Spørgsmål Ang. Projekttråd


Gabriel

Recommended Posts

Jeg har lige købt et fedt Dixon Artisan fra omkring 2008 i mint condition, til en meget billig penge og i en højkvalitets glitterlak.

 

Lidt ærgerligt at farven (i min optik) er så grim, at sættet burde bundles med et lille tyl-skørt, et par englevinger med slappe elastikker og en palliet-beslået My-Little-Pony-damesadel-trommestol. Mææææn nok om det, for så er det jo meget nemmere at trykke på reset-knappen og gi' det en kærlig custom coasting.

 

Mit spørgsmål går på projekttråden som jeg vil oprette. Jeg har i mine projekttråde på andre foraer, bl.a. på Lydmaskinen.dk, lavet håndfuld posts is tarten af tråden (som vist nedenunder) til løbende opdatering. Det samler projektstatus på første side og gør det enormt overskueligt og brugervenligt. Især når projektet bliver til over flere måneder, med spørgsmål, svar og udflugter i en fler-siders pærevælling. Men her på Trommeslageren forsvinder redigeringsmuligheden på egne posts tilsyneladende efter ganske kort tid.

 

Har jeg overset noget? Er der en finte til evig redigering? Skal man låne en nøgle til kælderen af Gunnar?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det lyder som en god idé! En gang kunne man altid redigere i sit indlæg men det skabte en del problemer med indlæg der pludseligt forsvandt og derfor gjorde at andre indlæg blev fuldstændigt uforståelige.

 

Men UDOVER det, så er det ikke det der purple sparkle sæt du vil til at ændre farven på vel? :bah:

Jeg har kigget på det så mange gange på dba og haft lyst til at købe, netop grundet farven. Den er dælme fed!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg forstår heller ikke ideen i at man kun kan rette i ting de første 5 minutter.. Sådan ER det bare pt.

 

Men Gunnar: ku man ikke ændre det?

 

Det gør det unægteligt meget meget nemmere at bevare overblikket i diverse tråde hvis man kan redigere første post hele tiden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg forstår heller ikke ideen i at man kun kan rette i ting de første 5 minutter.. Sådan ER det bare pt.

 

Men Gunnar: ku man ikke ændre det?

 

Det gør det unægteligt meget meget nemmere at bevare overblikket i diverse tråde hvis man kan redigere første post hele tiden.

Jeg har fundet Gunnars forklaring på redigeringsbegrænsningen. Folk skal stå ved det de skriver og hellere vende skråen end at efterredigere. Det er en supersympatisk tilgang til netdebat som jeg bakker fuldt op om. Der er mere end rigeligt flyvende abefeces på nettet. Men måske en lillebitte undtagelse for første post i selvbyggeriforaet hvis det er muligt?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det lyder som en god idé! En gang kunne man altid redigere i sit indlæg men det skabte en del problemer med indlæg der pludseligt forsvandt og derfor gjorde at andre indlæg blev fuldstændigt uforståelige.

 

Men UDOVER det, så er det ikke det der purple sparkle sæt du vil til at ændre farven på vel? :bah:

Jeg har kigget på det så mange gange på dba og haft lyst til at købe, netop grundet farven. Den er dælme fed!

DU KAN IKKE SKAMME MIG UD AF MIT PROJEKT! LOL

Sorry Dennis, det er præcis det sæt. Og jeg forhandlede et kraftigt nedslag i den i forvejen lave pris. Men har du set Dixons Purple Sparkle i virkeligheden? Smukt, smukt lakarbejde, bare kanonfeset ramt lige mellem lilla og lyserød.

 

Når jeg er færdig så er sættet mørkbejdset olieslebet valnødfiner med et 1,5 cm antique pearl bånd på midten. Lilletrommen omvendt Pearl m. valnødbånd.

 

Hvis du er helt oppe og køre over farven så er jeg tilbøjelig til at lade dig byde ind med en byttehandel. Men jeg tror der er dårlige odds. Som Henrik skriver er Artisan superkvalitet.Tynde cirkelrunde kedler m. støbte reifer. Sættet er præcist hvad jeg søger, blot med den forkert hårfarve. 10-12 oppe, 14-16 på gulv m. lilletromme.

Link til kommentar
Del på andre sites

Haha!

Det sæt havde jeg også øjne på LÆNGE, og ikke fordi jeg mangler trommer, eller de omtalte størrelser, men netop pga. farven, som jeg godt ku' li', da jeg elsker sparkle og pangfarver! :rock:
Men tillykke med købet - vi andre tøvede sgu nok for længe, så det er dig fuld fortjent :tu:
Glæder mig til at se hvad du får udrettet med det.

- Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak, Jesper 😀

Jeg tøvede også længe. Lurede på det i fire måneder og skred efter fem minutter da jeg besøgte det fordi det ikke var så lyserødt som billederne umiddelbart viste. Lyserød kan jeg arbejde med, men lilla... Jeg var barn i 80erne da 96 procent af Danmarks mormødre selvrealiserede sig hos den lokale frisør med lilla garn. PTSD siger min psykolog.

 

Der går nok et par måneder før jeg får tid til starte projektet op.

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Er med på den med at stå ved.. Men normalt kan man jo se de ting der er ændret.. Feks på Facebook hvor redigeringer gemmes.. Lige som alt andet man foretager sig på det Lorte medie.. Nå det er en anden sag.

 

Lige meget hvad så er det ganske ofte at man skriver forkert og er nødt til at starte forfra.. Eller skrive flere indlæg hvilket er noget rod. Har nu ikke set tilfælde hvor folk ikke ville stå ve hvad de sagde? Så prøver man at løse et problem der ikke eksisterer? Just saying!

 

Ja det er fede trommer.. Dixon er top kval i både hardware og kedler. De laver jo hardware til mange andre mærker. Så deres støbte reifer er feks magen til Gretsch støbte.

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Ja nu jeg tænker over det så kan et fredeligt nørdeforum sagtens bære fri redigering. Det ville også hjælpe salgstråde hvor mere end tre ting er til salg, at kunne redigere status, tilføje emner osv. Fandens til detektivarbejde nogle gange at finde ud af hvad der er gået.

 

Gunnaaar! Let my people go! #drummers❤drummers

#menneskelig_at_fjele

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak, Jesper 😀

Jeg tøvede også længe. Lurede på det i fire måneder og skred efter fem minutter da jeg besøgte det fordi det ikke var så lyserødt som billederne umiddelbart viste. Lyserød kan jeg arbejde med, men lilla... Jeg var barn i 80erne da 96 procent af Danmarks mormødre selvrealiserede sig hos den lokale frisør med lilla garn. PTSD siger min psykolog.

 

Der går nok et par måneder før jeg får tid til starte projektet op.

Kan godt se argumenterne for PTSD, og 80'erne har bragt meget godt, men absolut også meget skidt med sig! 😬

Et par måneder endnu? Dvs. Hvis vi andre får den dumme ide at redde sættet fra dine sløjdtalenter, og la' det i bedste henseende bestå i purple-pink sparkle, så har vi tid at gøre godt med endnu? 👍🏻😂👍🏻😂

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg forstår udemærket ønsket og behovet for at kunne ændre i visse tråde.

 

Problemet er bare, at denne tids-indstilling kun kan indstilles overordnet for alle kategorier. Og har man en debat kørende går det bare ikke at man kan ændre i det man tidligere har sagt, da resten af tråden så kan falde fuldstændigt sammen. Dette gælder især - hvad skal vi kalde dem - de mere diskussionsrige debatter.

 

Men hvis der er bruger på TS med de PHP skills det kræver at bygge et "mod" denne feature ind, samt er villig til at vedligeholde/genoprette den ved hver opdatering, så er jeg villig til at tage en snak med vedkommende. Men som det ser ud nu, så forbliver tidsbegrænsningen - beklager.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for tilbagemeldingen, Gunnar. Jeg er med på at selektiv indstilling er et bøvlet no-go.

 

Jeg tænker dog som Henrik, er problemmet med 'historieforvanskning' på et site som Trommeslageren.dk virkelig så stort at det opvejer de mange fordele? Det fungere fint på andre sammelignelige sites.

 

 

Er med på den med at stå ved.. Men normalt kan man jo se de ting der er ændret.. Feks på Facebook hvor redigeringer gemmes.. Lige som alt andet man foretager sig på det Lorte medie.. Nå det er en anden sag.

Lige meget hvad så er det ganske ofte at man skriver forkert og er nødt til at starte forfra.. Eller skrive flere indlæg hvilket er noget rod. Har nu ikke set tilfælde hvor folk ikke ville stå ve hvad de sagde? Så prøver man at løse et problem der ikke eksisterer? Just saying!

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Er det ikke muligt at lave en redigeringshistorik så det aldrig bliver helt slettet? Og så lade være med at gøre det muligt helt at slette indlæggende.

 

Sådan er det faktisk på administratordelen. Sletter jeg f.eks. et indlæg, så kan jeg stadig genskabe det. Men om det fungerer sådan for almindelige brugere (og med mulighed for at jeg kan følge med) ved jeg faktisk ikke.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

Udfordringen opstår vel særligt i salgstråde, hvor nogen har budt - og så måske lige fortryder. Eller kommer i tanker om, at der stod 200 kr. på kontoen og ikke 20.000. Reglen, om at bud er bindende, er svær at håndhæve, hvis man kan redigere sit indlæg. Så det ville nok kræve, at man skaber muligheden for, at Gunnar kan se det oprindelige indlæg. Jeg ved så præcis intet om, om det kan lade sig gøre 😉

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu