Hvilke Stikker


Acoustika

Recommended Posts

Hey

 

Hvilken stikker spiller i med og hvorfor???

 

Jeg selv bruger Vic Firth 7a

Ja det er vel egentlig ikke så meget mærket som det er størrelsen

det kommer an på for mig. Jeg har brugt 7a rigtig længe nu og føler at den størrelse passer godt til mig, den rigtige længe, tykkelse og feeling.

Har godt nok til tider overvejet nogle der var lidt længere, hvilke stikker ville have omtrent den samme vægt og feeling som 7a'er men ville være længere??????

 

Jeg har svært ved at forholde mig til at spille med eks. 5b, jeg føler det nærmest er som at slå med træstammer :D

 

Kan vi få noget input på for og imod de forskellige størrelser :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Der har vidst været en tråd om dette oppe før, men en ny gør vel ikke meget skade :D

 

At du bruger Vic Firth er jo et meget vidt begreb, også med deres 7a stikker B)

Jeg spiller selv med 7a, da jeg også syntes disse ligger godt til mig. Hvis jeg spiller høj musik kan de dog godt lige mangle lidt volume, men til jazz og røvballe job, der er de ideelle...

Jeg har nogle B-Stick fra Taffel i 7a, jeg har aldrig oplevet en stik som har holdt så godt, har 2 par, det første jeg fik er 1½ år gammelt nu, og skulderen på stikken er ved at være slidt op, men det er nu ikke slemt i forhold til så mange andre stikker. Jeg har aldrig rigtig undersøgt noget med de forskellige træ sorter, men det træ jeg bruger nu er i hvert fald det bedste jeg har prøvet...

 

Jeg har for resten også et par Vic Firth- Peter Erskine signature stikker, de virkede lidt tunge i starten (taffel stikken vejer næsten ingen ting) men nu er de rigtig fede at spille med.

Oh, har også nogle Great Dane 7a ... holder også super godt :(

 

I starten af mit trommespil, der havde jeg 5b stikker... Når jeg ser og spiller med sådan nogle i dag, kan jeg godt forstå det lød så udtværet den gang, jeg syntes det er svært at få dynamik i spillet når stikken er så tung og klumset :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst MJ_GRUD

jeg bruger alle slags, jeg tilpasser mig til længden og tykkelsen på trommestikken... eller så er det bare fordi jeg ikk har fundet ud af hvilken jeg spille bedst med endnu

Link til kommentar
Del på andre sites

Stikker:

 

Når jeg spiller heavy bruger jeg ProMarks Ringo Starr Signature 5AL stik (En %A der er lidt længere end normalen)

 

Til funk-ting enten Ringo-stikken eller en ganske normal 7A(VicFirth)

 

Derudover har til forsk effekter/variationer følgende:

 

ProMark Hot-Rods/Lightning Rods, bruger dem meget til balle-jobs eller som variation i latin-inspirerede ting.

 

Vincent hotrods, gamle og meget slidte, men netop derfor kan man få en lækker "tør" lyd ud af dem. Bruger dem udelukkende på lilletrommen da de ikke har volume nok til fx. bækkenspil.

 

Tamburin stikker: Et par ProMarks Carter Beauford Signatures jeg har monteret et sæt "bjælder" fra en gammel tamburin på. Fed/sjov effekt.

 

De her på sitet så omdiskuterede VF Steve Gadd Signatures. Bruger dem pga. hovedet der gir den anderledes stiksound. Eneste minus er at de er frygteligt korte til min smag.

 

VF Dave Weckl Signatures, bruger dem ikke meget, ved faktisk ik helt hvorfor jeg har dem, måske pga den fine farve :argh:

 

Studio 49 plast køller. Skal have anskaffet mig et ordenligt sæt træ køller når økonomien får taget sig sammen til det....

 

Whiskers. Ved ik hvilket mærke. De er ikke så gode til dødsmetal.... :unsure:

 

Brugte på et tidspunkt en del Vater 5A før jeg fandt frem til Ringo

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg elsker Regals 8A (den samme som Ed Thigpen og Jeff Porcaro modellen). Hvorfor? tja...den passer vel bare ine i min hånd, men dens hoved lyder også tigtig godt på bækkener. Desuden er dens balance eminent OG....den er lakeret ahhhh...

Så er jeg så småt begyndt at lege lidt med Peter Erskines "Ride Stick"! Den siger også super godt på bækkenerne, men den er HELT anderledes bygget op, end den anden.

 

Brushes: tja, den lilla Vi Firth (for Guds skyld IKKE den hvide Vic - den er da svært ubehagelig og så ganske kassabel) ELLER også den hvide Ludwig! De to modeller er super!

Som en dejlig mellemting bruger jeg meget "Ed Thigpen" modellen fra Regal - en sort kulfiber brush ! Den er vildt fed! tjek den ud! ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej, er der nogen der kan hjælpe mig med at finde denne stik igen?? :P eller nogen der ved hvilken det er... Det er sansynligvis en VIC, måske zildijian... Som man kan se er det en signature stik, i må meget gerne komme med information, hvis i kan genkende den osv osv ...

 

stik.jpg

 

stik2.jpg

 

stik3.jpg

 

Håber i kan hjælpe mig....

Link til kommentar
Del på andre sites

Heysan... Tror ikke at stikken her afviger fra den gennemsnitlige stik jeg har brugt... Så de må jo alle være rådne... :argh:

 

Ej, hvordan mener du med at slå rigtigt på bæknerne.... B)

Link til kommentar
Del på andre sites

For resten, takker for oplysningerne... Desværre kan man på deres webside ikke se hele stikken... Så må enten prøve at bestille et par på nettet... Eller ”Rejse” til nærmeste musik-biks...

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu