Øvning Af Primavista


NiclasBramming

Recommended Posts

Hej trommeslagere. Jeg søger på mgk til februar og øver derfor en del på primavista. Mit problem ligger i at jeg har svært ved at finde nye noder som er passende at øve dette til. Altså ikke for svære noder, men hellere ikke for nemme. De noder som jeg har øvet indtil videre kan jeg så småt huske, så jeg skal have fat i nogle nye, hvis jeg skal få noget ud af det ;) har i nogle bud på nogle bøger eller hjemmesider med noder som kunne være passende til dette formål? Målet er at lave en slags primavista mappe :)

VH Niclas

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er dem her, Préparation au déchiffrage: https://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_noss?url=search-alias%3Daps&field-keywords=agostini+preparation

 

De er ikke alle lige egnede til dit formål, som formentlig er en fuldt udskrevet prima vista, men jeg mener at i hvert fald 1-4 er fornuftige. 4 er svær!

 

Prøv evt. at forhøre dig i de hjemlige trommeforretninger før du begynder at bestille på Amazon.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har 1, 3, 4 og 10 liggende. 1, 3 og 4 er med fuldt udskrevne charts (og nogle andre øvelser), mens 10'eren mere minder om big band charts med form, breaks, stiknoder o.l., og ikke fuldt udskrevne rytmer og fills. 2'eren har jeg muligvis undladt at købe af ren nærighed, det husker jeg ikke. Jeg vil mene at nummer 3 svarer nogenlunde til mgk-niveau, måske lidt over - det er mange år siden jeg selv søgte ind...

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er forklaringer på fire sprog, herunder engelsk. Hvilket i princippet er ligemeget, eftersom noder er et fælles globalt skriftsprog. Vi musikere kan faktisk noget som ingen andre kan i så henseende...

OT, men matematik kan nu noget i samme retning.

Link til kommentar
Del på andre sites

Til lilletromme kan anbefales:

Morris Goldenberg: Modern School for Snare Drum

 

Til trommesæt kan anbefales:

Tom Hapke: 66 drum solos

 

Generelt er min erfaring, at du bedst træner bladspil ved at øve lidt af det hver dag. Altså musik du ikke som sådan fortolker eller forfiner, men blot spiller igennem. God fornøjelse :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu