Lydisolering?


AndreasA

Recommended Posts

Hej alle trommere

 

Jeg er begyndt at gå i gang med at lære dette fantastiske instrument for nyligt, og jeg er ellevild!

 

Men hold da helt op hvor det larmer! Jeg har allerede fået klager fra naboerne ;-)

 

Har i nogle forslag til, hvordan man kan mindske lyden fra trommerne? Måske med noget lydisolering eller lign?

 

Jeg kontaktede en tømrer i Odense, hvor jeg bor, men det kostede ret meget at få installeret lydisolering af en professionel. Har i nogle forslag?

 

Mvh

Andreas

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er lidt kompliceret at lydisolere ordentligt. Man skal lave et rum inden i rummet, som kun rører resten af konstruktionen ved gummimembraner eller lign, så vibrationer ikke føres videre. Hvis du får klager fra naboen, vil jeg foreslå:

 

1. Spil noget lavere, evt ved at dæmpe trommerne.

2. Aftal tidspunkter, du må spille på.

3. Find et øvelokale.

 

Søg evt ovre på lydmaskinen.dk. Der er en del tråde om lydisolering og akustikbehandling.

Link til kommentar
Del på andre sites

At bygge ordentlig lydisolering til trommer koster hurtigt 20-30.000 - og er et kæmpe arbejde. Tro mig, jeg har prøvet...

 

Så se Mikkels punkter ovenfor, eller 4; køb et elektrisk trommesæt hvis naboen er helt hysterisk.

Redigeret af Lille John
Link til kommentar
Del på andre sites

Yep. Det er dyrt! Har selv regnet på det, men endnu ikke kastet mig ud i det. Økonomi ca som Lille John beskriver.

Mht øvelokale, så kan det være du kender nogen med en virksomhed der arbejder fra 7-16, som ligger i et industriområde, og har et lokale du kan låne/leje. Ellers el-sæt, ja. De er efterhånden rigtig fornuftige, selvfølgelig afhængig af prisen.

Link til kommentar
Del på andre sites

1) Trommer larmer ikke! De siger faktisk ikke en lyd før nogen slår på dem, og det er alene slagerens udskejelser der afgør lydniveauet. Det skriver jeg bestemt Ikke for at være nedladende, men jeg er så træt af at få at vide at jeg larmer…

 

2) Lydisolering er praktisk taget umuligt hvis du bor i lejlighed, basfrekvenserne vil stort set altid gennemtrænge en hvilken som helst lydisolering du måtte komme op med.

 

3) Hvis du, som din signatur antyder, bor i Kbh, kan du undersøge om der er nogle øvelokalekomplekser eller konverterede beskyttelsesrum i nærheden af hvor du bor. Mange beskyttelsesrum benyttes i dag af bands (som velsagtens skal beskyttes fra en uvidende omverden), og måske kan du finde nogen som gerne vil have en enkelt mand med til at dele regningen.

Øvelokaler er der efterhånden en del af, men de er ofte kommercielt drevet og derfor ikke billige. Selv vil jeg dog til enhver tid foretrække at betale lidt mere, og så til gengæld spille på rigtige trommer. Ikke et ondt om elektroniske, det er bare ikke det samme…

 

4) Godt ramt med instrumentvalget, og god fornøjelse :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu