Krampe I Benet


jonaslind

Recommended Posts

Hey

Er der andre, som får krampe i benet, når de har spillet i lang tid?

Jeg døjer meget med det, når vi er ude at spille, og som typisk er det i i sidste haldel af sidste sæt (vi spiller som oftes 3 sæt).

 

Det er enormt generende, da det forstyrrer mit spil og lydbilledet, da jeg ikke kan bruge benet, og det er kun i højre ben (bd-benet).

 

Jeg sidder på en roc 'n soc stol med mc-sæde, og jeg sidder med benene i en 90 graders vinkel.

Kan dette have nogen betydning? Eller kan det skyldes andet?

Link til kommentar
Del på andre sites

Teknik tænker jeg?!?

Jeg har spillet i 20 år nu, startede som 9-årig i en garde og er skolet op i traditionel teknik, ret ryg und alles.

Jeg har aldrig haft problemer med krampe, træthed i muskler eller overbelastning af nogen art.

Jeg sidder ret højt når jeg spiller, altid med rettet ryg (også derfor jeg ikke går ind for ryglæn på trommestole) og kan snildt klare vores oftest 7 timers job vi spiller, uden vrøvl.

Men umiddelbart tror jeg, at du skal prøve at tænke over at holde ryggen lodret konstant, hæve din stol 2-5 cm. yderligere, så du træder "ned" på pedalen, frem for at sidde i en direkte 90 graders, og træde (selvfølgelig ned) - men også frem mod trommen. Altså energien til pedalen skal flyttes hvis du forstår?!? 😊

Ved ikke om det virker, men sådan gør jeg 👍🏻🎶

 

 

- Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu