Velbalancerede Stikker - Anbefalinger ?


Daniel-san

Recommended Posts

Hej slagere

 

Jeg har brug for nogle anbefalinger til et godt sæt afbalancerede trommestikker (ikke for tunge). Jeg har i en en del år udelukkende kørt med Vic Firth Steve Gadd stikker til alt hvad jeg spiller. De fungerer også ganske glimrende til musik i den lettere genre, men jeg har behov for lidt mere bid og tyngde, synes jeg (har måske fået lidt større underarmsmuskler, hvem ved ? :-)).

 

Er der nogle anbefalinger til en stik der kan bruges til lidt af hvert, men som ikke er for tunge ? Har en forholdsvis lille hånd, så skal ikke op i de store "træstammer" Har aldrig prøvet ProMark eller Vater - er det noget der kan bruges ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg spillede med Jojo Mayers stik fra Vic Firth i en periode. Meget god balance, relativt kort og en anelse tykkere end en 5A. God fyldig lyd på trommerne, måske lidt voldsom på tynde bækkener. Dejlig stik, men lidt dyr. Og ikke alle sæt holder lige godt.

 

Ellers skal du prøve Rohema-stikker. Tysk mærke, fås hos Drum Limousine eller Thomann. Super konsistent kvalitet til meget rimelige priser. Jeg er selv blevet glad for deres 5A og - hvis det skal være lidt hårdere - 5AB

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er vel rigtig meget en personlig ting. Jeg var selv fundet lykken i Zultan DW stikker. Dem kan de jo prøve hvis du alligevel skal have noget i thomann.

Balancen passer godt til mig (ikke så tunge foran som fx promark 5a) og jeg kan godt lide den lyd hovedet giver på mit ride :)

Men tror det er noget med at prøve sig frem

Link til kommentar
Del på andre sites

Kan også anbefale Pro-Marks Select Balance stikker - enten som Forward Balance med lidt mere tyngde frem mod stikkens tip eller som Rebound Balance med det modsatte. Begge modeller fås i fem forskellige tykkelser - alle i samme længde. De har fungeret rigtig godt for mig, fordi jeg bl.a. har kunnet finde en lidt tykkere stik, som ikke var for tung. Jeg tænker, det samme kan gøre sig gældende i dit tilfælde med f.eks. Forward Balance.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu