Yamaha Stage Costum Vs Tama Silverstar


Jayze

Recommended Posts

hardware er lidt bedre kval hos yamaha.. men puhh...Man får meget tromme for pengen begge steder!

 

de er forskellige i lyden!.. så du er nødt til at prøve dem begge... yamaha er mere funky og komprimeret i lyden.. tama er mere åben med mere mellemtone..mere rocket om man så kan sige..

Link til kommentar
Del på andre sites

Ok tak for svaret. Hardwaren går jeg ik så meget op i, da jeg kun skal have nye Tønder, men hvilke steder kan man prøve dem, selvfølgelig 4ound, men det er vel ik sikkert de har dem så man lige kan prøve dem, som du kan høre er jeg ik vanvittig klog inde for emnet ;) men jeg har hørt begge set på videoer osv. Og der er det egentlig tama silverstar lyden der tiltaler mig mest.

Link til kommentar
Del på andre sites

ok.. også mig..

 

med hardware mente jeg også Lugs og reifer osv.. Yamaha holder bare bedre. Men så igen.. begge skal nok holde.. skal du bruge det prof på landevejen så ville jeg nok overveje yamaha. Er det ikke planen, så køb det du synes bedst om.

 

med mikrofoner på osv i studiet så kan du næppe høre den store forskel. Så køb det der "giver dig mest lyst til at blive siddende en 1/2 time ekstra" bag sættet.. det gælder alle sæt i verden! Dyre eller billige.. De skal give dig lyst til at spille.. gør det det, så har du fundet et sæt for dig!

Link til kommentar
Del på andre sites

Fede trommesæt begge to. De nye yamaha stage custom fra Kina kommer med de samme lugs som sidder på deres tidligere topserie absolute Birch og marple custom, så det er top hardware

 

Tama silverstar er også rigtig fede. Minder meget efter min mening om de gamle vintage Tama superstar. Ved slagtøjscentret Har et Yamaha stage custom stående fremme, ved ikke om de har et silverstar hjemme :)

Hvis du skal købe det fra nyt så husk at de fleste danske musikforetninger kan matche online butikkkerne :)

Redigeret af Tobias Leonardo Pedersen
Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for svarende:) ja det er et svært valg, men jeg må få prøvet stage costum sættet i slagtøjscentret. Og noget andet er at, det virker som om at alle silverstar sættene kommer med hardware og ik eksisterer i Shell packs... hvilke stage costum gør.

Link til kommentar
Del på andre sites

Synes de nye stage-custom er super fede.. jeg havde den lidt ældre model med 12x9 tam, hvilket SLET ikke er cool oven på en stortromme.. At de er gået til 12x8 er et kæmpe plus i min bog...

Trommerne lyder godt, er nemme at stemme og hardwaren er god.. Reifer, lugs, tamholdere.. det hele er bare skide godt.

 

Synes desuden Yamaha's finishes er mindre "pang-agtige"... I min bog er det et plus ikke at have marshmellow-candy-apple-vinegar-sugar-sunset burst på mit sæt - men det er også op til den enkelte.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg er gået fra henholdsvis Yamaha Rock Tour & Yamaha Stage Custom til Tama Silverstar og har 2 kits af disse fantastiske tønder & er total uenig med Henrik. Claws specielt er bedre på Silverstar og det syntes jeg generelt også reifer samt resten af hardwaren er. Ligeledes lyder de også bedre, og spændehusene ligner slet ikke de gamle Superstar. Jeg har for ikke så længe siden solgt et Tama Starclassic Performer birk, selv der måtte Starclassic sættet lade livet. Så jeg vil klart anbefale Silverstar. ;-)

 

Vh. Per ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

hehe. sådan er smag og behag..

 

yep! claws er fede.. enig. det er forresten de samme som på Superstar i dag..

 

Lugs er fede i udseendet.. De er tynde i godset.. det samme er tomholder og ben..Men ok.. det sparer vægt.. og der er smarte features feks. kan tomholder glide frem og tilbage.. og tom mounts på toms kan vi nydes så de er nemme at skrue fast med fingrene.

 

Men når man så ser Lugs og tomholder hos yamaha så ER Der altså forskel i det jeg kalder langtidholdbarhed.. eller.. og det er seføli vigtigt.. det gætter jeg på ud fra min erfaring med yamaha kontra Tama.

 

jeg siger som sagt ikke at Silverstar er noget skrammel! Bare at efter 10 år på landevejen og et hårdt lov, så er jeg forholdsvis sikker på at Yamaha holder bedre i de små ting.

 

Det er i småtingsafdelingen.. Yep.. Men det er der man skal lede, for det er begge rigtigt gode sæt. Så det er de sidste 4-5% vi snakker om.. og kun i hardware.

 

har selv et sæt Silverstar.. pt uden hardware fordi de blev brugt til at bygge et andet sæt.. så kender dem ret godt. De nye versioner har også flotte kedler.

 

og i normalt brug så siger jeg også; vælg det du bedst kan lide.. det er ikke sikkert du nogen sinde oplever et svigt i mekanikken alligevel. For det er ikke dårlig kvalitet!.. yamaha er.. og det er ikke noget nyt.. bare lige tanden mere solid i hardware og krom.

 

Men det opdager man ofte først efter 10-15 år. Og de færreste har nok et sæt så længe nu til dags :-)

 

og så er det også bare mit efter postulat.. I might be wrong ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige et spørgsmål her på falle rebet i denne tråd, jeg har selv et Stage coustum af den nyeste version og da jeg købte det, fik jeg at vide, at Silverstar også var godt, men lydmæssigt var mere buldrende/voluminøs, da Yamaha's tam montering sad på kedlen og dermed nok lidt nemmere at kontrollere i den retning, men jeg har heller ikke rigtigt spillet på Silverstar, men spørgsmålet er så om jeg ikke kan gøre meget for lyden på mit Yamaha i en rocket retning ved at have coatede REMO skind på top og bund, samt stemme dem lidt løst, håber i har en vurdering af dette 👍

Link til kommentar
Del på andre sites

det bedste du kan gøre for at få mere smæk i en tom er at give den Coated remo emperor på slagsiden og clear Ambassador i bunden.

 

yamaha tomholder er ret god, og med de nye tom mount med kun 2 skruer (YESS) så er det normalt begrænset hvad de æder af lyd.

 

det er dog nemt at teste om feks RIMS ville hjælpe dig. ta en tom af tomholder og slå på den mens du holder den løst i reifen.. Lyder det bedre?.. jamen så er RIMS vejen frem.

Link til kommentar
Del på andre sites

Mine str. er 10x7 12x8 14x13 20x17 og Jeg har skiftet de medfølgende begynder skind ud med coated Remo emperor på slagside og ambassador i bund og så er de stemt lidt løst, så det har allerede gjort meget, men Jeg spørger fordi der måske kynne gøres lidt mere for at få en fyldigere tone og h orfor er der egentlig forskel i Lyden på de to mærker, når de tilsyneladende er lavet ens i kedelerne, hvis det er reiferne, kan de vel bare skiftes ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Mine str. er 10x7 12x8 14x13 20x17 og Jeg har skiftet de medfølgende begynder skind ud med coated Remo emperor på slagside og ambassador i bund og så er de stemt lidt løst, så det har allerede gjort meget, men Jeg spørger fordi der måske kynne gøres lidt mere for at få en fyldigere tone og h orfor er der egentlig forskel i Lyden på de to mærker, når de tilsyneladende er lavet ens i kedelerne, hvis det er reiferne, kan de vel bare skiftes ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Mine str. er 10x7 12x8 14x13 20x17 og Jeg har skiftet de medfølgende begynder skind ud med coated Remo emperor på slagside og ambassador i bund og så er de stemt lidt løst, så det har allerede gjort meget, men Jeg spørger fordi der måske kynne gøres lidt mere for at få en fyldigere tone og h orfor er der egentlig forskel i Lyden på de to mærker, når de tilsyneladende er lavet ens i kedelerne, hvis det er reiferne, kan de vel bare skiftes ?

Link til kommentar
Del på andre sites

ugh.. det er en lang snak.. kort: de er BESTEMT IKKE lavet ens!

 

det er forskellige typer birketræ (mindre betydning)

 

kanterne er ret forskellige (stor betydning)

 

hardware er forskellig (vægten betyder en del)

 

ophæng er forskellig (betyder en del)

 

 

Peøv som sagt at ta en tom og hold den i reifen med den ene hånd, og så slå med en stik i den anden hånd.. Lyder det bedre end når den sidder på tomholderen?.. hvis ja, så er det der du skal sætte ind (køb nogle RIMS)

 

hov... du er med på at RIMS ikke er reifer ikk? Det gik min tromme hjerne ud fra.. sådan nogle her:

 

8934407.jpg

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

spørgsmålet er så om jeg ikke kan gøre meget for lyden på mit Yamaha i en rocket retning...

 

Dette er naturligvis også delvis afhængig af størrelserne. 20" er knap så rocket. Der foregår meget fra 22" og opefter.

Link til kommentar
Del på andre sites

forskellen er profilen.. dvs hvilke vinkler der bruges. Hvor langt ind disse vinkler går.. om kanin er skarp eller rund.. det er en videnskab hvor 1/10 mm kan gøre en hørbar forskel. Så det er en kompleks snak.

 

reifer kan give mere Attack. hvis du feks sætter støbte reifer på slagsiden (bunden er mindre vigtig) så før du mere power. Men også lidt mindre bund. De mangler dog ikke bund såvidt jeg husker så det burde være ok.

 

start evt med en enkelt reife på en enkelt tom.. De koster pænt meget (4-800 pr stk) så det er nok klogt at teste inden du gir 1500-2000 ud på det :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu