Fantastisk Gammel 15" Ludwig - Hvordan Får Jeg Den På Ben?


Mikas

Recommended Posts

Hej kære kolleger

 

Jeg har længe haft en utrolig flot og vellydende gold sparkle Ludwig tromme stående i 15" x 12". Den har små lugs og er vist blevet brugt som paradetromme af en art. Nu kunne jeg rigtig godt tænke mig, at sætte den på ben og bruge den som gulvtam ved siden af min blue sparkle 16" gulvtam.

 

Hvordan klarer jeg det? Hvad skal jeg købe og hvad virker godt? Jeg vil jo helst undgå at bore i den, hvis jeg kan..

 

Håber I vil hjælpe :-) Nu fortjener den altså nyt liv!

 

vh Mikas

Link til kommentar
Del på andre sites

Tænker at du skal bruge en "floor tom cradle". Jeg har to sæt hvor jeg har 14" hænge tammer. De er blevet lavet om til gulvtammer, da jeg bedre kan lide det. Modern drums havde dem, så det er et sted at starte. Ellers er Google din ven.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for svaret! :)

Jeg har søgt rundt på Google det meste af morgenen, men kan kun finde een amerikansk side som har en cradle til 15".. Og det er uden ben og brackets. Hvis det skal oveni, bliver det godt nok lidt af en udskrivning. Jeg må prøve at have fat i ModernDrums.. Stdrums kan vist ikke engang hjælpe i den størrelse?

 

Tak for hjælpen!

Link til kommentar
Del på andre sites

Wow - så væltede der forslag ind. Tusind tak, allesammen.

 

Jeg er ret hooked på de Gibraltar, faktisk.. Det er lidt fedt, at de kan sættes direkte på bundreifen. Så skal jeg have fat i tre af dem, og så nogle ben?

 

Ludwig LAPAM1 Atlas Mount Bracket er også fin, men der skal jeg vel også bruge tre af dem plus ben? Det bliver godt nok dyrt..

 

Det bliver sikkert dyrere end trommen selv ligemeget hvad jeg finder på ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kender vist en der har nogle Gibraltar liggende - han var ikke specielt imponeret over dem. Selv ville jeg bore huller i kedlen.

Har også et par gulvtam-rims på nogle af mine, men de fylder og er ikke specielt praktiske...

Link til kommentar
Del på andre sites

Fedt med input. Især fra nogen der har prøvet dem.

 

Jeg tænker meget på, om jeg skal finde nogle ludwig beslag og nogle ben, som du foreslår Henrik.

 

Gauger var også en mulighed.. bliver det billigere eller dyrere end det andet mon? Hmmm..

 

Den lyder allerede godt nu med ældgamle smadrede skind.. glæder mig godt nok til at spille på den.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu