Evans Skind?. Men Hvad Vil I Ha!


JesperM

Recommended Posts

Hey drummers

 

Nu nærmer jeg mig snart mit første år, som trommeansvarlig i 4Sound butikken i Aalborg. Jeg føler efterhånden jeg er ved at have fået ret godt styr på butikken, i hvert fald med de midler jeg har at gøre godt med, men nu har jeg lige et enkelt spørgsmål til de af jer, som bruger Evans skind.

 

Jeg har altid været Remo-mand, så jeg kender faktisk ikke ret meget til Evans skindenes evner, andet end de få kendte G1/ G2 og Emad typer. Derfor vil jeg gerne vide følgende af jer:

 

Hvilke skind bruger I og hvilke så I gerne vi, som butik ligger inde med.?

 

Så har jeg en lidt bedre ide om, hvilke skind jeg skal bestille næste gang. :D

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Tillykke med "jubilæet", det må være et fedt job :)

 

Jeg synes at Evans Onyx Black er fede skind.

Haha mange tak. Ja jeg klager ikke. Det er sku altid fedt at nørde noget gear.😄

 

Det lyder sku meget godt alle sammen. Så har jeg da ikke taget helt fejl med hvad jeg skal have bestilt hjem.

 

Hvordan er jeres holdning til deres hydraulic skind? Jeg har haft en del spørgsmål på dem, men er det mest for syns skyld eller lyder de også fedt?😄

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi vil have det hele, og i alle størrelser.

Dette gælder også for Paiste bækkener ;-)

Haha Ulf. Ja nu er jeg godt nok selv Zildjian mand med stort Z, men jeg arbejde skam på sagen. Jeg skal lige have solgt ud af tidligere indkøbers mærkelige samling af ligegyldige Meinl, Istanbul og billige Paiste bækkener, før jeg kan investere lidt igen. Og jeg har jeg da godt nok haft en ide om at hive en samling af deres nye Big Beat 2002 bækkener hjem. 2002 - serien er i mine øjne nok de eneste Paiste bækkener, som er noget værd. Synes resten har et træls "pling" og ukontrollerbar sustain. Men det er jo bare min mening.😄

Link til kommentar
Del på andre sites

Kunne godt forestille mig de der nye Earthtone kunne være noget folk ville prøve af?

 

Særligt har jeg brugt g2 g1 og genera dry.

Earthtone?🤔 Dem har jeg ikke hørt om. De ryger også lige på listen. Så må vi se.😄

Link til kommentar
Del på andre sites

hydraulic??

 

nu er det KUN min personlige holdning:

de lød af lort i 70'erne og 80'erne.. og det gør de stadig

 

som effekt for sjov.. for at lave en tromme der lyder ringe.. tja.. I længden.. suk.. nej.. please..

 

Hahaha, ja okay der er nok en grund til at jeg kun kan finde dem i 10" og 14" i mit system så. Der er ikke nogen som har gidet at oprette resten.:D

 

Men så dropper jeg den ide igen. ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Må erklære mig helt uenig. Hydraulic er et fantastisk skind hvis du skal bruge en tyk, dyb og kontrolleret lyd. Der er lavet et utal af legendariske indspilninger med hydraulic skind.

Sput brugte et hydraulic på hans 14" snare2/gulvtom1 til hans clinic forleden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Må erklære mig helt uenig. Hydraulic er et fantastisk skind hvis du skal bruge en tyk, dyb og kontrolleret lyd. Der er lavet et utal af legendariske indspilninger med hydraulic skind.

Sput brugte et hydraulic på hans 14" snare2/gulvtom1 til hans clinic forleden.

Link til kommentar
Del på andre sites

som jeg skrev: bare min mening.. men synes ikke du skal basere dit lager på bare min holdning!

 

DaPhunk kunne du linke til nogle gode indspilninger med hydraulic?.. vil gerne høre dem. Har kun hørt dem live, og der gav de mig intet brugbart. Som skrevet: jo som effekt skind.. typisk på en lilletromme.. Men som tom skind? Med tone. god lyd?

 

gode links modtages med kyshånd.. vil altid gerne lære nyt eller udvide min hjerne!

Link til kommentar
Del på andre sites

(@Henrik: Så godt din disclaimer, så det er helt fint!)

Det er svært at komme med helt konkrete eksempler, men så vidt jeg ved blev det brugt vidt og bredt. Ifølge legenden af f.ex. Steve Gadd.

Kom til at tænke på Level 42 på Wembley, hvor Phil Gould har pinstripes på alle toms, og også lilletrommen. (Jeg tænker pinstripe som Remos tilsvarende modstykke til Hydraulic). Og den er ikke bare dyb og død. Men det er klart en lyd der egner sig bedst til at få en mikrofon på.

 

Jeg har selv brugt et hydraulic skind på min dybt stemte snare 2 på sommerens tur med Lars H.U.G. Lydmændene elskede den!

 

Redigeret af DaPhunk73
Link til kommentar
Del på andre sites

Men jeg tror måske vi er enige så langt, at på en snare.. især en der skal stemmes DYYYYUBT, så fungerer det fint.. deraf min tanke om skindet som "effekt"?

 

lydmænd er jo et folkefærd for sig ;-).. Jo dødere desto bedre.. er min generelle oplevelse af live lydmænd. Seføli med enkelte undtagelser.. og så er jeg en pragmatiker.. hvis det der skal til, for at lave den rigtige lyd over PA'et, er et råt stykke kylling tapet på bundskindet med malertape. so be it! Det er slut produktet der tæller.. og trommen og musikken, og alt muligt andet spiller jo ind.

 

jeg tør dog godt sige, at skal man vælge sit sortiment så det dækker bredest muligt med mindst lager, så ville det ikke stå ret højt på min liste ;-)

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Men jeg tror måske vi er enige så langt, at på en snare.. især en der skal stemmes DYYYYUBT, så fungerer det fint.. deraf min tanke om skindet som "effekt"?

 

lydmænd er jo et folkefærd for sig ;-).. Jo dødere desto bedre.. er min generelle oplevelse af live lydmænd. Seføli med enkelte undtagelser.. og så er jeg en pragmatiker.. hvis det der skal til, for at lave den rigtige lyd over PA'et, er et råt stykke kylling tapet på bundskindet med malertape. so be it! Det er slut produktet der tæller.. og trommen og musikken, og alt muligt andet spiller jo ind.

 

jeg tør dog godt sige, at skal man vælge sit sortiment så det dækker bredest muligt med mindst lager, så ville det ikke stå ret højt på min liste ;-)

 

 

Må erklære mig helt uenig. Hydraulic er et fantastisk skind hvis du skal bruge en tyk, dyb og kontrolleret lyd. Der er lavet et utal af legendariske indspilninger med hydraulic skind.

Sput brugte et hydraulic på hans 14" snare2/gulvtom1 til hans clinic forleden.

 

Haha okay jeg må hellere vente med at drage for hurtige konklusioner kan jeg fornemme.

Men så er det jo bare sådan her: Er Hydraulic skindende så noget der sælger? For ellers må jeg jo heller vente med at tage stilling her til og bare sikre mig at det er noget vi kan få hjem. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Se det er nemlig det rigtige spørgsmål.. og du undgår vores halv-religiøse forhold til skind ;-)

 

Mit bud er at det er et skind som man kan lagerføre i f.eks. 14" og man kan sikre sig det kan skaffes forholdsvis hurtigt?

 

Det vil nok aldrig sælge som Evans G1 og G2 eller EC2.. men er klart et skind til "værktøjskassen" :-)

 

IGEN: BARE MIN MENING.. dont shoot me ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Earthtone?🤔 Dem har jeg ikke hørt om. De ryger også lige på listen. Så må vi se.😄

 

Det er også fordi de hedder CALFTONE!

 

Min fejl - de er vidst rimelig nye. Kan forestille mig de kunne blive populære, særligt som frontskind på stortromme og måske jazz-hovederne herinde er tossede med sådan noget.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu