Indkøb Af Lydkort + Overhead


helbo

Recommended Posts

Jeg skal have opgraderet mit optage-setup, da der ikke længere kommer drivere til mit nuværende lydkort. Derudover skal jeg have noget overhead mic.

 

Mit behov er ikke vildt stort. Jeg skal bruge det til at optage trommer, når vi skriver nye numre. Pt har jeg klaret mig med en stortrommemikrofon og en SM58 foran trommerne.

 

Jeg ønsker derfor forslag til et nyt eksternt lydkort (USB) og på overhead mikrofon.

 

Jvf. mit behov er det heller noget jeg vil ofre flere tusind kroner på, så det kan også sagtens være brugt. Lydkortet skal bare ikke være alt for gammelt, så jeg pludselig står uden drivere igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

SM58, stortrommemikrofon og nu også overhead. Det er tre spor, hvilket nok kan oversættes til et lydkort med mere end to indgange. Det skal så også kunne levere phantompower, men det kan de vist alle sammen mere eller mindre.

 

Hvor mange indgange skal du bruge. Hvilket styresystem anvender du?

 

Overheadmikrofoner til en rimelig pris og med en god kvalitet findes der mange af. Jeg ville gå efter en små-membrankondensator mikrofon. Og jeg ville - ihvertfald hvis det er noget, du vil gøre meget i og evt. udvide - holde mig fra de allerbilligste. Tre navne falder mig ind: sE, Røde og Oktava. Men der er et veritabelt hav af forskellige derude. BTW: AKG C1000 er en fremragende mikrofon, som ofte fås billigt brugt.

 

Du må gerne låne et par forskellige af mig til at prøve det af med - jeg bor i Århus N og øver i Monorama i Åbyhøj.

 

Mvh

Erik

Link til kommentar
Del på andre sites

Overhead - line audio cm3'ere !!!!!

Behøver ikke sige mere.. VILDE svensk håndbyggede SDC's (wide cardioid), koster 999,- stk i 4sound - kan varmt anbefales!!

 

Lydkort - en passende model fra focusrite's Scarlett serie.

 

Kh K

 

Jeg turde ikke foreslå Focusrites Scarlett serie, da jeg ikke har prøvet den. Men jeg har meget gode erfaringer med firmaets firewire-lydkort. Scarlett er begyndt at dukke op brugt på DBA til pænt lave priser, men oftest i en version med kun 2 mic-indgange.

 

De der svenske mikrofoner kendte jeg ikke, men de lyder som et godt bud også. Jeg skal da i hvert fald lige have fat i et par stykker til samlingen.

 

Mvh

Erik

Link til kommentar
Del på andre sites

SM58, stortrommemikrofon og nu også overhead. Det er tre spor, hvilket nok kan oversættes til et lydkort med mere end to indgange. Det skal så også kunne levere phantompower, men det kan de vist alle sammen mere eller mindre.

 

Hvor mange indgange skal du bruge. Hvilket styresystem anvender du?

 

Overheaden skal egentlig erstatte SM58, så hvis jeg kan nøjes med én overhead skal jeg kun bruge to indgange.

 

Jeg kører Mac OS/X.

 

Jeg øver også i Monorama, så det kan godt være at jeg vil tage dig på ordet og prøve noget af det du har liggende. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Overhead - line audio cm3'ere !!!!!

Behøver ikke sige mere.. VILDE svensk håndbyggede SDC's (wide cardioid), koster 999,- stk i 4sound - kan varmt anbefales!!

 

Lydkort - en passende model fra focusrite's Scarlett serie.

 

Kh K

Fedt, tak for et så konkret bud. Har fundet dem hos 4sound og det er helt sikkert en overkommelig pris.

 

Ang. lydkortet, så kiggede jeg på dette:

http://www.4sound.dk/computer/lydkort/usb/focusrite-scarlett-6i6-gen2

Men det er rigtigt forstået, at jeg kun kan sætte to mikrofoner til, selvom der egentlig er seks indgange?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

jeg må sige jeg har været super glad for

min zoom r16 pris ligger omkring 1500-2000 kr.

16 spor med 8 spor ind jack/xlr !!

derudover er den på 6 stk. AA batt`s

og laver fede optalelser med dens inbyggede mic`S

så man kan tage den med og optage øveren/gigèt

har brugt den som mixer sammen med en batt forstærker

på gaden guitar/bas/sax/trombone (traditionel jazz)

derudover fungere den som usb lydkort

og (ihvertilfælde med q-base) reagere

mixeren i q-base når du skruer op eller ned på zoomèn

super fedt produkt :tu:

gert

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu