Nedslipning Af Gretsch Trommer


kristian riege

Recommended Posts

Hej... Måske I kan hjælpe.

 

Jeg går og overvejer at købe de her trommer http://www.ebay.com/itm/302017585784?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&fromMakeTrack=true

 

Problemet er at de ikke er i mellinium (Natural) Maple. Kan man slipe laken og farven af, og komme noget neutralt cellulose-lak på (som Gretsch bruger til deres natur finish) ?

 

Hvad har i ellers af forslag?

 

Mvh Kristian

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmmm. jeg ville beholde dem som de er, eller vente på nogle i den ønskede farve. At slibe dem ned og give klar lak bliver noget af en opgave - og det færdige resultatet er nok lidt usikkert. At de er krakeleret i lakken syntes jeg er cool nok - som en gammel fender eller lign. Jeg ved ikke, hvor dybt farven er inde i træet, men gætter på, at det er en god del af første lag. Vil du slibe og give klar lak skal du måske finde nogle i en coatning. Hvad prisen vil blive, samlet set, på dem hentet hjem - er jeg heller ikke 100 på.

Vh. Jens

Link til kommentar
Del på andre sites

Fet blir svært.. Det ligner klarlak på bejdse.. Dvs du dkal slibe bejdsen helt af. Det blir tæt på umuligt.

 

Og prisen!.. Min. Prisen er ikke engang nået.. Dvs de kommer til at koste min. 8-9000 kr at få hjem. Det lyder godt nok dyrt når de ikke engang er i den ønskede finish.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det KAN en sjælden gang lade sig gøre. Men der er kæmpe risiko for at farven sidder så dybt i træet at du flere steder vil komme til at slibe igennem yderlaget.

 

Personligt ville jeg nok hellere finde nogle tammer der var coatede og så krydse fingre for at træet under plastikken var pænt nok til at blive lakeret.

 

F.eks. er der et sæt til salg på Facebook pt. til 7000kr. med en 13", 18" og 22" i Silver Sparkle. Måske man kunne presse prisen lidt ned, og så sælge 13" og 22" fra og beholde 18". Så skal du bare finde en 15'er men det synes jeg dukker op på DBA med jævne mellemrum.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu