Ddrum Ddrskit Red Shot Trigger Set


søs

Recommended Posts

Hej!

 

Går og overvejer at konvertere et ældre Premier AKP-sæt til el, da et el-sæt ikke er det smukkeste, der kan ses på en scene. Jeg vil bruge mit Roland TD-25 modul dertil - og evt. de her:

 

https://www.thomann.de/dk/ddrum_redshot_drumtriggerset.htm

 

Jeg vil dog bibeholde de sorte Roland el-bækkener, da sættet stadig skal være "støj-frit". Dertil vil jeg desuden bruge Rolands Silent Stroke Mesh-heads.

 

Nogen, der ved, om disse "DDrum DDRSKIT Red Shot Trigger Set" er brugbare til Rolands moduler - og om de slidstærke ..?

 

 

Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej!

 

Går og overvejer at konvertere et ældre Premier AKP-sæt til el, da et el-sæt ikke er det smukkeste, der kan ses på en scene. Jeg vil bruge mit Roland TD-25 modul dertil - og evt. de her:

 

https://www.thomann.de/dk/ddrum_redshot_drumtriggerset.htm

 

Jeg vil dog bibeholde de sorte Roland el-bækkener, da sættet stadig skal være "støj-frit". Dertil vil jeg desuden bruge Rolands Silent Stroke Mesh-heads.

 

Nogen, der ved, om disse "DDrum DDRSKIT Red Shot Trigger Set" er brugbare til Rolands moduler - og om de slidstærke ..?

 

 

Hej Søren,

En trigger er jo en super simpel dims. Jeg er helt sikker på, at de virker til. Dit modul har bare ikke en grundindstilling der passer nøjagtigt til, men hvis du tager udgangspunkt i Rolands triggere, er du allerede godt på vej. (Altså under triggerindstillinger i modulet)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Søren,

En trigger er jo en super simpel dims. Jeg er helt sikker på, at de virker til. Dit modul har bare ikke en grundindstilling der passer nøjagtigt til, men hvis du tager udgangspunkt i Rolands triggere, er du allerede godt på vej. (Altså under triggerindstillinger i modulet)

Hej Lars!

 

Ja, det har du nok ret i. Må forsøge det - kan jo begynde med at sætte en trigger på din gamle stortromme, som nu er 22x8" (altså halv størrelse - har så to af slagsen) - så den lettere kan fast-monteres i Roland-racket (ala billedet - som dog her kun er en attrap) ...

 

Angående grundindstillinger i mit TD-25 har denne fx ikke indstillinger til et par stykker af mine gamle Roland-pads, men det fungerer alligevel glimrende. Så den kan nok osse bruges med Ddrum-triggers.

983920_10200505934264258_1270056361_n.jpg

Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 7 måneder senere...

Næ, det blev ikke nødvendigt - har blot brugt mine gamle Roland PD100 til at indbygge i tammer og stortromme. Det virker fint.

Der er en tråd om det her: 

Du skal dog noget ned i tråden, før der kommer noget om el-trommerne, så jeg viser lige et billede af dem her:

Søren Østergård Skjelmoses billede.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu