Hjælp Vdr. 80'er Tama Superstar


Recommended Posts

Hej TS'ere.

Jeg står og skal have nyt sæt, og jeg kunne måske godt overveje et Tama Superstar fra 80'erne.

Jeg har ikke prøvet dette sæt før, men jeg har fået det anbefalet af mange.

Derfor ville jeg høre, om der er nogen på Sjælland, som enten sælger et Superstar fra 80'erne, eller har et stående, som jeg må prøve, sådan så jeg kan danne mig et indtryk af disse trommer.

Håber I kan hjælpe.

Mvh.

William Thorlund von Bülow

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Hej William

Velkommen på TS, måske verdens bedste trommeforum.


Jeg har ikke et Superstar længere, så jeg kan ikke tilbyde en prøvetur. Men jeg kan anbefale dig at gå videre med planerne om at købe et, det er fede trommer med godt volumen. De blev også lavet i tilstrækkeligt stort antal til at du senere kan finde en enkelt tromme, hvis du vil føje en størrelse til dit sæt.

Der er et par sæt til salg herinde, hvilket du skal vælge afhænger af hvilke størrelser kedler, du vil have.

22, 20 eller 18" stortromme?

Det er praktisk, at den lidt senere model tomholder med kuglehoveder kan udskifte den tidligere, noget mere ufleksible model med klassiske L-rods á la ludwig eller Premier.

Kun én er lidt skidt på Superstars - lugs er, ligesom mange Pearl lugs fra samme periode - lavet i en forfærdelig legering, der gør at gevindene til montering på kedlen let bliver smadret, hvis man ikke passer på under monteringen. Lad dem sidde, hvor de sidder, og tag dem KUN af, hvis det helt nødvendigt på grund af omlakering eller lignende. Skal du sætte dem på, så sørg for at de sidder helt rigtigt inden du spænder skruerne - og spænd ikke skruerne for hårdt.


Held og lykke med at finde et!


Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du kommer forbi Århus, må du gerne prøve mit. 20" stortromme, 10" og 12" oppe og 14" og 16" nede. Jeg har også den tilhørende 14"x8" lilletromme.

 

Også en varm anbefaling herfra. De lyder fedt med mange slags skind og i mange stemninger. Du skylder dig selv at prøve et sådant sæt, inden du køber noget.

 

Jeg har forresten haft al hardware af flere gange uden at smadre lugs på nogen måde, og skulle uheldet være ude har jeg et reservelager af dem. De er ikke som sådan til salg, men en enkelt kan vel undvære, hvis et TS-medlem kommer i forlegenhed.

 

Mvh

Erik

Redigeret af erik frey
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej igen.

Det er 10,12,14,22. De står med coatede Emperor på, og befinder sig på Islands brygge.

Jeg har tid om Onsdagen Kl.12.30 og om Tirsdagen kl.17.

Du siger bare til...

 

Vh Thor

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu