'er Tama bliver simpelt hen for mærkeligt...

Ind til videre tror jeg, jeg holder mig til at bestille et par små stykker af noget forskelligt for at vurdere, om der er noget TW, jeg kan leve med. Og så må jeg tage den der fra.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 uger senere...

Nå, nu "kom jeg lige til" at splitte 12'eren ad for sådan lige at se hvor svært, det var (ikk' særlig svært). Og det var da faktisk noget ret pænt træ, der var inden under den fesne wrap.

Så hvad med at give dem olie i stedet? Eller er det helt skudt at tro, man kan få dem til at tage imod, når der har været lim på?

 

IMG_0005_zps1nw6d5z0.jpg

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Olieret birk er noget af det flotteste man kan få fat i. Jeg ville holde mig til naturlige look og ikke bejdse dem.

 

Som Henrik skriver skal du passe på ikke at slibe igennem. Men jeg synes ikke at det ser ud til at der skal slibes så meget på de kedler, så jeg ville ikke være så nervøs.

 

Når du nu alligevel har taget coatingen af kunne du jo evt. overveje at få skåret de mindste tammer ned i dybden? Selvom jeg til tider godt kan lide powertammer så er det ikke altid helt så funktionelt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Bejdse gider jeg ikke til at rode med. Det tror jeg, bliver for svært at få pænt, hvis der sidder limrester nede i træet osv. Og da især ikke mahogni (fy for en morfar!). Bare klar olie kunne være fint, synes jeg, og så kan det altid coates, hvis jeg laver lort i den.

Hvad med sandpapir - antal korn og sådan?

Link til kommentar
Del på andre sites

Olieret birk er noget af det flotteste man kan få fat i. Jeg ville holde mig til naturlige look og ikke bejdse dem.

 

Som Henrik skriver skal du passe på ikke at slibe igennem. Men jeg synes ikke at det ser ud til at der skal slibes så meget på de kedler, så jeg ville ikke være så nervøs.

 

Når du nu alligevel har taget coatingen af kunne du jo evt. overveje at få skåret de mindste tammer ned i dybden? Selvom jeg til tider godt kan lide powertammer så er det ikke altid helt så funktionelt.

 

Jeg overvejer stadig, om der skal skæres. Det er lidt en svær beslutning, især når 12'eren lige præcis ikke kan blive 8" dyb, men kun ca. 7,5". Og det er jo næsten sådan noget ulækkert hyper drive...

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Jeg overvejer stadig, om der skal skæres. Det er lidt en svær beslutning, især når 12'eren lige præcis ikke kan blive 8" dyb, men kun ca. 7,5". Og det er jo næsten sådan noget ulækkert hyper drive...

 

Kan du ikke prøve at illustrere? For jeg tror nu godt det kan lade sig gøre. Enten ved at genbruge nogle af de gamle huller, eller skære så de gamle huller bliver skjult.

 

Kan det ikke lade sig gøre hvis man skærer ved den sorte linje?

IMG_0005_zps1nw6d5z0%202.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

8"-mærket er lige midt i et sæt huller, og det ville nok komme til at lyde lidt mærkeligt. Så den kan blive sådan ca. 9,5", hvis man skærer lige over de nederste nederste huller og genbruger de øverste nederste, eller ca. 7,5" hvis skærer alle de nederste af.

Redigeret af k_50
Link til kommentar
Del på andre sites

Bejdse gider jeg ikke til at rode med. Det tror jeg, bliver for svært at få pænt, hvis der sidder limrester nede i træet osv.

 

Klog beslutning. Jeg har været ude for at en keddel ikke ville tage jævnt imod bejdse selvom den var slebet pænt ned. Ret irriterrende (særligt hvis man allerede har bejdset resten af sættet).

 

Du kan jo også vælge at sætte en prop i hullerne lavet af den keddelrest. Hvis du får limet det ordentligt i kan du skære dybden præcis som du vil have den, og ingen vil kunne se propperne...

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Klog beslutning. Jeg har været ude for at en keddel ikke ville tage jævnt imod bejdse selvom den var slebet pænt ned. Ret irriterrende (særligt hvis man allerede har bejdset resten af sættet).

 

Du kan jo også vælge at sætte en prop i hullerne lavet af den keddelrest. Hvis du får limet det ordentligt i kan du skære dybden præcis som du vil have den, og ingen vil kunne se propperne...

 

Det kunne man selvfølgelig. Men så bliver det bare pludselig meget arbejde (som jeg skal betale mig fra, da jeg hverken har gear eller skills til den slags).

Link til kommentar
Del på andre sites

Gode råd om oliesorter og fremgangsmåde modtages for øvrigt med kyshånd! Jeg vil gerne have dem så blanke som muligt, så er det et spørgsmål om at vælge den rigtige type olie, eller handler det mere om antal lag og polering?

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu