Sign in to follow this  
kekle3

Frækt Setup?

Recommended Posts

Det synes jeg. Især under dette studieindspilning af Sunken.

Der er tale om et acyllic sæt af mærket Crush. Setup er 12x8, 16x14 toms, 22x18 kick og Crush 13x7 handhammered phosphor bronze snare.

Er jeg virkelig den eneste der synes det er en fed ide at have min hihat i højre side på denne måde?

https://www.dropbox.com/s/thm0tw7ipvmiobu/14918852_10154683801094313_4634600510134273174_o.jpg?dl=0

Edited by kekle3

Ja det tror jeg nok.

For mit eget vedkommende har jeg min egen hat siddende til venstre. Skulle jeg så samtidig have din hat siddende der hvor mit ride bækken normalt befinder sig. Så bliver der vist lidt trængsels problemer ;-)

Måske, måske ikke - men det vigtige er jo netop, at du synes, det er fedt. Inspirerer du så også andre, er det endnu federe.

Den ville for mig også være i vejen, og den ville simpelhen sidde for lavt til at jeg kunne bruge hihatten, som jeg gerne vil.

Fedt setup! Jeg har tænkt noget af det samme men er i tvivl om jeg kan nå hatten med min venstre hånd, hvis der skal laves lidt ekstra hat-work...;)

Har faktisk også overvejet at sætte en lille ekstra hat på det sted og så beholde min main hat til venstre...

Det kaldes Open-Handed drumming når man spiller uden at krydse hænder. Der er en masse info hvis du søger på begrebet.

Det ser sjovt ud. Jeg rykkede på et tidspunkt selv mit eget sæt rundt på næsten samme måde. Jeg havde min main hat stående, hvor den altid står - altså til venstre for lilletrommen, og så smed jeg en "effekt"-hat, der altid var lukket, op foran lilletrommen, og så tammerne ned til højre i rækkefølgen 12, 14, 10. Det var mega skægt og gav ligesom dit setup muligheden for at spille open-handed grooves. Jeg havde så ydermere muligheden for at lægge min main-hat på med foden, mens jeg spillede "effekt"-hatten med stikkerne. Åh, minderne.

Du kan med fordel indlejre billeder her ved at trykke på ikonet med det grønne træ - og paste billedets url dér.

Så ses billedet med det samme, istedet for at vi skal vente på at det loader op....

:-)

Et godt setup er et, der passer til det, du vil spille - og nye setups er ofte inspirerende.

Så - det er bare med at forsøge sig frem!

Jon

Det kan være lidt bøvlet med 16 dele, man skal lige tvinge armen lidt rundt. Men det føles bare rart når mange af numrene er omrkring de 10-15 minutter, hvori størstedelen er blast beats at have det mere neutralt.

Overvejer også at få sat mit normale stativ op igen. For at have det bedste af begge verdener. Men tænker det måske vil lyde fjollet på indspilninger af der er hihat fra "2 steder" i lydbilledet.

14918852_10154683801094313_4634600510134

Edited by kekle3