Hjælp Til Teknik På Stortrommepedal


B.Ba

Recommended Posts

Hej, håber i sidder nogle derude, som lige vil hjælpe mig lidt, jeg har efterhånden spillet ca. 2,5 år med ok undervisning, min teknik på pedalen/køllen er at ligemeget om jeg spiller med hæl oppe eller nede har min fod en hvile position med køllen på skindet mellem slagene, har erfaret, at mange holder køllen lidt fra skindet, men jeg har svært ved at slappe af i fod og ben, hvis jeg skal bruge den metode, kan ikke finde ud af teknikken i det, er det bare mig der er noget galt med og hvad er rigtigt og hvad er forkert. 😰

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg, glemte lige at fortælle, at jeg har Yamahas topmodel med direct drive, så måske ville det være bedre med kædetræk, det er jo det de fleste bruger.

Ja, måske skal jeg lige kikke lidt nærmere på Jo Jo Mayer, har ellers set et stort antal videoer på youtube med fodteknik, men synes ikke de fortæller hvordan køllen skal holde afstand, kan Jo Jo Mayers dvd vise det?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det lyder mest som om det er din balance, der ikke er helt stabil. Har du en ordenlig stol? Prøv at arbejde lidt på holdning og balance, så burde du nemmere kunne slappe af i benene og ikke skulle bruge dem så meget til at holde balancen. Derudover kan du eksperimentere lidt med, at rykke din fod en anelse længere tilbage på foot-boardet og justere køllens vinkel lidt længere tilbage.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, det vil jeg prøve, fordre ramte du noget, jeg bruger masser af energi og focus på at holde min balance og får næsten krampe i benet, så går ud fra det ikke er noget med pedal type 👍

Link til kommentar
Del på andre sites

Rigtigt el. forkert..?

Når køllen får lov til at slippe skindet så får du et bedre boom og en mere åben tone. Når du planter køllen på skindet, så får du et kort om dæmpet Umpf. Begge ting er musikalsk brugbare og så er det jo op til dig som musiker at bestemme tid og sted :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvordan skaber du afstand?

Selv med heel-up teknik skal du ha' en 'hvile-position' til foden. En hel aften med strakt vrist dur ikke. Jeg strammer min pedal så køllen slipper skindet med 2-4 cm når jeg hviler hele foden på pladen i fuld balance.

 

Når jeg vil ha' en dæmpet lyd, så rammer jeg slaget med den forreste del af fodballen og sænker split-sekundet efter hælen til hvile.

 

Når jeg vil ha' åben, så spiller jeg slaget med midten af fod (lander i hvile-position). Fjerderen trækker køllen væk.

 

Det tog mig en million indstillinger at finde det smukke sted hvor stramhed, kontaktpunkt, tilbageslag og min anatomi mødes

 

Min pedal er også directdrive men i øvrigt kan stort set alle pedaler det, så det er ikke tid til nyt gear.

Redigeret af Gabriel
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu