Smid Dit Gear-Indspark Her…


Gunnar Kristiansen

Recommended Posts

1) Et let lilletrommestativ som kan komme langt ned, til fx. 6,5" dybe snares og korte ben. I gamle dage lavede de fleste mærker stativer hvor kurven var fæstnet midt på i stedet for i bunden - meget praktisk. Også godt til (musik)skoler med små børn.

 

2) Trommestikker med hoved i begge ender; det almindelige, og så et stort i stikkens fulde tykkelse i den anden ende => mulighed for at få en "federe" lyd på lilletrommen, og rarere end at spille med den ordinære bagende, som typisk er lidt træls at spille med. Ikke noget for alle tænker jeg…

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Boomstativer med kontravægt som på de helt gamle Sonor. Dét virkede fanme! Kunne selve stativet blive i letvægtsmaterialer var lykken gjort.

 

Sådan nogle havde McBrain da med på sidste tour (så ham i Herning). Men måske har han fået dem lavet specielt fra Sonor ..?

 

a11bb7d348.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

God range på alt hardware der kan indstilles i højden. Har oplevet alt for meget der ikke kunne indstilles højt eller lavt nok.

Smartere og bedre hihat-clutches

 

Måske et hihat-stativ der kunne tiltes lidt i alle retninger.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nå, mit lille indslag før - var jo i grunden ikke et forslag om mere funktionelt gear.

Skal jeg komme med et indspark, kunne jeg godt tænke mig noget ala Ludwigs Atlas beslag - det hvor man kan hænge forskellige stativer og andre beslag på.

 

_EPI0358_zps7deb344f.jpg

 

Jeg kan godt li' simpelheden over beslagene - over at have så få stativer som muligt - og det kan minde om de gammeldags beslag på stortrommen. Dog er Ludwigs beslag forholdsmæssig dyre - (.. og måske kan sådanne beslag påvirke lyden fra trommerne negativt ..??)

 

Hvis man kunne "opfinde" noget lignende, som ikke var så dyrt - og måske i en lettere udgave (Ludwigs er voldsom kraftige) - var jeg hooked ..

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ville gerne have 3 ben på min 16" Yamaha Maple Custom Absolute gulvtam i stedet for det dér YESS mount.

 

Men det kunne jeg jo selv lave, hvis det var et kæmpe ønske. Jeg forstår dog ikke, hvorfor de bruger det system til så store tønder...

Link til kommentar
Del på andre sites

Kan du præcisere hvad det er du ønsker?

 

Jeg synes bare det mangler på markedet. Low price huller. Jeg bruger drum O's og synes kort sagt at de er crap. Remo O's virker fint - men er ret kedelige - og vistnok ret dyre, i forhold til hvad det er. Der kan næppe være meget copyright på dem.

 

Hvis man går igang kan man lave dem lidt anderledes - jeg tænker ikke i 'rød mund', 'Peace on earth', 'Hul i flammer' baner - mere: Oval, Rombe, Kvadrat, Linse - minimalistiske former i 2-3 størrelser. 2-3 farver, hvid, sølv og måske i clear.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Bedre og enklere beslag til montering af koklokker og andet perc. på stativer og racks.
Jeg ender altid med en masse lange stænger, der stritter grimt.

Ps. De fleste slår kun ved åbningen på klokken. Men de har faktisk tre forskellige områder man kan spille på dem, og hvert sted har sin egen karakteristiske lyd. Derfor er det fedt at kunne montere klokkerne med forskellige vinkler, og forskellige steder på sættet. F.eks. under ride bækkenet eller over hi-hatten.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

Bedre og enklere beslag til montering af koklokker og andet perc. på stativer og racks.

Jeg ender altid med en masse lange stænger, der stritter grimt.

 

Ps. De fleste slår kun ved åbningen på klokken. Men de har faktisk tre forskellige områder man kan spille på dem, og hvert sted har sin egen karakteristiske lyd. Derfor er det fedt at kunne montere klokkerne med forskellige vinkler, og forskellige steder på sættet. F.eks. under ride bækkenet eller over hi-hatten.

Kunne man ikke customize selv med en nedstryger (sav til metal) og en fil?

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Jeg synes bare det mangler på markedet. Low price huller. Jeg bruger drum O's og synes kort sagt at de er crap. Remo O's virker fint - men er ret kedelige - og vistnok ret dyre, i forhold til hvad det er. Der kan næppe være meget copyright på dem.

 

Hvis man går igang kan man lave dem lidt anderledes - jeg tænker ikke i 'rød mund', 'Peace on earth', 'Hul i flammer' baner - mere: Oval, Rombe, Kvadrat, Linse - minimalistiske former i 2-3 størrelser. 2-3 farver, hvid, sølv og måske i clear.

 

 

Det må da også være muligt at lave en forstærkningsring som kan genbruges, altså ingen klister el.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Kunne man ikke customize selv med en nedstryger (sav til metal) og en fil?

Det har jeg prøvet - Done this, done that.

Det bliver alligevel grimt med en "Dogbone clamp" og en lang pind der er bøjet i en skæv vinkel.

 

Ser lige nu - og for første gang - at Slagtøjcentret faktisk har dette produkt.

Hvis man forbedrede designet - knækket på koklokke pinden er f.eks. overflødigt, og måske brugte et kugle beslag, så kunne det være man havde noget, som var en markant forbedring.

 

Ellers har jeg gode erfaringer med boomarme fra større bækkensativer, hvor koklokken ofte passer med stykket under gevindet til vingemøtrikken. Men der så kun plads til en enkelt klokke ad gangen.

 

Så noget der er fleksibelt og enkelt designet, og samtidig har plads til flere typer koklokker ad gangen, ville være en god ting.

 

Mvh.

Peter S.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det har jeg prøvet - Done this, done that.

Det bliver alligevel grimt med en "Dogbone clamp" og en lang pind der er bøjet i en skæv vinkel.

 

Ser lige nu - og for første gang - at Slagtøjcentret faktisk har dette produkt.

Hvis man forbedrede designet - knækket på koklokke pinden er f.eks. overflødigt, og måske brugte et kugle beslag, så kunne det være man havde noget, som var en markant forbedring.

 

Ellers har jeg gode erfaringer med boomarme fra større bækkensativer, hvor koklokken ofte passer med stykket under gevindet til vingemøtrikken. Men der så kun plads til en enkelt klokke ad gangen.

 

Så noget der er fleksibelt og enkelt designet, og samtidig har plads til flere typer koklokker ad gangen, ville være en god ting.

 

Mvh.

Peter S.

Det er vel næsten den her du beskriver. https://www.thomann.de/dk/yamaha_cl940la_tomhalter.htm

Link til kommentar
Del på andre sites

Den er flot, og jeg vil ikke udelukke, at jeg vil kunne bruge den et sted på sættet. Så tak for hjælpen. :-)Men umiddelbart ser det ud til, at mellemstykket er for kort til at kunne placere klokken det rigtige sted.
Og så har vi igen det der med at der er for mange knæk og skruer, som får sættet til at ligne George Gearløs' værksted.

Det der er behov for er et solidt rør på ca. 50 cm, med et beslag til montering på et bækkenstativ i den ene ende, og en fleksibel pind med ø9 mm i den anden ende. (Måske er pinden 10 mm, jeg kan ikke måle det helt præcist med min skolelineal ;-) )

Og så lige undskyld til Gunnar, for at hacke hans tråd :tu:

Bedste hilsener
Peter S.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu